tuitbeker of rietjesbeker?

Ach ja, hier nog zo'n kind :) onze dochter (16 maanden) drinkt bijna alleen maar uit een rietjesbeker en zij is erg snel met praten, heeft al een heel scala aan woorden die ze (luid en duidelijk) gebruikt!

Onze zoon (6,5 jaar) heeft heel lang uit een fles gedronken, toen een tijdje uit een tuitbeker en daarna uit een gewone beker en daarna heeft hij ook pas leren drinken uit een rietjesbeker. Toen hij 1-2 jaar was, werd een tuitbeker een beetje afgeraden omdat dat niet zo goed zou zijn voor de spraakontwikkeling (geen idee of het ermee te maken heeft gehad, maar hij heeft ook een poos logopedie gehad!).
Onze buurjongen (inmiddels 4) heeft vorig jaar ook een poos logopedie gehad en die moest daar juist léren om uit een rietje te drinken, omdat dat zo goed was voor zijn mondmotoriek....

Dus dan denk ik.... waarom zou het dan slecht zijn om je kind uit een rietjesbeker te laten drinken? Gezien bovenstaande, heb ik dus juist bewust voor de rietjesbeker gekozen!
Tuurlijk proberen we met haar ook al gewone bekers uit (wat steeds beter gaat) maar ik weet wel dat ik het ook gewoon heel handig vind dat zij al uit een rietje kan drinken....vooral met het oog op de vakantie enzo ;-)
Met onze oudste was het vrij lang hannissen met flessen en tuitbekers, terwijl we voor haar nu ook al gewoon pakjes sap enzo mee kunnen nemen voor onderweg!
 
Ik geef hem ook gewoon de rietjesbeker hoor! Heb er een prima gevoel bij zo, en hij kletst me de oren van het hoofd. Ze bekijken het maar daar bij het cb. Idd pakjes drinken werken hier ook prima! En we oefenen wel met de gewone beker, maar echt soepel verloopt het nog niet.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan