Tummy tub of badje?

Wij hebben beide gehad. Dacht dat ik een tummytub niet fijn zou vinden dus eerst geleend van iemand. Later zelf een aangeschaft (ander merk, een grotere variant) en vond m echt ideaal en lang gebruikt. Daarna over naar een babybadje, met inlegzitje. Af en tie wel samen douchen maar in vond t zooo onhandig en niet fijn zo'n glibberende baby. Plus ik hou van warme (lees heet) douchen niet de goede combi als je met een baby doucht. Nu zoon ouder is douchen we vaker samen. Maar zowel tummytub als babybadje lang gebruikt. Zomers in zo'n babybadje ook ideaal met mooi weer buiten. WIj hadden zo'n inklapbare van stokke, neemt dus ook minder ruimte in. 

Sommigen vinden een badje een gedoe met water, maar wij hebben een badje met een afvoerslang. We zetten het badje in de douchecabine, vullen het daar met water en deden onze dochter daar ook gewoon in bad en aan het eind kan je hem dan gewoon via de slang leeg laten lopen. Superfijn!

Ik heb ze allebei en ben daar erg blij mee! Ook hebben we zelf een groot ligbad en nemen we onze dochter mee onder de douche. Alles heeft plus- en minpunten. Wij hebben een heel klein appartement maar vindt het toch de moeite om ze allebei in huis te hebben.
Tummy tub voordeel: kindje kan er heel snel lekker in zitten, voelt zich geborgen en er gaat weinig water in. Snel gepakt, je kunt het overal neer zetten en is ook snel weer opgeruimd. Mijn dochter vindt het echt super leuk en relaxt om erin te zitten. Nadeel: je kunt je kindje niet zo goed wassen, want die zit op z'n billen. Dat wordt al beter als ze een beetje rechtop kunnen staan erin, en da's vrij snel.
Badje voordeel: je kindje kan er in het begin lekker gestrekt in dobberen, en nu mijn kindje zelf rechtop kan blijven zitten, kan ze in het badje spelen, spetteren en plonzen. 
Gedoe met water heb ik nooit ervaren. Wij zetten het badje op het aanrecht en laten het dan daar leeg lopen. Als we het elders neerzetten is het een kwestie van spierballen of even een keertje een emmer water eruit halen tot het tilbaar is :)
Hoeft ook niet duur te zijn, badje heb ik voor 6€ bij de prenatal gekocht en de tummy tub was nieuw volgens mij 18€. Dus ik zou het allebei nemen dan heb je voordeel van beide ;)Mocht je een keuze willen maken zou ik voor het badje gaan omdat je daar net even wat meer aan hebt. 

Terug
Bovenaan