Tuin

Inderdaad gewoon goed opletten. Leg een groot kleed neer met speelgoed en dan creëer je al een speelhoekje. Je kunt niet voorkomen dat je kindje daar af kruipt, maar laat ze lekker op onderzoek uitgaan. Je kan moeilijk je kindje altijd binnen houden, ook met 1 of 2 jaar kunnen ze nog makkelijk dingen in hun mond stoppen, dus 'gevaarlijk' is het de komende jaren toch nog wel. Je moet er gewoon bij blijven en in de gaten houden, maar ook dat blijft zo met een kind van 1 of 2 jaar.

Ik deed altijd een oude legging aan zolang ze kropen, zodat de knieën niet kapot gingen. Uiteindelijk is dat maar 1 zomer, volgend jaar loopt je kindje en is het weer makkelijker.

Een idee is misschien nog een baby schommel ophangen? Dan kan ze heerlijk een kwartier schommelen en zit ze hoog en droog en veilig ;)
 
Ik werd er ook zenuwachtig van, maar heb onze kruiper toch heerlijk laten rond kruipen, met legging aan inderdaad. Er zijn wel wat dingen in de mond gegaan wat ik liever niet had gewild, zoals aarde en een lieveheersbeestje ? Maar goed, dat peuter/spoel je er zo weer uit en ze is er gelukkig nooit ziek van geworden. Schijnt alleen maar preventief te werken tegen allergieën! Het viel overigens reuze mee, ze heeft maandenlang in onze wilde tuin rond gekropen maar leerde echt wel snel dat je die dingen niet in je mond moet doen
 
Hier de gevaarlijke dingen wel afgeschermd met hekjes anders kiepert ons kindje makkelijk een meter omlaag als we niet opletten.
Verder een beetje zoals bij Lewis, we moeten er toch wel achteraan of dat nu binnen of buiten is. Dan is buiten wel eens een leuke afwisseling ?
Er wordt ondanks het ruime grasveld ook telkens over het terras gekropen, bij mooi weer in korte broek en soms wat schrammen. Ik denk dan als hij het echt vervelend vindt laat hij het wel ? 
Wanneer het wat minder warm is lekker in het Ielmpak, water/zand/kruipen alles is dan mogelijk. Binnen het pak uit en alles blijft schoon ?
 
Ach, vandaag was het een hapje van de blaadjes en onkruid. Maar ook heerlijk met de vingertjes in de aarde gewroet en met een bakje water gespeeld. Dank voor de antwoorden. Leuk om te lezen. 
 
Terug
Bovenaan