tussengesprek gehad en mogen door voor ivf 2!!!

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Wij hebben vandaag ons tussengesprek ofwel evaluatiegesprek gehad in het ziekenhuis. Hele aardige arts en heeft alles heel goed uitgelegd. Ik moet voor de 2de ivf beginnen met een ander schema. Vorige keer had ik decapetyl en gonal-f. Nu heb ik gonal-f en cetrotide. Men wil nu starten vanuit mijn eigen cyclus. Dus op het moment dat ik mijn menstruatie heb begin ik met gonal-f en zodra de follikels goed groeien komt de cetrotide erbij. Deze houdt de eisprong tegen. Uiteindelijk dan nog pregnyl. Men is op dit schema gekomen omdat ik bij de vorige ivf weinig eitjes had. Dit kan te maken hebben met mijn vroege overgang. Nu denken ze dat dmv tweezijdig stimuleren het beter zal gaan. Dus een beetje van mezelf en een beetje van gonal-f.

Als alles mee zit moet ik over twee weken ongesteld worden en dan kan ik dus al weer beginnenl. Gaat dus best wel snel.

Dat is dan ook punt twee. Ik moest een nieuwe aanvraag indienen bij mijn verzekering, MENZIS. Ik heb vandaag gebeld omdat dit alles met SPOED moet. Mijn hormonen zijn al bestel maar kunnen niet ingepakt worden zoals er geen machtiging binnen is. Na 3 telefoontjes naar MENZIS werd mij verteld dat men daar niet met spoed werkt. Jawel, zuurstof heeft spoed maar ivf niet. Dan moet de client zelf maar betalen en als diegene dat niet heeft moet die maar een maandje wachten tot dat   de machtiging wel binnen is. Je kunt wel voorstellen hoe boos ik was. Dit is gewoon belachelijk!!!! Dus ik heb net mijn aanvraag gefaxed met koeieletters SPOED erop. Nu maar kijken wanneer ik er iets van hoor. Heb mezelf voorgenomen om elke dag te gaan bellen om te vragen hoe het met mijn aanvraag zit. Net zolang tot dat ze gek van mij worden!!!! Misschien werkt dit in mijn tegendeel maar ja dat zien we dan wel weer.

Buiten dit verhaal zijn mijn man en ik heel blij dat we zo snel door kunnen voor de tweede poging. Ook het nieuwe schema spreekt ons goed aan en hebben er een goed gevoel bij.

Dus dan zijn jullie weer een beetje op de hoogte.

liefs,

Roelien

Hey Roelien,

Wat balen zeg van die verzekering...
Ik hoop voor je dat het snel geregeld gaat worden en dat je gewoon kunt gaan starten.
Ik hoop ook echt dat deze poging beter gaat slagen.

Zelf hebben wij donderdag een gesprek en heb vandaag bericht uit rotterdam gehad dat er 3 embryo's zijn ingevroren, dus deze moeten wij nu eerst gaan opmaken alvorens er een nieuwe en 2e poging van start gaat.
 Dondredag hor ik meer en dan hoor je het wel weer.

Liefs Sylvia.

