Tussendoortjes

Hallo dames,

Ik zit met een probleem.
Mijn zoon is 8.5 maand oud en reageert erg slecht op fruithapjes. Ik maak ze zelf. Ik begon ermee toen hij 6.5 maand oud was. Hij werd er erg huilerig van en kreeg uitslag. Ik ben er toen maar meegestopt. Warm eten gaat trouwens goed, geen reactie op ofzo.

Nu ben ik van de week weer begonnen met fruit. Hij reageert er toch weer het zelfde op. Mijn zoon heeft koemelkallergie dus yoghurt of iets dergelijks mag hij ook niet. Rijstwafels gaan ook niet.

Wat kan ik hem nu nog als tussendoortje geven?
Hij krijgt nu 3 flesjes van 180 ml, pap, een kwart liga + thee, warm eten.

Zijn er nog meer moeders die dit probleem kennen/hebben.

Ik ben erg benieuwd naar jullie oplossingen.

groetjes
Becca
 
Hoi Becca,

Welke soorten fruit heb je tot nu toe geprobeerd, vraagteken doet het ff niet)  Het kan natuurlijk zijn dat je   zoontje nietr tegen bepaalde soorten fruit kan maar zijn er anderen die hij wel kan verdragen en heb je fruit soorten rauw og gekookt gegeven, dit kan nl ook uitmaken vaak gaan gekookte fruitsoorten beter bijv appel gaat niet maar appelmoes gaat wel.

Groetejs Renée
 
Hoi becca

mijn dochtertje, bijna 8 maanden, heeft ook koemelkallergie maar is daar al een heel stuk overheen aan het groeien denken we.
maar goed. Wij zijn op de volgende manier met bijvoeden begonnen.
Het fruit deden we in het begin altijd eerst koken, zo gaan de enzymen er wat meer uit en reageren ze dus minder op fruit. Probeer eerst appel, banaan  of peer.
Je begint eerst met b.v. appel. De 1e dag 1 eetlepel, de 2e dag 2 eetlepels en de 3e dag 3 eetlepels, wordt er niet op gereageert dan kan je een normale portie geven. zo doe je dat met iedere fruitsoort die je wilt geven. en als alles goed gaat kun je het fruit op een gegeven moment "rauw" geven. Bij ons ging dit gelukkig allemaal erg goed en ze eet nu bijna alles.
Met de groente hebben wij ook minder problemen, dit vind ze ook veel lekkerder dan fruit. Hiervan kan ze alleen niet tegen bloemkool.
Maar als jou zoontje koemelkallergie heeft ga je toch naar een dietiste, wij tenminste wel, hun kunnen goed uitleggen hoe dit allemaal het beste kan.
als je nog vragen hebt kun je altijd mailen.
succes,

groetjes margo
 
Hallo,

Oh ik zag in mijn bericht dat ik het helemaal was vergeten te melden welke fruit ik heb geprobeerd.
Ik was begonnen met peer en banaan. Ik heb ze inderdaad stapsgewijs geintroduceerd.
Ook heb ik appel geprobeerd dus van de week. Deze heb ik wel gekookt. De peer en de banaan niet.
Maar ook gekookt fruit werkt dus niet. We hebben ook een dietist maar heb soms het gevoel dat ik er vaak toch alleen voor staat. Ik krijg alleen maar van haar te horen dat ik met een theelepel moet beginnen en ga zo maar door. Maar met alternatieven komt ze dus niet.

Dit waren toch de meest geschikte vruchten om mee te beginnen?

Bedankt voor jullie snelle reacties.
 
Appel, peer en banaan geven vaak allergische reakties, citrusvruchten ook. Eigenlijk staan alle fruitsoorten wel bekend om hun allergenewerking.
Probeer ook eens heel voorzichtig abrikoos, je kunt gedroogde nemen en deze weken in water en vervolgens even koken. ook kun je meloen, perzik proberen, bij mijn dochter gaat mango ook erg goed. Probeer iedere keer eerst met 1 lepeltje en dan de hoeveelheid steeds een beetje opvoeren.

Groetjes Renée
 
Hallo,

Ik word er een beetje wanhopig van. Gisteren begonnen met een theelepel meloen. Heb het zelfs gekookt. Ik merkte niets dus vandaag ook maar geprobeerd. Nu drie theelepels. Nou die jongen heeft nu uitslag op zijn gezicht.

Het ziet er naar uit dat ik fruit even moet laten voor wat het is.

Het is zo lastig voor zo'n klein kind. Hij mag al zo weinig ivm koemelkallergie. Nu dus ook voor fruit. Blijft weinig voor hem over om te eten. En hij heeft zo'n behoefte om te eten. Zijn flesjes zijn gewoon niet genoeg.

Groetjes
 
hoi,

ten eerste wat vervelend zeg als je kindje dit allemaal heeft.
een vriendin van ons heeft ook een zoontje die ook koemelk en nog veel meer heeft waar hij niet tegen kan.

en die krijgt ontbijtkoek en digistive(koek).
maar je kan volgens mij het fruit beter laten voor wat het is want zo worden jullie er allemaal niet vrolijk van.

nou heel veel succes met je kindje.
brigitte,bas en thijs
 
hoi,

nog even en brood tussen door dat mag hij nu toch ook hebben met 8,5 maand.
en er is brood te koop voor kinderen en mensen met koemelkalg.
volgens mij alison brood maar zeker weten doe ik het niet moet je even aan de bakker vragen die weet het vast of dieetiste.

nou nogmaals succes
 
Terug
Bovenaan