Eén ding weet ik wel je kan het nooit meer terugdraaien. Dus als je enigszins een mogelijkheid ziet om het wel met je moeder erbij te doen, doe het dan. Want wat is er mis mee om haar daar mee gelukkig te maken. (Behalve als het jou heel erg ongelukkig zou maken, maar dat vind ik niet terug in je verhaal). Soms moet je even je verleden opzij zetten, en gewoon even gelukkig zijn in het heden.
Miep
Hallo Miep,
Tuurlijk zou ik het niet leuk vinden als mijn dochter geen contact meer met me wil hebben. Maar voor het zo ver komt, moet er wel veel gebeurt zijn. En dat is er bij ons ook. Mijn moeder heeft zelf een keer letterlijk tegen mij gezegt dat ik eerder altijd een lief aardig meisje was en nu een bitch. En ze heeft me zelf voor de keus gezet toen des tijds om te kiezen tussen haar en mijn inmiddels ex-vriend. En ze heeft zelf gezegt dat ik niet meer thuis hoefte te komen. Dus ja, zo'n keus maak je niet zomaar. Want dit is nog maar een heeeeel klein gedeelte.
De reden om mijn moeder er niet bij te hebben is dat ik me er niet gemakkelijk bij voel. Ik heb ze nog nooit samen in een kleine ruimte gezien.
Je hebt het ook over gelukkig zijn in het heden, maar dat ben ik juist zonder mijn moeder. Contact met mijn moeder maakt me ongelukkig.
Heb je zo wat antwoorden op je vragen?
Groetjes Vlindertjes