Ze zijn al wat ouder, als dreumes was ik vooral bij zoon vrij strikt, dochter zag veel meer van broer en kreeg alles wat vroeger.
Hier in de ochtend krijgen ze altijd wat fruit. De hoeveelheid hangt af van het kind (mijn zoon kon bergen op en kreeg ook veel, mijn dochter heeft een muizenmaagje en krijgt een klein beetje). Op sommige dagen een smoothie erbij.
In de middag een koekje of snoepje, om 15.00 uur, dat houdt zoon nu goed in de gaten. Een koekje kan een biscuitje zijn, cracotte, maiswafel of soepstengel. Een snoepje kreeg mijn zoon niet als dreumes, mijn dochter wel, want tja, die zag haar broer die al ouder was. Zij kreeg een bananen snoepje of rozijntjes. Zij vind chocolade ook hemels, dus soms een stukje chocolade. Af en toe hebben we maisvingers, piepschuim noem ik dat, maar ze vinden het beide nog lekker.
Voor het avondeten en op de opvandagen om 15.00 krijgen ze rauwkost, paprika, komkommer en tomaat.
Maar... Ik vrees dat ze in november (Sint Maarten) en december (Sinterklaas en oud en nieuw) en Pasen wel wat meer geluk hebben qua snoeperijen. Ook hier is een stukje oliebol naar binnen gegaan als dreumes in december. Cola krijgen ze ook hier niet.
In de loop van tijd ben ik makkelijker geworden, maar ik blijf tot ongenoegen van mijn zoon streng qua drinken. Hier in huis geen limonade oid tenzij het feest is. Bij vriendjes heb ik het volledig los gelaten. Op de BSO doet hij mee met feesten en partijen, maar de limonade krijgt hij daar alleen in de zomervakantie.