Tuitbeker, anti-lekbeker of nog de fles?

A

Anoniem

Guest
Wie gebruikt er wat bij welke leeftijd? Ik vind het lastig. Ilse drinkt tussendoor wel uit haar anti-lekbeker. Die staat namelijk altijd op de grond als ze speelt. Maar meestal drinkt ze dan een beetje en speelt ze verder. Bij de maaltijden krijgt ze nog gewoon drinken uit een fles. Hoe denken jullie erover? Ervaringen?

Groetjes, MvIlse

Hoi,

Lucas krijgt ‘ ochtends zijn ochtend flesje en halverwege de ochtend krijgt hij sap uit zijn beker. Ik heb nog een hele oude tuimelbeker van toen ik klein was en daar drinkt hij het prettigst uit. Maar…. Hij heeft ook door dat als hij met de beker gaat schudden of hem op zijn kop houdt, dat er dan wel het een en ander uitvalt.

Ik zet hem altijd in de kinderstoel en neem dan zelf ook wat te drinken. Als hij niet meer hoeft, dan zet ik de beker weer terug in de koelkast.

Tussen de middag geef ik hem nu ook melk uit zijn beker en dat gaat ook steeds beter. Ik heb nu ook met de creche af gesproken dat zij hem nu ook melk en sap uit de beker gaan geven, zodat ik niet het hele weekend aan het oefenen ben en hij vervolgens weer daar een flesje krijgt. Hij heeft daar nu ook een beker met een zacht mondstukje en volgens hen gaat het ook goed.

Een antilek beker werd mij afgeraden omdat hij daar ook nog aan moet zuigen en ze zouden hun tong anders moeten leren gebruiken.

’ s Avonds voor het slapen gaan krijgt hij nog lekker zijn grote papfles en die vind hij nog heerlijk!

Groetjes en een fijne middag nog!

Ik zou willen dat Tyche wat meer uit een beker dronk.. maar hier is het ook nog de fles vooral. Af en toe probeer ik weer een (gewone) beker maar meestal met een hoop geknoei en gekrijs als gevolg.

Isis drinkt al een hele tijd (ik denk zo'n 4 à 6 weken) al haar drinken uit een gewone beker. Dus pap, opvolgmelk, thee en sap. Dit is ons aangeraden omdat Isis (nog steeds) spuugt en bij het drinken uit een gewone beker leren ze hun mondspieren anders gebruiken en dat zou een positief effect kunnen hebben. Niet dus... ze spuugt nog steeds even veel. Maar het is wel prettig dat ze hierdoor al goed uit een beker drinkt, hoeven we haar dat in ieder geval niet meer te leren! Wij (vriendlief of ik) houden 'm wel nog voor haar vast, hoor ;-)
Oja, de tuitbeker hebben we helemaal overgeslagen, dat vond ze drie keer niks...

Groetjes,
Myrna mv Isis (05-09-2006)  en ...???

Hoi hoi

Wij hebben ook een tuitbeker geprobeerd, maar met de fles kan hij het zelf doen en dat vindt meneer veel makkelijker. Ik kan hem overal gewoon zijn fles geven en voordat ik het door heb, is ie op. We proberen wel af en toe met een gewone beker, maar dat wordt zó'n knoeiboel.....Het zal opeens vanzelf wel een keer lukken (mits we blijven proberen..haha)

Liefs Annet

Thijs krijgt nog altijd borstvoeding 3 x per dag, en de rest vul ik aan met sap of thee in een gewone beker, met of zonder rietje, eigenlijk hoe het me uitkomt. Had eerst een antilekbeker bij de hema gekocht, maar daar weigerd hij uit te drinken. Groetjes Wendy

Hier vooral een gewone beker, en om mee te nemen of als hij aan het spelen is, heb ik de Flip-it beker van Nuby (anti-lek met een breed rietje)
alleen 's avonds krijgt hij nog een fles (verdunde melk), en 's middags weigert hij nog wel eens zijn opvolgmelk in de beker, dan krijgt hij na de boterham alsnog een fles

Groetjes Jenneke mv Ivar

Tijs krijgt opvolgmelk uit de fles, iets anders wil hij niet uit de fles. Hij krijgt tussen de middag nu halfvolle melk uit een beker, wordt nog wel een knoeiboel, maar het gaat steeds beter. En verder water en sap uit een gewone tuitbeker. Hij wil geen anti-lek beker. Daar drinkt ie gewoon niet uit. Voor de knoeiboel heb ik nu zo'n kunststof slabje gekocht bij de hema, die doe ik dan onder de gewone slab. Dan blijven z'n kleren tenminste droog. Wat ook grappig is, is dat Tijs uit zijn tuitbeker wel zelf drinkt, maar uit zijn fles vertikt ie het. En uit de gewone beker mag ie dat nog niet, want dan is de beker gelijk leeg en zit er maar een beetje in zijn mond en buik!

Groetjes,
mv Tijs

Terug
Bovenaan