TV kijken...

A

Anoniem

Guest
Beste allemaal,

Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en soms kijkt hij naar de Teletubbies. Hij kraait het uit van de pret. Net ging ik even zoeken hoe (on-)verantwoord dat is, jonge kinderen naar de TV laten kijken, maar kwam er niet echt uit; volgens sommigen is het héél erg slecht en volgens anderen kan het geen kwaad. Alsof het 2 kampen zijn... Hoe gaan jullie hiermee om?
Groetjes,
Sascha

hoi,
wij hebben de "regel" dat de tv niet aanstaat als ons zoontje van bijna 11maanden wakker is, behalve bij sport. En dat dan ook met mate. Andere programma's hebben veel te veel prikkels en informatie (geluid, beeld, kleur etc). Daarnaast valt er voor hem genoeg te beleven in de woonkamer en hoeft hij niet vermaakt te worden door tv.
Of het goed of slecht is ???? Wij denken er zo over en een ander ziet het weer helemaal anders.Zolang je je er goed bij voelt en je kindje niet de hele dag achter de buis zit... Toch?!
Groetjes, Mira, sinds 02-01 mama van jaap

ja uhhh moeilijk
in de zomer staat de tv helemaal niet aan s avonds pas maar in de winter deze tijd staat ie toch geregeld aan
wesley kijkt zelf niet echt tv heeft het veel te druk en me dochtertje van 3 jaar vindt het wel fijn (ik ook als ik even wil laptoppen of huisie cleanen)doe ik meestal met wesley s slaapie en dan s middags even lekker weg
dus ja doe wat je zelf fijn vindt denk ik
gr marijke

hoi,

de tv staat bij ons hoog op een kast. Als we een dvdtje willen kijken zetten we hem in de woonkamer. Verder kijken we geen tv. Er zijn genoeg andere dingen te doen en ik vind het voor mijn dochter ook niet goed als ze veel tv kijkt. Ik ben er niet helemaal tegen hoor. Maar ik vind het wel fijn zonder tv.
Mijn dochter is er trouwens ook niet echt in geïnteresseerd, als ze bij anderen is laat ze de tv gewoon links liggen.

wij beperken tv kijken zeker als Berend wakker is. Niet alleen omdat ik het niet zo geweldig vindt als hij veel  tv zou kijken (zoals zijn ouders  dus wel doen...), maar vooral omdat ik dan zelf afgeleid wordt door de tv en dus minder aandacht voor hem heb. En dat vind ik jammer.

Hallo allemaal,

Volgens mij ga ik er iets anders mee om, misschien wel te makkelijk. Ik werk 2 dagen en 's morgens net voor ik de deur uit ga om 7.15 uur zet ik Luna in een wipper voor Sesamstraat. Ze reageert er leuk op. Zwaaiend met haar armen en proestend. Ze is nu 10 maanden . Ik kan dan al mijn laatste spulletjes opruimen en alles in de auto zetten.

Als ik vrij ben kijkt ze ook regelmatig naar Nijntje. Liedje zingen we ook vaak. Onder de teletubbies ligt ze altijd op haar bedje, heeft ze 1x gezien, vond ze ook meteen leuk!

Volgens mij is dit nog goed voor de ontwikkeling ook.Het is bijelkaar een 20 minuten per dag, dus tijd genoeg over. Als ikzelf kijk is ze gewoon aan het spelen. Op reclames reageert ze wel.

Zijn er meer ouders die ze naar deze programma's laten kijken.
TikTak heeft ze trouwens nog nooit gezien. Weet iemand hoe laat dit is?
Ter afwisseling.

ik wist niet dat tiktak weer op tv was?
je kunt het vast online vinden in een digitale televisiegids.

in principe staat de tv overdag hier nooit aan. wel kijk ik altijd samen met senna na het eten even naar sesamstraat. hij vindt dat helemaal geweldig en ik vindt het ook wel erg gezellig zo samen op de bank.
dus eigenlijk een kwartier per dag dat de tv aanstaat als senna wakker is. denk niet dat het kwaad kan.

Terug
Bovenaan