tukjes in mijn eten...bbllehhhhh

Hallo Jeske,

De ervaring die jij hebt heb ik (gelukkig) niet. Misschien is mijn opmerking daarom wel erg dom, maar in jouw situatie zou ik denken: Zien eten doet eten. Dus je kindje voeden als je zelf ook zit te eten. Het goede voorbeeld geven dus.

Succes!
Ellen mv Julian

Hoi hoi

Ik herken wel een beetje wat je zegt....
Stef is gek op de potjes voor 6mnd, maar die van 8mnd krijgen we er maar niet in...
Als we hem daarentegen gewoon een stuk aardappel of groente in zijn handje geven, eet hij het zo op......net als zijn brood. Wij proberen dus langzaamaan over te stappen op "ons eten" ipv potjes....Misschien is het voor jullie ook iets om te proberen...

Liefs Annet

Hoi Jeske,

Ow ja hoor, daarin ben je echt de enige niet..... Hier ging het eten bij de oudste er ook niet in toen er stukjes aan te pas kwamen (wel brood en fruit eten, maar stukjes in z'navondeten: no way!!). Ook vanalles geprobeerd en toen gewoon tot 1 jaar de 6 maanden potjes gegeven. Opeens was het over, hij is nu 3,5 en eet uiteraard allang met de pot mee en dat gaat zonder problemen. Het is wel fijn te weten dat alles een keer over gaat dus. Ze gaan een keer doorslapen, ze gaan een keer normaal eten, ze worden zelfs op een dag zindelijk en ze zullen op een dag ook wel gewone melk gaan drinken (want daarvan gaat mijn dochter helemaal van over haar nek, net 1 geworden maar geef haar maar die zoetere smaak van de poedermelk...)

Dé oplossing bestaat alweer niet, maar weet dat het over gaat. En inderdaad, wat hierboven ook al stond: niet dwingen, eten moet wel leuk blijven voor iedereen....

Succes ermee!
Susan mv Gijs en Sophie

Terug
Bovenaan