trouwen/samenwonen

Hoihoi allemaal.

Een stukje hieronder staat een topic van Rosi over samenwonen of trouwen.
Nu antwoordden velen van jullie dat ze getrouwd zijn.
Natuurlijk omdat jullie van elkaar houden, maar ook voor de baby.
Dat is makkelijker.
Dan hoeft er niks speciaals geregeld te worden.

Nou, daar wil ik even op reageren.Vroeger was het inderdaad zo als je niet getrouwd was en je kreeg wel een kind, dat er heel veel geregeld moest worden.Nu is het heel snel, makkelijk en weinig werk:

*Erkennen. (man)
-gemeentehuis
-gratis
-1 formulier invullen
-5 min werk

*Gezag aanvragen. (man)
-gemeentehuis
-E 0,39,= (postzegel)
-1 formulier invullen
-op de post doen
-5 mijn werk

*Testament. (samen)
-notaris
-kosten verschillend per gemeente
-15 min werk

 
Fijn om dit zo op een rijtje te zien staan. Weet je misschien ook wanneer je een kind laat erkennen? In een tijdschrift las ik in de 24e week, maar ik vond dit toch een beetje raar omdat het kind nog niet eens is geboren.
 
Hoi Thaiza,

Tja als je toch wil trouwen is het misschien makkelijk om het te doen voor de baby er is (notaris is ook niet gratis).

Wij zijn getrouwd omdat we van elkaar houden en zin in een feestje hadden en geloof me, het was (relatief) niet duur (ligt er maar aan hoe je het doet) en onwijs leuk! Mijn zus heeft het andersom gedaan eerst een kind en toen trouwen (na 2 jaar oid) en wat me van haar is bijgebleven is dat ze zei dat trouwen lang zo leuk niet was omdat een kind krijgen zo overweldigend is dat het trouwen tegen viel.

Maar inderdaad het is niet zo dat je het nu perse moet doen omdat het makkelijker is. Ha ha toen we mijn schoonouders vertelden dat we gingen trouwen zei mijn schoonmoeder.... maar dat hoeft tegenwoordig toch niet meer...

Gelukkig waren ze uiteindelijk wel blij dat we gingen trouwen.

Groetjes Liesbeth

Roos er schijnt verschil te zijn tussen voor de geboorte erkennen en erna wat precies weet ik dus niet. Wellicht kan je wat vinden op:
http://www.justitie.nl/publiek/familie_en_gezin/erkenning/aangifte_en_erkenning/

of
http://www.babyinfo.nl/advies/zakelijk/wetgeving/art_erkenning.asp
 
Zo als jij het op een rijtje zet is het erg makkelijk inderdaad, maar niet meer als je zoals bij ons twee nationaliteiten hebt, zelfs als het om twee EU landen gaat.
Groetjes, Melanie
 
Hallo,
Nee, idd een notaris is absoluut niet gratig. Je komt al gauw op een berag van min. € 300 á €400 (dan heb ik het nog niet eens over een grote woonplaats. Voor dat geld kan je beter (gratis) trouwen. Hoef je alleen maar het uitreksel uit het geboorteregister
( € 7,50) en het trouwboekje ( € 16,=) te betalen. Hoef je verder geen papieren in te vullen of een dure notaris te betalen.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan