Tussendoortjes

En ja hoor, hier vandaag ook zeker een oliebol! (Of twee haha)

Ik merk dat ik ook echt wel wat makkelijker ben sinds de oudste een jaar of 3 is. Eén of twee keer per dag een tumtum snoepje of chocolademunt of een lolly.. prima! In het weekend een kaasstengel of wat chippies.

Je houdt het op den duur toch niet meer echt tegen. Tot een jaar of 2 probeer ik dat wel echt te beperken (al was dat met mn 2e dochter al wat lastiger) maar vanaf 2 jaar mag een snoepje of chocolaatje per dag prima. Niet alles hoeft super gezond of vol granen en vezels en groenten te zitten vind ik.

Oh dat is zeker waar. Ik heb nog geen ouder kindje rondlopen, dus geen last van een voorbeeld voor mijn dochter. Op verjaardagen als andere kindjes chips of taart ofzo krijgen, dan eet ze daar inmiddels ook wel een beetje van mee. En met kerst hadden we ijs en dan krijgt zij ook een schepje ijs. Vanavond eten we patat, en dan krijg ik er bij haar geen gezonde maaltijd meer in hoor ?
Maar wij hebben zeker het voordeel nog dat ze niet goed weet wat snoepen is. En zolang ik dat in stand kan houden doen we dat. Ik ben nu 6 mnd zwanger van nr 2 en ik besef me heel goed dat het anders gaat zijn. 

Ik kan me voorstellen dat het met 1 kindje makkelijke vol te houden is. Met feestdagen krijgt hij ook wel eens iets extra's sinds bij 2 is: ijs toe met kerst, wat pepernootjes met Sinterklaas etc. Maar op dagelijkse basis vind ik dat echt niet nodig. 

Terug
Bovenaan