Twee miskramen achter elkaar geen kinderen

Bedankt voor jullie reacties.. het doet mij zo ontzettend goed om jullie verhalen/ervaringen te horen! Ik ben ook zeker niet de enige maar wel de enige uit mijn directe omgeving. Dat maakt het soms ook extra zwaar. Vriendinnen, nichtjes etc ze zijn gelukkig allemaal zonder al te veel (geen) problemen zwanger geworden. Alleen van 1 collega weet dat het een paar keer mis is gegaan en met haar kan ik er altijd goed over praten. Gelukkig komt het uiteindelijk (hoe lang het ook mag duren) blijkbaar wel vaak goed en dat geeft mij weer wat hoop. Voor nu ga ik even focussen op andere dingen in het leven. Ik heb met mijn man ook besloten om onszelf te laten onderzoeken. Ik ben gewoon te bang om weer zwanger te worden te worden dus die 3 maanden niet zwanger worden is voor nu misschien alleen maar goed.. nogmaals dank voor jullie bemoedigende reacties. Liefs 

Hee,
Wat erg voor jullie.. Een vriendin van mij heeft een soort zelfde situatie meegemaakt. Ze heeft 3 miskramen gehad in een hele korte tijd, waarvan ze er ook 1 heeft moet opwekken met tabletten. Ik ben toen bij haar gebleven om te steunen, dus heb alles van heel dichtbij meegemaakt.
Er was niets mis met haar of haar vriend, maar er zat telkens een fout in de aanleg waardoor haar lichaam ze zwangerschap afstootte. Ze hebben niet opgegeven en zijn snel weer zwanger geraakt en dat kindje is inmiddels geboren. 

Het is zeker zwaar, dat merkte en zag ik aan alles. Zij zijn bewust blijven proberen omdat zij 33 is en hij 36 en ze de angst hadden dat ze over een poosje helemaal niet makkelijk meer zwanger zou worden gezien de leeftijd. Ik denk  persoonlijk ook dat het mentaal veel zwaarder en je veel angstiger wordt als je het een tijdje los gaat laten dat je mama wil worden.
Geef niet op en er groeit vast snel een klein wondertje in je buik?

Wat naar voor je vriendin om dit 3 keer mee te maken..  Ik kan en wil ook absoluut niet opgeven, maar het is zoals je zegt zo zwaar om achter elkaar mee te maken. Ik denk dat een pauze van 3 maanden niet verkeerd is. Dan kunnen we in de tussentijd toch wat onderzoeken uit laten voeren en kan mijn lichaam even bijkomen. Je weet natuurlijk ook niet of het überhaupt weer zo snel gaat.  Dankjewel voor je lieve woorden en ik hoop ook heel graag dat het snel goed mag gaan. Niet alleen voor mezelf maar voor alle alle vrouwen die zo graag een kleintje in hun armen willen sluiten.  Liefs X 

Terug
Bovenaan