Trouwen

Hallo,

Omdat mijn vriend (nog) niet wil(de) trouwen hebben wij gekozen voor geregistreerd partnerschap!
samen hebben we een dochtertje en de 2de is opkomst in januari.
zo heb je ook alles geregeld voor je kindjes.
Ook moet je net zoals bij trouwen getuigen hebben, elkaar het jawoord geven, en je krijgt een geregistreerd partnerschapsboekje!Wij hebben elkaar toen ook ringen gegeven.Ook de trouwambtenaar komt bij je thuis en maakt een heel verhaal over jullie samen.....
metelkaar koste dit papierenwerk ons iets van 60 euro.
We hebben een etentje gegeven voor de familie.echt het was super leuk!
Wie weet gaan we nog en keer trouwen....maar eigenlijk komt dit wat wij gedaan hebben superdicht in de buurt...

groetjes van Dorina

nog even vergeten...
ik heb zijn achternaam ook aangenomen.......dat kan ook bij geregistreerd partnerschap!

Haiii

Ik ben zo van of allebei zijn achternaam of niet vandaar dat we willen trouwen en omdat we super veeel van elkaar houden we zijn in okt alweer 4 jaar met elkaar dus de tijd gaat super snel. Ups en Downs maar dat hoort erbij...

Geregisteerd partner schap klinkt net als trouwens je kan zijn achternaam ook aanhouden gaat dit ook via gemeente ..?
Laat het me weten..

Liefs van mij

quote: ben2710 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-08-2007 13:48:07'));

hoi wij hebben er bewust voor gekozen om nog voor de bevalling (ik was 7 mnd zwanger) te trouwen omdat eigenlijk alles automatisch wordt geregeld dan, en we hebben een ontzettend leuke dag gehad. Maar jullie moeten gewoon lekker doen zo als het voor jullie goed voelt.

groetjes linda

knap hoor ik had er niet meer aan moeten denken, ik kon toen al niet langer dan 5 minuten staan laat staan een hele trouwdag, je moet er natuurlijk wel in goede conditie voor zijn en anders vroeger in je zwangerschap trouwen (om pas met 24 weken aan deze dingen te gaan denken is dan wel een beetje laat en moet je wel met 7 maanden ergens trouwen moet ook kunnen natuurlijk qua lichaam)

Ik ben achteraf blij dat ik het niet heb gedaan, we hebben het wel overwogen maar we wilden alletwee een onvergetelijke dag en daarvoor is geld en een   gezond lichaam niet geheel overbodig dus gaan we straks met zijn drietjes trouwen! we wachten totdat de kleine mee kan doen en betrekken hem dan bij de ceremonie tegen die tijd hebben we weer extra geld (zwangerschap en verbouwen kost al geld genoeg!) en hopelijk voel ik me dan weer okay genoeg ervoor :)

Bij geregistreerd partnerschap kan je inderdaad altijd alsnog trouwen erna :)

Hoi Zoraida,

Ik ben getrouwd met 26 weken. Het was een geweldige dag, ik voelde me hartstikke goed, geen last van de zwangerschap.
Ben achteraf heel erg blij dat we het voor de geboorte van de baby hebben gedaan, omdat het zo mooi is om dit echt met z'n 2-en te beleven. Daarna op huwelijksreis, heerlijk bijgekomen en na kunnen genieten van alle feestelijkheden. En tijdends die week ben je nog even helemaal samen voordat er een derde bijkomt.
Daarnaast is trouwen gewoon zo gaaf! Helemaal als je jong bent (en je bent zeker van elkaar...)!

Succes met de beslissing!

Charlotte

Ik kan trouwen alleen maar aanraden aan iedereen. Wij hadden er bewust al voor gekozen voordat we aan kinderen begonnen. En nu heb ik dezelfde achternaam als mijn kind, wat ikzelf als erg prettig ervaar (kan blijkbaar ook met geregistreerd partnerschap). Maar het feest was ook errug leuk. Succes ermee....

Hoi,

Wij dachten eerst ook aan geregistreerd partnerschap en daarna nog eventueel trouwens, maar volgens onze notaris is dat niet zo makkelijk. ger. partnschap lijkt op trouwen, maar je moet dat eerst wel weer ontbinden voordat je kan trouwen.
Wij zijn nog niet getrouwd, maar ik heb wel dezelfde achternaam als mijn kind, want ze heeft namelijk mijn achternaam! Niet het meest gebruikelijke, maar ik ben dus ook niet ouderwets erin. Als ik ga trouwen dan kies ik zowiezo niet de achternaam van mijn partner. Ik heet zoals ik heet en vind het persoonlijk een beetje raar om opeens je achternaam te veranderen omdat je toevallig trouwt. Ik ben daar echt heel stellig in.
Mijn vriend heeft daar totaal geen problemen mee en ook niet dat ons kind de achternaam van mij heeft en niet die van hem. Hij weet toch wel dat het zijn kind is, daar verandert een naam niets aan.
In het buitenland is het best gebruikelijk dat het kind twee achternamen heeft of de achternaam van de moeder.

gr,
Sabine

Ieder zijn eigen keus natuurlijk. Mijn man wilde wel dat zijn kinderen zijn achternaam zouden krijgen, ook gaf trouwen hem meer het gevoel beter in zijn recht te staan als vader zijnde (misschien is het maar een gevoel, maar toch). Zelf vind ik het een raar idee dat mijn kinderen een andere achternaam hebben dan ik, alsof ik er niet bij hoor ofzo, ben ik misschien wat ouderwets in. Heb wel gekozen voor een dubbele achternaam voor mezelf.
Maar trouwen zelf is ook erg leuk om te doen. Heb een geweldige dag gehad en had nooit gedacht dat het toch iets zou toevoegen aan de releatie.

Terug
Bovenaan