Hoi Roelien,

Wat fijn voor je dat je meteen al weer door mag voor de tweede poging! Je hoort zo vaak dat ze 2 maanden of langer rustpauze inlassen, maar van wachten worden wij niet zwanger, dus als het effe kan snel door zou ik zeggen! Maar wel heel erg K*T dat die verzekering nou weer zo moeilijk loopt te doen he! Is dat bij IVF trouwens altijd zo dat je daar een speciale aanvraag voor in moet dienen? Ik kan me herinneren van toen ik ziek was dat ik dat wel moest doen voor bijv. taxivervoer  voor de bestralingen, of vloeibare voeding. Omdat er dan beoordeeld moet worden of je dat wel nodig hebt zeg maar. Maar is dat dan bij IVF ook zo, met een artsenverklaring enzo dat het echt noodzakelijk is? Ik heb namelijk mijn verzekering bij de VGZ en daar wordt IVF al vanuit de basisverzekering volledig vergoed, maar misschien dus ook met een speciale aanvraag pas? Nou ja, maakt niet uit, zoek ik nog wel eens uit als het echt zover is.
Las ik nou ook op de IVF-lijst dat jij 25 bent? Dan zijn wij namelijk even oud! Ik kom niet zo vaak meiden tegen van mijn leeftijd die in de medische molen zitten voor een zwangerschap, het gros is toch de 30 gepasseerd. Leuk om te merken dat ik niet het enige  'jonkie' ben dan!  
Nou meid, geniet de komende 2 weken nog maar even lekker van de rust in je lijf, en daarna weer vol er tegenaan!  

Liefs, Anke  

Vergeet ik het nog te vragen....ik heb ook zoveel vragen he, sorrie  ! Maar wat ik nog wilde weten is wat de oorzaak is voor het moeilijk zwanger worden bij jou/jullie? Want ik heb zitten graven in mijn geheugen (als een vergiet) en ik kan het me niet meer herinneren. Nou, doei doei!

Hoi Roeltje

Fijn datje gelijk door kunt gaan met poging 2.
Breek me de bek niet open over de ziektekosten verzekeringen.............. Ik heb daarmee ook het een en ander meegemaakt. Ik hoop dat de machteging snel komt, want het kost handen met geld als je het zelf moet betalen. En ff wachten is ook niet wat je wilt.

Liefs

Lydia

Hoi Roelien,

Fijn dat je weer verder mag. Jullie neus maar weer de goeie kant in zetten en hopen dat jullie snel de zon zien schijnen!!!

Enne.... lang leve de zorgverzekeraars....... grrrrrrrrrrrrrrr

Groetjes,
mama Peet

Hee Roelien,

Wat een gedoe he met dat vergoeden van die medicijnen. Daar wordt je toch gestoord van!!
Ik wil jullie alvast heel erg veel succes wensen met deze 2e ivf!! Fijn dat het nieuwe behandelplan jullie aanspreekt! Enne onthou dat 1 genoeg is! Ik had 1 follikel bij de punctie en een lullig embryootje met slechts 9 cellen en ben nu 20 weken zwanger!

lfs ing

He meiden,

Bedankt voor jullie reacties. En kletskoppie wij zijn al 3 jaar bezig. Heb eerst in Roosendaal gelopen maar daar zijn heel veel fouten gemaakt. Eenmaal in Rotterdam bleek direct dat ik vervroegd in de overgang zit. Tja toen was ik 24 en dan schrik je heel erg. Er gaat vanalles door je heel. Voor zover ik de artsen  moet begrijpen zjin we er nog vroeg bij en heb ik dus nog veel kansen om zwanger te raken. Alleen willen ze het versnellen met ivf. Men weet namelijk niet wanneer de overgang in gaat treden. Verder is afgelopen december mijn rechtereileider verwijderd want deze was afgestoven en daar zat vocht in wat niet weg kon. Dat voch is schadelijk voor een embryo. Dus heb ik die laten verwijderen. Mijn follikelaantal is opzich goed alleen heefft mijn lichaam veel moeite met stimuleren en dit heeft weer te maken met die overgang. Zoals je hebt kunnen lezen krijg ik nu een nieuw schema voor ivf en worft ik eigenlijk van twee kanten gestimuleerd. Van mezelf en van de hormonen. Dus het is even afwachten. Al met al ben ik momenteel heel erg blij dat ik op mijn 22ste heb gezegd dat ik met de pil wilde stoppen (tot grote vrees voor mijn vader!!).   Als ik dat had gezegd op mijn dertigste was ik waarschijnlijk te laat geweest.

Dus dan weet je het een beetje.

Gr Roelien

Terug
Bovenaan