tv kijken

Mijn dochtertje kijkt ook ongeveer 3 uurtjes per dag, ik vind dit geen probleem. Bumba, Teletubbies, Nijntje etc ... er zijn zoveel leuke peuter programma's.

Mijn dochtertje kijkt soms ook maar half en speelt ondertussen, ze kan van sommige programma's echt genieten en is gek op Dora.

Ik denk dat het schadelijker is als je jonge kinderen naar programma's laat kijken voor oudere kinderen.

Dit is zo onschuldig, vrolijk en leerzaam tegelijk.

Lijkt me echt geen probleem ...
 
Het enige 'probleem' zou op den duur kunnen zijn dat ze niet meer zonder achtergrond tv kunnen spelen en zichzelf niet meer kunnen vermaken.
ik zie dit aan mijn neefje van 7; eet niet zonder tv, speelt weinig buiten en als er geen tv aan mag als ze op visite zijn, moet op zijn minst zijn Nintendo DS mee anders zit hij de hele tijd te mokken. Nou sorry maar dan ben ik blij dat ik spaarzaam de tv aan heb voor mijn 2-jarige! Een paar keer per week zet ik echt iets voor hem aan zoals pieter post of Bumba of zoiets. De rest mag hij zelf verzinnen waarmee hij wil spelen!

Groetjes Sas
 
Ik denk dat je net als bij het eten en slapen grenzen moet hanteren wat betreft tv kijken. Hier staat de tv op bepaalde tijden aan als er iets leuks is. Ik merk niet dat mijn dochtertje passief wordt, integendeel. Ze speelt ook lekker zelfstandig ... en we spelen ook af en toe samen.

 
3 uur?!?! Ik vind dat enorm veel. Ik laat mijn dochter, behalve Sesamstraat om half 6, GEEN tv kijken. Het kan wel degelijk kwaad tot een leeftijd van 1,5 jaar. Het gaat tevens ten koste van de creativiteit en fantasie van het kind. Zie:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/4648243.stm
Ik snap niet dat iemand kan zeggen dat het 'geen probleem is'. Sorry, ik wil niemand aanvallen, iedereen doet het op zijn eigen manier, maar ik ben wat betreft tv kijken vrij principieel.
Komt wellicht omdat mijn man psychologie heeft gedaan en een goede vriend van ons onderzoek doet naar conditionering bij baby's vanaf 3. Beiden weten wat de effecten zijn op kinderen en raden tv kijken sterk af. Daarbij leren kinderen vrijwel niets van tv. Ze leren het meest van spelen en sociale contacten.

 
Terug
Bovenaan