Tussendoortjes

Hoi Bea,

De tip van ontbijtkoek zou ik nog even niet aan beginnen. Ontbijtkoek wordt gemaakt van roggemeel en rogge is zwaar verteerbaar.
Met brood kun je beginnen rond de 9 maanden. Oerbrood, verkreegbaar bij edah, super de boer is koemelkvrij. Het beste gewoon bruin brood nemen.

Wat het fruit betreft, heel vervelend dat je zoontje zo ontzettend sterk op fruit reageert, en ik kan mij voorstellen dat je helemaal geen fruit meer durft te geven. Misschien ipv fruit wat groente geven, ook een rijstwafeltje is goed.
Hoe ghaat het met het geven van groenten?

Groetejs Renée
 
Hoi Renee,

Ik begin volgende week ook met brood. Wil hem eerst wat rust gunnen. Hij heeft namelijk flink last van meloen  gehad.

Groente gaan prima. Hij kan overal tegen. Tot nu toe geen reacties gekregen.

Het rare is wel dat hij ook niet tegen rijstwafels kan, terwijl hij wel tegen rijstepap kan van Nutrix. Toen ik dit voorlegde aan mijn dietist kon ze me hier ook geen concreet antwoord opgeven. Op zicht zou hij dan ook geen reactie moeten krijgen op rijstwafels. Ik heb rijstwafels van nutrix geprobeerd en van natura. Op beide kreeg hij reactie.

Heel vreemd allemaal. Is niet echt allemaal te verklaren. Ik hoop dat het brood wel goed zal vallen bij hem. Dat zou in ieder geval voor wat variatie zorgen.

Bedankt voor je tips en reactie.

Becca
 
Hoi Becca,

Rijstwafels van nutrix kan ik mij wat bij voorstellen ik weet het niet zeker, zou het na moeten kijken maar volgens mij zit daar tarwe aan toegevoegd dit zou kunnen verklaren waarom hij er niet tegen kan misschien een tarweallergie, let hier op als je brood gaat geven.Rijstwafels van Natura weet ik niet ga ik ook even nazoeken voor je.

Bij de natuurwinkel hebben ze rijstwafels van het merk ekoland deze bevatten alleen rijst dus ook geen zout aan toegevoegd die zou je eens kunnen proberen.

Groetjes Renée
 
Hallo!

Waarom laat je je niet doorverwijzen naar een dietiste. Neem contact op met je huisarts en vraag om een verwijsbriefje.

Mijn zoontje heeft ook een koemelkallergie en is bijna 9 maanden oud.
Ik ben al een tijdje bij een dietiste voor hem en ze geeft zoveel goede adviezen en tips.

Kinderen kunnen ook allergisch zijn voor fruit en meerdere voedingsstoffen.
Als je je kindje aan een nieuwe fruitsoort wil laten wennen dan moet je dit minimaal 3 keer geven om te kijken of het goed gaat. Het introduceren van nieuwe voedingsmiddelen
is aan regels verbonden. Die moet je even weten. De dietiste weet ook precies met welke voedingsmiddelen je nog even moet wachten.

Je kunt beter niet vanalles zelf gaan bedenken.

Veel succes groetjes Claudia.
 
Oh, sorry!

Ik had nog niet gelezen dat je al een dietiste had. Wat vervelend dat je je niet geholpen voelt  door haar. Misschien kun je naar een andere?
Vaak is er in het ziekenhuis ook een dietiste verbonden aan de kinderafdeling.
Misscien kun je je laten doorverwijzen naar de kinderarts of allergiepoli.
Ik ben namelijk zelf kinderverpleegkundige en in ons ziekenhuis is dat aanwezig.

Succes Claudia
 
Terug
Bovenaan