TV kijken...

ik ben geloof ik ook wel makkelijk. de tv staat bij ons wel wat vaker aan. maar Ilyas vind het allemaal niet zo interessant. Hooguit als Bumba voorbij komt of de teletubbies.

Ik maak me er niet zo druk om, eerlijk gezegd. Zolang ze niet de hele dag op de bank voor de buis hangen...en daar zorg ik wel voor.

Beste allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties. Ik maak me geloof ik ook maar niet zo'n zorgen. Vooral ook omdat ie alleen de teletubbies kijkt.
Maarrrr...
Ander probleem- onze eigen oppas is momenteel ziek en nu heeft het gastouderbureau een andere oppas voor ons gevonden (het gaat nog wel een paar weekjes duren) en buiten dat ze heel lief is voor onze zoon, heeft ze zelf ook een zoon die al wat ouder is, 3 jaar, maar daar staat de hele dag wél de tv aan... Dat vind ik, geloof ik, niet zo'n goed idee. Ik ben daar natuurlijk maar heel kort, en zie dan tijdens dat korte moment dat ie daar ook niet zo'n interesse voor heeft, hij kruipt lekker rond, maar toch...
Moeilijk moeilijk... nou ja, misschien moet ik eerst nog maar even afwachten hoe lang hij nog bij haar blijft.
Groetjes,
Sas

Mijn zoontje kijkt ook met veel plezier naar de Teletubbies.
Daar mag hij dan ook lekker voor zitten.
En voor de rest, kijkt hij er gewoon haast niet naar.
Hij heeft zijn speelgoed, of is aan het kruipen in de kamer.

Als jij denkt dat het niet goed voor hem is, is dat probleem makkelijk opgelost.

Maar ik denk het niet zo.

Als je met je kind naar de stad gaat bijvoorbeeld, kan het ook heel druk zijn,
en ook veel lawaai.

Ze wennen er wel aan hoor (er zijn uitzonderingen natuurlijk)

mijn zoontje van 1 jaar
kijk elk ochtend teletubbies en bumba
bij elkaar ook 30 min
ik heb alle aandag voor hem
en zit dan ook samen met me man en kind op de grond te spelen
ik las dat tv kijken helemaal niet slecht is
als je het maar niet overdrijf
zo als bumba dat is nou echt een leer progamma
mijn zoontje weet daar door precies waneer die moet mee klappen en nee kniken
en hij deed dat al met 8 maand
wat vinden jullie van bumba?

liefs kaat

Hallo allemaal, onze dochter kijkt niet veel tv. Af en toe  heeft ze het wat moeilijk en moet je toch een beetje tijd overbruggen (bijv. tot het avondeten) en dan... gaat bij ons de tv wel eens aan. Ik geloof niet dat TikTak weer op tv is maar ik heb een TikTak dvd bij de Hema gekocht (5 euro ofzo). Ze raakt er bijna van in een soort trance... en ondertussen ken ik hem ook al aardig uit mijn hoofd. Ik betrap mezelf er wel eens op dat ik mee zit te zingen... pfff.

ach, ik denk dat we niet panisch hoeven te doen als het gaat om een tv die soms aanstaat. Zolang het niet de hele dag door is en niet keihard....ik heb ook gemerkt dat ze de Teletubbies geweldig vinden, maar eerlijk gezegd ben ik het een paar keer toevallig tegengekomen toen ik na het nieuws ging zappen. Ik  zet dus niet de  tv aan omdat ik weet dat er iets is.  
En Isis vindt muziek ook leuk, dus soms zet ik een zender met muziek op. Maar ja....denk dat t hooguit n uur per dag is en  meestal staat ie gewoon uit.

groetjes,
Lara
mv Kyran & Isis, 1-12-2006

Hi,

Onze zoon moet regelmatig verplicht TV-kijken van ons. Dat is omdat dat de enige manier is om hem rustig te krijgen. Wij hebben een nogal actieve zoon van 8 maanden oud, die zo druk is dat zijn eten er gelijk weer uit komt. Zelfs het warme eten, dus niet alleen de melk. We hebben gemerkt dat hij ademloos kan gaan zitten kijken naar bijv. Bumba of Barbapapa. We hebben voor hem dus speciaal die dvd's aangeschaft, want om half vijf 's middags is er geen kinderprogramma meer te vinden dat voldoet aan "onze eisen"   (geen geweld, niet te druk etc.). Voor ons werkt dit goed.

Ik ben geen voorstander van TV-kijken. Zeker omdat er ook veel gepraat wordt over overgewicht bij kinderen doordat ze te weinig bewegen. We zullen zien hoe het in de toekomst gaat, maar voor ons is dit nu een manier om zijn eten binnen te laten houden.

Groetjes Tamara.

haha bij mijn eerste kon ik mij er ook druk om maken van wel of niet kijken.

Nu met de tweede geen idee wat hij wel of niet mee krijgt van de tv.

De oudste kijkt de programma's 's ochtends op nederland 3 en om 5 uur op nederland 1. Als de jongste dan beneden is zal hij van uit zijn ooghoeken vast wel mee kijken, maar hij zit er niet geboeid naar te kijken.

Ik denk er wat hem betreft dan ook helemaal niet over na...

groetjes
Chris

Terug
Bovenaan