Trouwen 3 weken voor bevalling; gaat dat wel goed?!?!?!

Hallo Allemaal,

Op 22 januari 2010 ga ik trouwen met mijn vriend.
Alles is al geregeld en nu zijn we erachter gekomen dat ik 14 feb uitgerekend ben.
De kans is dus(denk ik) erg groot dat ik op mijn trouwdag al aan het bevallen kan zijn! Lijkt het jullie verstandig om de trouwerij te verplaatsen?

Liefss

De kans dat je aan het bevallen bent drie weken voor de uitgerekende datum kun je niet voorspellen. Ik denk dat de kans groter is dat je later bevalt, maar mijn dochter was ook vroeg, 37+4.

Waar je meer rekening mee 'moet' houden, is dat de zwangerschap de laatste periode erg zwaar is. Je bent veel moe en hebt dus weinig energie. En dan gaan we er nog vanuit dat je zwangerschap ongecompliceerd verloopt.

Ik zou de trouwerij zeker vervroegen, of uitstellen tot na de bevalling (bijv. als de baby een half jaar is). Zo kun je er ook echt van genieten. Je bent dan nog niet top-zwaar en met een beetje mazzel niet teveel aangekomen (ook fijn voor de foto's ) en je hebt voldoende energie om de dag lekker door te komen.

Groetjes, Marisa

Oh, even als voorbeeld, ik heb mijn verjaardag (die eigenlijk afgelopen zondag was) een paar weken eerder gevierd vanwege het gebrek aan energie. En terecht, want ik ben momenteel zó snel moe. Ook al doe ik niks, dan nog lig ik regelmatig tussendoor te rusten.

Ik had dus ook helemaal geen behoefte aan visite, zelfs mijn ouders heb ik zondag niet uitgenodigd. Ik had / heb het helemaal gehad met dat soort dingen. Ik voel aan m'n lichaam dat ik me rustig moet houden m.b.t. de bevalling die er aan komt.

Hallo,

ik ben het met de andere meiden eens.
Vanaf 30 weken gaat het steeds meer bergaf. Lopen gaat moeilijker, snel moe, pijnlijke trappen, enz...
En je hebt (al is het heel klein) kans dat je baby te vroeg komt.

Vervroeg het of stel het uit is mijn mening. Het is toch 1 van de mooiste dagen van je leven en dat wil je blijven herinnenren en niet vergeten omdat je moe en uitgeput/futloos was. Ga je dag niet verpesten.

Hoi aanstaande bruid!
Ik was gister 2 jaar getrouwd, hebben dus net weer het fotoalbum doorgebladerd.
Ik ben het helemaal eens met de meiden hierboven, ik raad je ook aan om je bruiloft uit te stellen.Met 37 weken ben je echt kapot hoor, heb ik nu al 3   keer meegemaakt en binnenkort voor de 4e keer.
Je bent zooo moe en gaar, 's nachts kan je namelijk niet meer echt een houding vinden hoe je lekker ligt, dus  aan rut toekomen is nog best moeilijk.
Sowieso na de feestdagen ben je waarschijnlijk erg moe en misschien ook een  klein beetje klaar met feesten.Het lijkt me wel leuk om  midden in de winter te trouwen, maar ik zou er nog eens heel goed over nadenken of je dit moet doorzetten.
Als je het uitstelt naar bijv. volgend jaar zomer dan is je kleintje al wat groter, jij niet meer zo fors, misschien al wat afgevallen (leuk voor je jurk) en zit je misschien ook lekkerder in je vel, want aan het einde van je zwangerschap vieren je hormonen ook hoogtij.
IK weet dat ik vanaf een week of 35 niet eens meer zin had om mensen te zien, trek me dan altijd terug in m'n huisje.
Enfin, denk er nog 'ns goed over na, en  maak je keuze, ik denkd at iedereen om je heen het wel begrijpt hoor...en anders hebben ze pech gehad ha ha!!
Succes!
Groetjes Roos.

Tja, het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van hoe je het gaat vieren! Als je het simpel en kort wilt houden lijkt het me niet zo'n probleem maar als je alles er op en er aan wilt inclusief groot feest dan zou ik het ook niet met 37 weken doen. Zo zonde als je er niet van kan genieten omdat je er te moe voor bent. Enne idd ik wordt ook echt niet blij van foto's van mezelf met 37 weken zwangerschap.......

Tja daar kan je dus geen garanties over krijgen.... maar als de zw.schap voorspoedig voorloopt kan het best.
Zelf ben ik in december 2005 met 36 weken zwangerschap getrouwd en (toevallig) op 22 januari bevallen. Dit was de uitgerekende datum trouwens .

We hebben een superdag gehad, maar wel doordat we in een aantal dingen rekening gehouden hadden met mijn zwangere lijf EN onze oudste van 17 maand.

Zo hadden we het niet supergroot gedaan en ook niet een heeeeeele dag.
We zijn om half 11 getrouwd. Daarvoor nog naar de kapper geweest en kleren aan enzo.
Na het trouwen hebben we met de gasten gezellig wat gedronken en natuurlijk taaaaarrtttt! Ik had toen een ander stel schoenen bij me en die waren toen al zeer welkom.
Daarna is een deel van de gasten vertrokken en met (schoon)ouders en broers + aanhang zijn we gaan lunchen. En echt heerlijk... bij mijn ouders thuis. Een vriend van mijn ouders is kok en heeft het helemaal voorbereid en mijn moeder had het huis aangekleed, tafel echt supermooi.... onze oudste kon op bed, ik kon mijn schoenen uit doen  en gewoon in relaxte sfeer heerlijk genoten.

Rond 5 uur was iedereen weg en zijn wij naar ons eigen huis gegaan en ik kan je zeggen: toen was ik compleet totaal GESLOOPT!

Maar wel een superdag en als ik nu die foto's zie... trouwen met bolle buik...

Oh ja: hou rekening met je ring! Het kan best zijn dat de ring die je nu past en die je na je zw.schap gewoon om kan niet zal passen op je trouwdag door vocht vasthouden. Was hier dus helaas, dus uiteindelijk heb ik mijn ring pas na de kraamweek omgekregen.

groetjes,
Marije

ik zou de bruiloft wel iets vervroegen als dat mogelijk is, ik kwam er ook pas later achter dat ik weer zwanger ben en wij hebben de bruiloft een maand naar voren gezet, ik ga aankomende vrijdag trouwen en dan ben ik precies 7 maanden, hoewel ik wel merk dat ik minder energie heb is dit nog prima te doen en de jurk die ik heb is ook echt supermooi, zowel voor een zxwangere als geen zwangere bruid!

In ieder geval nog gefeliciteerd met je zwangerschap en je aankomende huwelijk en denk er rustig over na wat je gaat doen!

Groetjes Brechtje

Terug
Bovenaan