trouwen/samenwonen

Hoi allemaal,

Ik schreef dit niet om aan te vallen, voor degene die dat dachten.
Ik schreef dit voor de makkelijkheid.

Roos, erkennen maakt niet uit in welke week je dat doet.
Wij hebben 't al heel vroeg gedaan omdat we toch bij 't gemeentehuis moesten zijn.
Je kunt gewoon zo binnenlopen.
Je moet 't WEL doen voor de bevalling, anders mag je vriendje 't kind niet aangeven. Snap je.

Veel liefs, Thaiza

 
Mijn broer is ook niet getrouwd met zijn vriendin en hebben twee kinderen. Ook hij vertelde dat het erkennen enz. heel weinig werk is.
Het erkennen tijdens de zwangerschap is belangrijk omdat het dan al duidelijk is dat 'de ongeboren vrucht' (zoals ze het dan noemen) van de vader is. Mocht er b.v. iets geboeuren (b.v. vander overlijd voor de geboorte) dan is dan duidelijk. Mijn broer was dit bij de tweede vergeten te doen en dit had ook consequenties voor de achternaam. Zo staat mijn neefje dus op zijn geboorteakte met de achternaam van mijn schoonzusje en pas nadat mijn broer hem erkent heeft (drie dagen na de geboorte ivm weekend en feestdagen) heeft hij de achternaam van mijn broer gekregen.
 
Ik zou toch maar even gaan kijken hoe het in werkelijkheid zit want als de man niet officeel gezag aanvraagt voor zijn kind gaat het kind bij overlijden van de moeder naar de familie van de moeder. Dit is ook een van de redenen dat veel bij mij in de omgeving zijn gaan trouwen.
Succes
 
hoi,
ik ben 27 weken zwanger en we zijn ook niet getrouwd.
wij hebben d ebaby erkend rond de 20 week(maak volgens mij niet veel uit welke week je dat doet)als je het maar doet VOOR de geboorte.
omdat ik al een zoontje heb van bijna 4 jaar uit een eerder huwelijk wilde ik niet meer perse trouwen.
maar omdat dan alles beter geregeld is hebben wij gekozen voor een geregistreerd partnerschap.
is het zelfde als trouwen.
op een woensdag(gratis.
we maken er geen feest van we gaan gewoon lekker met ouders uit eten en thats it.
zo kan het ook!!!1

groetjes lillian.
 
Erkennen kost je wel wat hoor, het kost je 2x10 eurootjes(in onze gemeente dan hé)voor een uitrekesel uit het geboorteregister.En bij de eerste waren wij ook niet getrouwd, en nu zijn we dit jaar getrouwd en inmiddels zwanger van de tweede, gewoon omdat we h et graag wilde en niet omdat het moet.
 
Terug
Bovenaan