Tweede bevalling net zo speciaal?

Zeker net zo speciaal! Ik heb 3 kinderen, maar kan van alle 3 nog precies het filmpje in m'n hoofd afspelen van toen ik ze aanpakte. Ik vond het bij de tweede en derde juist iets extra's geven dat ik wist wat er ging komen. Dat ik niet alleen m'n zoon/dochter aanpakte, maar ook het broertje/zusje.

Bij de 1e zo onstuimige bevalling gehad. Wilde in zh bevallen maar was toch thuis en paar keer tas gepakt voor zh en toch thuis bevallen uiteindelijk. Te lang verhaal voor hier whaha. Maaaar.. met als gevolg dat t ff moest landen allemaal. Bv lukte niet en veel pijn. Bij de 2e een zware maar wel rustige bevalling in zh gehad en omdat ik toen direct met flesje begon heel even op een roze wolk gezeten met mn dochtertje. Helaas doordat ok enorm veel bloed was verloren een heel lang herstel gehad en zat uiteindelijk opt randje van een depressie was dat al gauw weg. Ik denk dat vooral de omstandigheden erom meespelen hoe je je voelt en het ervaart en erop terug kijkt?! Kids aanpakken is sws een mega biizonder moment en die eerste uurtjes!!! Je eigen kind is gewoon perfect!!! En zo fijn dat de zware klus geklaard is dan ?

Ik heb inmiddels 4 kids, en hoewel elke bevalling anders was, was dat eerste momentje telkens weer speciaal. Tis dat ik er 4 genoeg vind, maar voor dat bijzondere eerste moment met je nieuwe babietje op je borst zou ik er nog wel 10 willen.

Dank voor al jullie reacties!! Fijn om te lezen dat dat eerste uurtje net zo speciaal blijft. Kim, na mijn eerste ervaring voel ik precies wat jij voelt, alleen al daarvoor zou ik het nog 10 keer willen meemaken!!! Nu weet ik dat ik dus zeker weten kan uitkijken naar dit volgende moment hihi.

Ook bedankt voor wat jullie zeggen over de aandacht verdelen tussen de kids vanaf het moment dat er een tweede is en dat de kraam periode toch ook heel anders is. Goed om dit te weten. Ik kan me voorstellen dat er in het begin een hoop mom guilt bij komt kijken, maar dat is dus echt niet nodig!!!!

Terug
Bovenaan