twee streepjes bij echo

Hallo
Ik heb op de 9 maandenbeurs een echo laten maken.
Ben 18 weken geweest en vroeg dus gelijk of ze wilde kijken wat het zou worden.
Ze legde ons uit dat ze daar misschien niet genoeg tijd voor had,het was nl een gratis echo en iedreeen kreeg 5 minuutjes. Tenzij het er goed voor lag dan kon ze het wel zien.
Nou ja,ik zei,doe geen moeite maar als je het ziet wil ik het graag weten.
Ik had er dus al niet meer op gerekend het te horen.
Alles kwam mooi in beeld en de foto werd geschoten. Het is een flinke baby zei ze. Van alle kanten heb ik het toen gezien en plots schoof ze een endje op het het apparaatje en zette korte tijd later het beeld stil.
En zei: het wordt een meisje.
Ik zie twee streepjes!
Ik zei heel stom alsof het een test was: kan je het daaraan zien? Ja zei ze!
Toen moest ik huilen en zei: weet je het zeker.
Ja zei ze. Ik zei: kan ik nu een roze jurkje kopen?
Ja zei ze ga die maar kopen!
Ik had vantevoren gezegd dat ik al een jongen had en ze zei dat ik nu een koningsgezin zou krijgen.
Dolgelukkig was ik!!
Nu nog maar ben ook wat onzeker.
Zou ze het niet verkeerd hebben gezien??
Heb ik dalijk alles roze en is het toch een jongetje (waar ik ook blij mee ben hoor!)
Er waren dus duidelijk twee streepjes te zien.
En ze zei Het WORDT een meisje en niet ik DENK een meisje.
Officieel staat mijn pretecho gepland op 25 april en die laat ik gewoon doorgaan. Voor nog meer zekerheid.
Wat denken jullie?
Is het raar dat ik twijfel en onzeker ben
Aan de andere kant is het een vrouw met veel ervaring
kijk maar eens op haar site
http://www.echografieprenataal.nl
Graag hoor ik jullie meningen
Als het trouwens verkeerd wordt gezien hoor ik meer dat ze dan denken dat het een jongen is en dat het een meisje blijkt te zijn maar niet andersom?
 
Ik zou nog maar niet voor die jurkjes gaan, en gewoon je volgende echo afwachten.



Ik heb juist begrepen dat ze er vaker naast zitten als ze een meisje zeggen.



Als ze bij de volgende echo weer zeggen een meisje (en dan natuurlijk
niet van te voren zeggen wat al verteld was) dan kan je voorzichtig aan
die roze jurkjes gaan denken.



En wat het ook is, geniet er van.



Miep

 
Hi!
Ik hoop voor je dat ze gelijk heeft en dat je een meisje krijgt, maar ik heb inderdaad ook wel eens gehoord dat ze denken dat het een meisje is, maar dat het een jongen bleek te zijn. Het stiefbroertje van een vriendin van mij had daardoor een roze babykamer....

Dus als ik jou was zou ik even afwachten tot je pretecho, want dan heb je denk ik een stuk meer zekerheid.
Groetjes,
Sandra
 
Hallo,

Ook ik heb op de HHB een echo laten maken.
Ook twee streepjes een Meid dus.
Ik kreeg 100% garantie mee.
Omdat ik het niet geloofde liet ze het nog twee keer zien.
Dus ik ga er gewoon van uit dat het een Meid wordt.
Ben toch niet zo van het roze, dus dat komt wel goed.

Groetjes Muts
 
Goedemorgen,

Help!! Raak hiervan lichtelijk in de war. Ik ben nu 34 weken zwanger en met 22 weken hebben we een echo gehad en hebben toen ook gevraagd naar het geslacht. Op een gegeven moment zegt ze: ik zie 2 streepjes, dus wat denk je dat het is? Ik zeg toen: een meisje ( dacht heel praktisch: 2 streepjes, een meid, het zullen de schaamlipjes wel zijn) Zegt zij: Nee het is een jongetje!!! Afijn, 2 of 3 weken later hadden wij weer een echo en weer vroegen we naar het geslacht, we hadden ditmaal een andere die de echo deed, dus niks gezegd. Ook zij zegt dat het heel zeker te weten een jongetje. Nu ik deze verhalen lees over die 2 of 3 streepjes begin ik toch te twijfelen.

Gelukkig is de babykamer neutraal, kan voor jongen of meisje, maar heb wel allemaal jongenskleertjes natuurlijk.

Ik denk dat er niks op zit dan die 6 weken maar af te wachten of hopen dat ik voor die tijd nog een echo krijg en dan nogmaals vragen!!!

Groetjes LieveMama77
 
Ik heb het gisteren nog eens nagevraagd aan mijn iegen verlsokundige en die zei echt dan een meisje streepjes heeft en een jongen absoluut niet. Die heeft toch echt een piemel zei ze. En met 18 weken moet dat ook al duidelijk te zien zijn.

Degene die het heeft gedaan heeft al vanaf 1980 ervaring.

Ik heb er nu het volste vertrouwen in!
 
Hoi Chantal,

Waarom heb je het dan gevraagd aan die vrouw als je nu zo twijfeld?
Dan had je toch uiteindelijk beter niets kunnen vragen?
Nu vraag je hier bevestigen, terwijl wij geen deskundigen zijn op het gebied van echo's en die vrouw volgens jouw verhaal weer wel.

Groetjes Mosy
 
Terug
Bovenaan