Trouwen/ouders

Ik wil jullie mening graag weten over het volgende.

Mijn ouders zijn gescheiden sinds ik 4 jaar ben. Zijn hele voogdijzaken met alles erop en eraan geweest. Ze hebben ook jaren niet met elkaar gesproken. Er zijn ook veel dingen gebeurt. Zelf heb ik vanaf mijn 12de tot aan mijn 18 de  geen contact gehad met mijn vader, was mijn eigen keuze. Toen wel een klein jaartje en toen heb ik het contact weer zelf verbroken. Nu is er wel weer contact en voor het eerst ook goed contact. We komen er regelmatig en hij is supertrots op onze dochter.  
Ik ben bij mijn moeder opgegroeid, maar die accepteerde op een gegeven moment niet dat ik volwassen werd, in haar ogen moest ik altijd het lieve kleine verlegen meisje blijven. Maar goed, dat was ik niet meer en toen is dat contact verbroken. Zij wil wel graag contact met mij, maar ik heb daar totaal geen behoefte aan. Heb nu alleen heel af en toe contact met vanwege haar enige kleinkind, mijn dochter. Hoop dat het voor jullie zo wat te begrijpen is.
Nu is het zo dat wij 26 juni gaan trouwen. Wij houden het niet groot, eerst gemeentehuis, dan een high tea met ongeveer 50 mensen, waaronder ook kinderen en daarna een buffet met ik denk rond de 15 a 20 mensen. Nu wil ik eigenlijks mijn moeder niet bij het buffet hebben, vinden jullie dat ik dit kan maken?

Het is niet zo dat als mijn ouders samen in 1 ruimte zijn, dat ze dan ruzie gaan maken, die periode hebben ze gehad en ze zullen zich nu volwassen gedragen tegen elkaar. Dus dat is niet het probleem. Ze zijn allebei gelukkig gertrouwd.

Als er nog vragen zijn of mijn verhaal is niet duidelijk, dan hoor ik dat graag.

Groetjes vlindertjes

Hey!

Allereerst gefeli met jullie voorgenomen huwelijk; klinkt als een leuke trouwdag!!!

Ik vind dat je het wel kan maken om je moeder alleen voor stadhuis + high tea te vragen. Dan is ze toch onderdeel van de dag, maar zal ze niet teveel "opvallen". En het buffet is dan echt alleen voor mensen die voor jullie heel dichtbij staan en dat is zij gewoon niet op dit moment in je leven. En waarschijnlijk zal dat voor haar ook pijnlijk duidelijk zijn als ze wel onderdeel van de buffet-groep is, terwijl er daar mensen bij zijn die veel intensiever bij jullie betrokken zijn. Grote kans dat zij zich daar ook niet prettig tussen zou voelen.
En vergeet niet; het is jullie dag, dus jullie beslissen wie er wel en niet bij betrokken zijn. Je hoeft hierbij maar tot op zekere hoogte rekening te houden met wat andere mensen ervan vinden!

Heel veel succes met alle voorbereidingen en sterkte met het maken van de gastenlijst!

Jacoline

Hoi vlindertje,

Ik snap het helemaal en kan me het goed voorstellen dat je er moeite mee hebt om je moeder voor de hele dag uit te nodigen.
Aan de ene kant is het jouw bruiloft en moet je doen, laten én uitnodigen wie je wilt. Aan de andere kant, als je je moeder niet uitnodigt voor de hele dag is er een grote kans dat je ruzie krijgt voor de rest van je leven. Ik weet niet precies hoe de nuances liggen, en ik weet ook niet waar jij je het prettigst bij voelt.
Ik denk dat ik haar wel zou uitnodigen. De eer aan mezelf houden, Plus dat er met 20 gasten genoeg ontwijkingsmogelijkheden zijn.

Maar nogmaals, het is jouw bruiloft, jouw dag! En ik hoop voor je dag je hoe dan ook een geweldige dag zult hebben.

KT

Oei, da's een lastige situatie!
Ik kan je niet vertellen wat jij moet doen, alleen wat ik  zou doen in jouw geval.
Ik ben de afgelopen jaren vrij egoïstisch geworden met dat soort dingen en kijk vooral naar wat ik zou willen.
Dus ik zou haar niet uitnodigen voor het laatste gedeelte, waarbij je idd het risico loopt op een fikse ruzie.
Heel veel succes iig met deze beslissing.
Sil

Hoi vlindertjes,

Tsjonge, wat een nare geschiedenis heb jij meegemaakt zeg. Dat lijkt me echt moeilijk en verwarrend voor je. En die verwarring is er nu nog begrijp ik uit je verhaal. Lijkt me inderdaad lastig om een juiste keuze te maken.
Ik zou denk ik zoveel mogelijk eerlijk naar jezelf  toe zijn. Als het voor jou niet fijn voelt om je moeder erbij te hebben, dan zou ik dat aangeven. En het mooist zou zijn als je dat in een eerlijk en open gesprek naar haar toe zou kunnen aangeven. En dan haar ook de gelegenheid geven om daar effe boos over te zijn, want leuk is natuurlijk niet om te horen. Maar moeilijk lijkt me dat wel. Hoe denkt je aanstaande erover?

Heel sterkte in elk geval bij het maken van een juiste beslissingen en bij alle andere voorbereidingen voor het huwelijk.

groetjes Ida

Hoi,

Ik ben al een tijd niet meer hier op het forum geweest maar wil hier wel even op reageren.

Zelf zijn we alweer 3 jaar getrouwd en hadden ook wel "moeilijke" personen mijn advies is doe wat je zelf wil en hou geen rekening met anderen want je doet het toch nooit goed, dus kan je het maar beter doen zoals jij het wil.

Sabine

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's. Vind het fijn om te lezen hoe jullier erover denken.    Ik ga zoals het nu staat gewoon doen wat mijn gevoel eigenlijk altijd al heeft gezegd. En dat is, dat ik mijn moeder dus niet uitnodig voor het buffet. Een aantal mensen zullen daar niet blij mee zijn en zullen het mij misschien wel kwalijk nemen. Maar het is onze dag en ik moet me er goed bij voelen. Ik vind het wel een hele moeilijke keuze, maar denk wel dat ik aan dit besluit goed doe.

Liefs vlindertjes.

P.S. meer reactie's zijn nog altijd welkom

Hoe zou jij het vinden als je contact wil hebben met je dochter, maar zij kiest er voor om dat niet te willen.

En hoe vreselijk zal het zijn als je moeder erbij is. Je zegt zelf dat
je vader en moeder geen ruzie zullen maken, dat die tijd geweest is.
Wat is dan precies je reden om je moeder er niet bij te willen hebben.
Zal zij jou ergeren, zal zij de dag voor je verpesten?

Eén ding weet ik wel je kan het nooit meer terugdraaien. Dus als je
enigszins een mogelijkheid ziet om het wel met je moeder erbij te doen,
doe het dan. Want wat is er mis mee om haar daar mee gelukkig te maken.
(Behalve als het jou heel erg ongelukkig zou maken, maar dat vind ik
niet terug in je verhaal). Soms moet je even je verleden opzij zetten, en gewoon even gelukkig zijn in het heden.

Miep

Terug
Bovenaan