tuttaa weg :-)

ja ja het is zo ver. geen speen meer.

ze kreeg haar speen eigenlijk alleen maar in bed als ze ging slapen, verder niet (hoge uitzondering als ze echt niet lekker was thuis op de bank).
maar ik begon dat ding toch eigenlijk wel beu te worden en had het idee dat haar voortanden een klein beetje naar voren gingen staan. (tja maar een klein mondje net als mams hihi).

vorige week had ze haar speen een beetje stuk gebeten (zat een klein scheurtje in durfde ik niet aan) paps nog een nieuwe gekocht, maar die was anders had ze meteen door. wij uitgelegd dat die weg was en dat ze nu dus een andere had. tja daar was ze het eigenlijk niet helemaal mee eens maar vooruit dan maar. maar elke dag vroeg ze waar tuttaa nou (zo noemt zij haar speen) waarop ze zelf al antwoorde 'loena bijte, tuttaa stuk, prulbak gooie'. op de nieuwe ging ze ook heel demonstratief liggen bijten met een grote grijns.
dus donderdag dacht ik ik probeer het gewoon eens. 's avonds in bed geen speen dus zij vraagt zoals altijd 'loena tuttaa?' ik zeg nee die is weg. zij weer netjes haar verhaal 'ja loena bijte, stuk he in prulbak' ik 'ja nou is het geen speen meer, ga maar zonder slapen'
nou en tot mijn verbazing deed ze dat gewoon. ik heb haar nog wel een paar keer gehoord door de babyphone, maar ze was zo moe dat ze best snel ging slapen. we zijn nu 3 dagen verder en ze slaapt nog steeds zonder zowel smiddags als savonds.
morgen gaat ze weer naar het kdv, ik denk dat ik hem dan maar wel voor de zekerheid in haar rugzak doe, maar hoop dat ze daar ook gewoon zonder gaat slapen.

groetjes van een trotse mama

wooouuuwwww wat super!
en wat goed dat ze het zelf zo goed opneemt hahaha. scheelt toch weer een hele hoop he :D
nathalia heeft nooit een speen gewild. hoefde ik dus oo kniet af te leren.
ja, ze heeft wel haar duim gevonden. als ze heeeel erg moe is, gaat die duim in haar mond. zodra ze slaapt, zakt die duim uit haha.
tis maar 5 minuten smiddags en 5 min. savonds, dus vind ik het niet zo erg.
maar wilk het natuurlijk ook wel zo snel mogenlijk afleren.
(al heb ik nog geen idee hoe! hahahaa)

zou idd wel t speentje bewaren, voor als ze een terug val krijgt :D

liefs, do

Hey,
Kei goed zeg!!
Als je de eerste dagen gehad heb, is mijn ervaring dat ze er dan ook niet meer echt tegenstribbelen, ik zou hem ook echt niet meegeven naar het kdv, vertel de leidster even hoe en wat, zodat ze hetzelfde kan reageren als jullie doen, wij hebben het de oudste wel 10x moeten afleren omdat de bio-moeder hem elke keer in het weekend weer gaf, maar op een gegeven moment hebben we gezged genoeg geweest, met 2,5 hebben we hem ook na die weekenden niet meer gegeven, hij heeft daar nog tot 5jr 1gehad!
Hier wil ik ook snel stoppen, hij is veel ziekjes geweest en heeft hem toen soms overdag nog gekregen, nu alleen weer in bed en zo gauw ik een aantal nachten fatsoenlijk heb doorgeslapen dan gaan we ervoor.

Zeker trots, echt heel goed hoor en bijna zonder problemen!

Gr MJ
Vi

Hoi, als ze er thuis van af is niet meer mee geven
Super hoor, wij hebben hier al een aantal spooknachtjes gehad maar zodra hij weer een beetje slaapt wil ik er ook mee gaan stoppen.
De oudste was 5 toen ze er mee stopte en dat wil ik geen tweede keer meer.

GR mL

Wouw grote meid. Ik wil even wachten. Over maandje wordt ze weer geopereerd en ze slaapt momenteel slecht. Als alles weer rustig is en ze weer goed slaapt gaan ook wij ervoor.
Ook ik zou m niet meer meegeven. Vertel hoe het zit, want als ze hem daar wel geven kan je weer overnieuw beginnen.

Liefs Irene

hey goed zeg!!!
ik houd er persoonlijk ook niet van dat kinderen lang de speen gebruiken. dus kelwin was er eigenlijk al toen 1 jaar was vanaf.. het ging gelijk goed hij heeft alleen nu een knuffel waarvan hij de poten in de mond stopt en die afsabbelt:p haha maar die heeft hij ook alleen in bed en mag ook niet uit bed... dat weet hij heel goed want hij gooit hem zelf weer in zijn bed
;) haha.. ik moet zeggen dat het ook met het inslapen is want meestal heeft hij hem als hij slaapt al uit zijn mond.. behalve als hij wakker word wil hij hem wel weer even. maar dat gaat vanzelf wel over:p hihi ik had ook tot mijn 11e een knuffel..
en ik moet zeggen dat het wel door mij komt dat hij van de speen af is.. omdat ik zelf ook heeeeeeel lang nog geduimd heb.. en het af en toe nog wel doe.. soms onbewust.. kon het nooit afleren.. maarja.. veel succes ermee!!! enne hoop dat het goed gaat..

Liefs, christien

Dat is lekker he als ze er vanaf zijn.
Melanie heeft er ook 3 jaar een gehad.
Maar wat een ellende is dat zeg dat afleren daarom hebben we Lars er nooit 1 gegeven.
Maar ik zou ook de speen niet mee geven aan het kdv.
idd het verhaal uitleggen dan kunnen zij daar ook wat mee mocht ze er om vragen.
En stel dat ze hem zelf per ongeluk in d'r tas vind.

Succes verder met het afleren.

Gr Lique

hoi linda...nicky heeft em ook sinds januari niet meer in...ze was helemaal verslingerd aan die speen...maar het ging ook zo snel,eerst alleen nog een paar nachtjes,maar nu helemaal niet meer.Heerlijk..ze had nog wel eens de neiging om dr fop in mijn glas met drinken te gooien.Kay wil em niet,dus dat is makkelijk.elounda wordt een grote meid...liefs,karin

Terug
Bovenaan