Trouwen 3 weken voor bevalling; gaat dat wel goed?!?!?!

Hoi,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, en jullie voorgenomen huwelijk. Leuke dingen staan voor de deur :)

Ik ben getrouwd toen ik 30 weken zwanger was van onze dochter. We hebben het heel klein gehouden. Enkel ouders,grootouders broers en zussen en twee tantes. Bij elkaar een groepje van 20 man.
Moet zeggen dat ik het als ik het nog een keer zou doen, eerder zou doen, of na bevalling,wanneer kindje wat groter is.
Ik had vanaf 18 weken zwangerschap flink last van bekkeninstabiliteit. Moet zeggen, dat maakt de dag een stuk zwaarder.
Neemt niet weg dat het een erg mooie dag was waar we beiden van hebben genoten. Maar waar ik nadien helemaal gebroken was en echt een week nodig heb gehad om dr weer van bij te komen. Wij hadden een brunch, daarna ff naar huis, en s avonds bij schoonouders gegeten.

Dus persoonlijk zou ik het niet met 37 weken zwangerschap doen. Maar het is natuurlijk je eigen keuze. En idd, ik zou met 37 weken ook niet mooi meer op de foto hebben gestaan, althans, toch niet voor trouw foto's. Hihi. Maar ook dat is bij iedereen anders he :)

Groetjes

Hoi,
Ik weet niet hoe groot je de bruiloft wilt gaan aanpakken. Wordt het echt een dag met alles erop en eraan dan zou ik er niet voor kiezen. Maar een intiem feestje zou ik best aandurven.... maar zoals hierboven al geschreven is, je weet nooit hoe je je voelt tijdens de laatste weken. Misschien moet je wel rustig aandoen van de verloskundige vanwege bekkenklachten of hoge bloeddruk. Ik hoop het niet, maar toch moet je je dat wel bedenken.
Een kennis van  mij trouwde ook in de laatste weken van de zwangerschap en de ochtend na het feest belde ze op.... ze was bevallen van een gezonde zoon. Wel een goed moment, het was in ieder geval ná de bruiloft.
Succes!
Groetjes, Noor

Nou mensen na lang nadenken hebben we toch besloten om de bruiloft te vervroegen. Gelukkig werkte de gemeente, de zaal en de muziekmensen mee dus kan ik ook nog fijn genieten van onze bruiloft.
Ik ben dan 6 maanden zwanger en daar voel ik me een stuk beter bij dan net 3 weken voor de datum!
Bedankt voor jullie reacties!!

hoi,

Ik ben zelf afgelopen 22 mei getrouwd. Ik was toen 30 weken zwanger.
Wij hadden voor onszelf een uiterste datum gekozen om dus te voorkomen dat de bevalling dan zou beginnen (voor zover je dat uiteraard kan)
Wij hebben het niet zo heel groots gedaan. Wij hebben het feest thuis in de tuin gegeven iclusief BBQ enzo.
Ik moet wel zeggen, omdat de dag zo informeel was, voelde ik me er ook prettig bij. Wij zijn om 10:15 getrouwd en dus ben je al snel de hele dag zoet. We hebben aangegeven op de uitnodigingen dat we om 22:00 uur het feest wilden afsluiten. Het is wel zwaar vond ik. Ik had het geluk dat ik heel veel hulp had zodat ik volop van onze dag kon genieten maar ik was helemaal geradbraakt aan het eind van de dag.

Geniet in ieder geval van jullie byzondere dag...het is echt super om zwanger te trouwen...het voegt iets exta toe :D

liefs Sas

Ik ben ook met 6 maanden getrouwd, was perfect, je buik is nog niet zo groot, je straalt, je hebt energie, en het is inderdaad speciaal.
Ook vond ik het leuker om voor de bevalling te trouwen omdat het dan nog echt iets is wat je samen doet.
Heel veel plezier met de bruiloft (en de voorbereidingen)!
Charlotte

Ik ben met 33.4 weken getrouwd, en met 33.5 weken bevallen!
Had op mijn bruiloft al de hele dag weeen.

tja.. zo kan t ook! haha!

een bruiloft neemt veel spanning met zich mee, das wel iets om over na te denken!

Hoi! Zelf ben ik 1 maart 2007 getrouwd en 22 maart (week 39)  werd onze zoon geboren. Het was een heel relaxte bruiloft, heel ongedwongen. ´s Middags na het gemeentehuis hebben we geluncht met 15 man.Na de lunch  zijn we naar huis gegaan  voor een borrel. Om half zeven was iedereen weg.  Ik heb de hele dag alles over me heen laten komen. Toentertijd was ik veel aangekomen en erg opgezwollen en had daarom de moeite niet genomen me in een trouwjurk te persen. Als je droomt van een bruiloft met alles erop en eraan zou ik het je niet aanraden, maar ik heb aan die dag heel mooie herinneringen overgehouden. Laatst zei mijn vriendin die toen aanwezig was dat ze het een topdag vond, juist vanwege de relaxte sfeer. Veel succes en vooral veel plezier! Femke

Ik zou de datum zeker 7 weken vervroegen of een paar maanden verlaten, want 3 weken van tevoren is wel erg kort voor die tijd. Je mag vanaf 37 weken officieel thuis bevallen, dus dat is het op tijd. Van week 37 tot week 42 is het de uitgerekende tijd. Dus ik zou dat er echt niet op wagen.

Succes met beslissen.

Terug
Bovenaan