trouwen op kort termijn : wie kan mij meer vertellen?

hee meiden heb ff jullie hulp nodig
mijn mannetje en ik zijn alweer een hele tijd verloofd en vandaag kwam meneer ineens aan dat hij nog voor de bevalling wil trouwen en het liefst op 9-9-9 over een krappe 2 mnd dus
nu is mijn vraag :
wie is getrouwd en wat moeten we allemaal regelen en is t uberhaud mogelijk om op zo'n kort termijn te trouwen of ben je verplicht eerst 6 mnd in ondertrouw te gaan?
wat moet je allemaal regelen op t gemeentejhuis of is dat met 1 telefoontje geregelt
en ben je verplicht binnen je eigen gemeente te trouwen of mag t ook ergens anders?
hopelijk weten jullie meer hihihi

groetjes maurilla

Hoi maurilla,

Ik hoop voor je dat 9-9-9 nog beschikbaar is bij jullie.
Ik weet van mijn vriendin die toen graag wilde trouwen, dat ze nummer 18-19 waren op 9-9-8 om te boeken voor 9-9-9.
Die gaat dus uiteindelijk trouwen op 7-8-9, heel snel dus al.
Verder heb ik geen ervaring met trouwen, dus kan ik je niet helpen.
Succes met de voorbereidingen.

Wanneer was je ook alweer precies uitegerekend, met al die zwangeren hier ben ik het een beetje kwijt ;-)

Liefs Monica

Hoi,
Allereerst heel leuk dat jullie willen trouwen! Uit ervaring weet ik dat bijzondere data als 8-8-8 en 20-08-08 soms al meer dan een jaar van tevoren zijn volgeboekt. Je moet echt geluk hebben, maar ik ben bang dat jullie aan de late kant zijn. Volgens mij hoef je geen 6 maanden in ondertrouw. Volgens mij is het eerder 6 weken ofzo. Ik weet het van mezelf helaas niet meer, maar wij zijn geen 6 maanden van te voren in ondertrouw gegaan.
Wij moesten bellen voor een afspraak bij het gemeentehuis. Daar moesten we heen om in ondertrouw te gaan. Dat stelt trouwens niets voor, je staat zo weer buiten. Je mag in iedere gemeente in Nederland trouwen, maar dat moet je wel aangeven als je in ondertrouw gaat. Als je dat niet aangeeft, moet je in de gemeente waar je in ondertrouw ging, ook trouwen, dacht ik. En die gemeente is de gemeente waar je woont. Bij ondertrouw heb je geen keuze, maar bij het echte trouwen wel.
Hopelijk heb je iets aan deze informatie en lukt het toch om op 9-9-9 te trouwen. Dat zou wel heel erg leuk zijn!! Als je niet te veel wensen hebt qua locaties (trouwen, feest enzo) dan lukt het misschien nog!
Veel succes en hou je ons op de hoogte?
Groetjes,
Dory

hoi,
mijn man en ik zijn in oktober getrouwd omdat ik zwanger was en we daarom snel wilden trouwen. we hebben 2 maand van te voren het gemeentehuis besproken. en ong. 6 weken van te voren gingen we in ondertrouw. ook waar we het feest wilden houden kon makkelijk zo laat maar het ligt er heel erg aan waar je het wil!
en natuurlijk is de datum wel heel erg gewild dus ik hoop voor je dat het lukt!

wat moet je regelen:
gemeenthuis
trouwjurk (als je dat wil)
boeket
trouwauto
trouwkaart
voor gasten corsages
trouwpak voor je vriend
locatie voor het feest.

volgens mij heb ik zo alles wel opgenoemd!
je hebt vaak ook van die gidsen waar alles in staat wat je moet regelen. bruidsbladen enz.. zodat je niks vergeet.
veel succes met regelen!! en houd ons op de hoogte.

Liefs, Christien

Hoi,

Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan hoe je wilt trouwen.
Je zult het gemeentehuis indd even moeten bellen en vragen of die datum nog beschikbaar is.
Wij hebben het toen niet zo groots gevierd.
Wij zijn op een dinsdagmiddag getrouwd( dinsdagmiddag en donderdag morgen was gratis trouwen. Wij zijn gewoon met een klein groepje familie uit eten geweest en voor vrienden hadden we toen onze stamkroeg afgehuurd. Ik had indd wel een trouwjurk, maar die heb ik gehuurd. Werd wel vermaakt en had er totaal geen omkijken naar, hoefde hem alleen terug te brengen en hun gingen hem dan weer reinigen enz. Me man heeft gewoon een pak gekocht. Mijn tante heeft de corsage gemaakt en het trouwboeket en me man z'n oom heeft een eigen fotozaak, dus die heeft de trouwfoto's gemaakt.
Je hebt dus vele manieren om te trouwen, het is maar net wat je wil en hoe graat je budget is.
Voor de rest wat christien heeft opgesomt, dat is het geloof ik wel.

Succes met regelen en ben zeeer benieuwd.

Liefs marielle

Hey!

Allereerst: Gefeliciteerd! Leuk hoor!
Je mag trouwen waar je wilt, in elk dorp of elke stad, of elke daarvoor aangewezen locatie. Alleen vrees ik ook dat "jullie" datum overal al wel vol zal zitten... Of misschien om 09:00 nog, hihihi? Maar misschien is het een tip im te kijken bij de daarvoor aangewezen locaties? Dat kan zijn een restaurant in de buurt, een kasteel, of weet ik veel wat. Jullie gemeente kan je daar vast meer over vertellen. Vaak zit er dan wel een ( iets duurdere financiele) adder onder het gras.
Ondertrouw doe je in de gemeente waar je wilt trouwen, dus eerst goed kijken waar je kunt/wilt trouwen! ( denk tijdig aan het opvragen van benodigde papieren ervoor als je in een andere gemeente trouwt, bv aan de andere kant van het land!) Maar dat is met dank aan het internet allemaal zo geregeld hoor! En feest, en kleding, en bloemen, kaarten e.d zijn als je wilt allemaal zo geregeld....
Ben benieuwd hoe het afloopt, succes met regelen nog!

Liefs, Marieke

hoihoi
hebben vanmorgen een datum geprikt
9-9-9 was al weg hihihi dus is het 1009-2009 om 15 uur geworden vinden we ook beide grappig
6-8 gaan we in ondertrouw
nu nog een leuke feestzaal vinden leuke ringen mooie kledij en natuurlijk een bruisjurkje voor karlijndie trouwd met ons mee hahahahahaa

huwelijksreis stellen we uit tot volgend jaar
eerst weer opniewuw sparen hahahaha

groetjes maurilla

gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk.

De datum is idd erg leuk (en ook goed voor je man want, mannen vergeten altijd de datum) hihi.

En het is ook erg leuk dat karlijn met jullie mee trouwd.

En bij het lijstje van hierboven mis ik nog de kaarten.

Gr Lique

Terug
Bovenaan