tukjes in mijn eten...bbllehhhhh

A

Anoniem

Guest
Ilse  is nu 11 maanden en is eigenlijk altijd een moeilijke eter geweest.
De overgang van borstvoeding naar flesvoeding toen ze 3,5 maanden was  ging moeizaam, maar met heel veel moeite is het gelukt. (heeft me zelf veel hartzeer gekost!)
Van potjes moest ze in het begin ook niet veel hebben. Ze kokhalste als een gek, en krijsen niet normaal!
Nu eet ze 6 maanden potjes redelijk (eigenlijk pas sinds een paar weken). Het is geen strijd meer, maar het gaat zeker niet altijd op. Het toetje (yoghurt) gaat er daarna wel nog  zonder moeite  in.
Ik heb ze altijd een korstje brood in de handen gegeven met het gevolg dat ze brood lekker vindt en dat dat nooit een probleem heeft opgeleverd.
Ze heeft trouwens wel nog maar twee ondertanden.

Nu mijn vraag:
Ik ben (sinds een paar weken) begonnen met de 8 maanden potjes, maar wat ik ook probeer ze kokhalst en spuugt alles uit.
Hoe krijg ik het voor elkaar (zonder dat het weer een giga strijd wordt) dat ze de stukjes gaat accepteren?

Ik heb ook al veel geprobeert zoals pureren en dan steeds grover, maar zodra ze een stukje proeft is het er uit voor je er erg in hebt.

Zitten er in de 8 maanden potjes ook andere voedingsstoffen, of is het gewoon grover gemalen?

Alle tips zijn welkom!
Ik heb deze vraag trouwens ook aan de diëtiste van dit forum gesteld, maar hoe deden jullie dit?
Ik wordt er nl een beetje gek van!!!!!!!

Groetjes Jeske mv Ilse (3-9-06)

In de titel bedoel ik natuurlijk: stukjes in mijn eten...

blond he!

Jeske

Hoi Hoi Mamajes...

Lili heeft hier eigelijk nooit last van gehad (ook 11 mnd) en ze eet zelfs gewoon appel in 4 stukken...
Maar ik kan je verder ook niet echt advizeren weet alleen dat alles in de potjes hetzelfde is alleen de stukjes worden idd grover en groter!!
Ben ook wel benieuwd wat je hier het beste mee kunt doen...
Oja , ze advizeren in iedere geval wel dat je absoluut niet moet gaan dwingen...
Moeilijk hoor!!succes!

Groetjes lonneke

HIer nog zo'n slechte eter, maar het ligt niet aan de stukjes. Dat deert hem niet zo. Hij vind avondeten gewoon niet lekker.

Wat je kan proberen is een dag of tien het zelfde te eten geven. Ik heb ergens gelezen dat ze iets 10 keer geproefd moeten hebben om het 'door''   te krijgen. Dat is wat ik met Lukas heb gedaan toen we op de zes maanden potjes overgingen. Ik nam twee smaken (maak wel meestal zelf het eten) en die wisselde ik af. heel langzaam ging het steeds een stukje beter. NOgmaals het is geen goede eter maar met wat aflijding krijg ik er toch wel genoeg in. En ja, ook heir gaat de yoghurt prima!

Hiya mommas,

hier heb ik de eerste potjes genomen er er iedere keer een beetje meer van de 8 maanden potjes ingemixt. In het begin was het echt maar een lepeltje hoor. maar uiteindelijk werkte het wel. je kunt ook cheerios (of liga, partjes van een mandarijntje etc.) geven zodat ze zelf iets kan pakken en in haar mond kan steken, vaak word stukjes eten dan ineens wel interessant. Of je maakt bijvoorbeeld 's ochtends pap en die dan steeds dikker klaarmaken. Oh en wat voor max ook werkte was gewoon gekookte pasta stukjes geven, hij vind het altijd leuker als ie zelf dingen in z'n mond mag steken. En als je bezorgt bent over of je dochter wel genoeg binnenkrijgt dan "oefen" je het stukjes eten gewoon op een andere tijd, wanneer het geen etenstijd is bedoel ik. Dan is de druk er ook meteen een beetje vanaf.

Succes, ilja mv Maximus 30-08-2006

p.s.

was trouwens wel een beetje teleurgesteld hoor, na het lezen van het "onderwerp" verwachte ik schattige foto's van een kindje dat in slaap gevallen was in een bordje eten *grijns*

Tijs was ook een moeilijke warmeten eter. Vaak zat ik een uur met hem. Zolang hij niet huilde ging ik door. Wat bij ons uiteindelijk de oplossing is geweest: 7 dagen achter elkaar hetzelfde gegeven, vervolgens een nieuwe smaak 5 dagen achter elkaar en daarna de eerste smaak 2 dagen achter elkaar herhalen. Weer een nieuwe smaak,  weer  5 dagen, vervolgens  1 dag de 1e smaak en 1 dag de 2e smaak enz. enz. Kun je nog een beetje volgen wat ik bedoel? Iedere keer ging het per dag een beetje beter en op de "laatste" dag at hij het potje zonder problemen leeg.
Nu eet Tijs al zijn potjes zonder problemen op, behalve het stoofpotje kip met worteltjes, die vindt ie echt niet lekker.
Als Tijs alsnog niet wilde eten, dan pakte ik er wat brood bij en deed hier een beetje op. Na een paar hapjes at hij de rest van het potje zonder problemen zonder brood op.

Ik weet hoe frustrerend het is, maar zoals Tijs nu zijn avond eten eet! Dat is echt een beloning voor alle frustraties die het heeft gekost.

Groetjes,
mama van Tijs

..   ik verwachtte ook een hoofd in het bord met avondeten en in diepe slaap....
hihi

Isa, de zus van Meike is ook een slechte eter, helaas nog. Wij hebben dus Isa een jaar voor de tv laten eten want goed werkte. Alle adviezen van cb uitgeprobeerd en sinds afgelopen kerst zijn we er klaar mee.  Ze eet de ene dag super en de andere dag waardeloos.
Maar het enige advies wat ik je kan geven is volhouden en varieer weinig met de potjes. Hoe doet ze bij jullie aan tafel? Want zo is Meike heel goed gaan eten er gewoon altijd maar bij zitten en zien dat er gegeten wordt maar die heeft ook veel moeten kokhalsen en dat is toch een kwestie van tijd geweest bij Meike.

Succes!!!
Groetjes Renske mv Meike

Terug
Bovenaan