Tweede bevalling razendsnel???

A

Anoniem

Guest
Hallo ervaren moeders,

Even een vraagje voor diegenen die meer dan 1 kindje hebben; gaat de 2e bevalling echt zoveel sneller??  

De eerste keer ging mijn bevalling volgens het boekje en had ik alle tijd... Kon nog even lekker douchen bij de eerste weeen, nog even kopje thee, toen langzaamaan naar 't ziekenhuis, al met al was onze kleine 'pas' 13 uur later geboren. Nu komt over een paar maandjes de 2e (20 maanden na de 1e) en nu hoor ik af en toe verhalen van bevallingen in heeeeeeeele korte tijd, soms zelfs te weinig om naar 't ziekenhuis te gaan?! Best lekker misschien, maar toch...

Hoe ging dat bij jullie?? Hoeveel uurtjes duurde de 2e bevalling??

Hoi,

Ik vond het grootste verschil het persen. Bij de eerste heb ik me een uur een ongeluk geperst en bij de tweede was dat zo gepiept. Bij de eerste keer persen voelde ik hem 'gaan', daarna hoefde ik niet eens meer te persen.

Veel succes met je bevalling

Trouwens, mijn 2e bevalling duurde wel langer maar bij de eerste ben ik ingeleid na 42,5 weken dus dat kan je niet echt vergelijken.

De tijd tot 4 cm ontsluiting duurde 16 uur maar nadat ze de vliezen braken was hij met een uur geboren.

Hoi hoi,

Mijn eerste bevalling duurde 17 uur!!! Helemaal uit geput was ik, en ik kreeg geen pijnstiller. Wat een ramp, ik had ook rugweeen.
Bij de tweede wordt inderdaad gezegt dat het sneller gaat. Ik hoopte dat dus ook. Ik hoorde om me heen allemaal bevallingen van 2 tot 4 uurtjes. Dat wilde ik ook wel.
Mijn tweede bevalling heeft toch nog 8 uur geduurd. Ik vond de tweede bevalling wel veel heftiger dan de eerste. De weeen waren veel sterker en ik had geen tussen pauzes meer. Ik had nu ook weer rugweeen.
Maar ik  was al blij dat het geen 17 uur duurde.

Groetjes, Ris

Tweede bevalling gaat over het algemeen wel sneller, maar dat wil niet zeggen dat het in jou geval binnen een paar uurtjes gepiept is.   Wij vrouwen houden ons niet aan gemiddelden. De één bevalt in een uurtje, de ander doet er bij de tweede toch nog 12 uur over.

Hoi,
Bij iedereen zijn de bevallingen anders, maar GEMIDDELD kan je zeggen dat je tweede bevalling rond de helft van het aantal uren zit van de eerste bevalling. Dus bij jou kom je dan op toch nog 6,5 uur. Ik zeg al, dit is een gemiddelde!!! Voordat ik weer allemaal reacties krijg van bevallingen die anders verliepen, die zijn er ook. Ik zou als ik jou was uitgaan van iets meer dan de helft, dan valt het niet zo tegen als het toch iets langer duurt.
Bij mij is het inderdaad de vraag of ik het ziekenhuis haal. Eerste bevalling 6 uur, tweede 3 uur, dus nu zou het 1 1/2 uur zijn. Best kort om kleren aan te trekken (beval meestal s'nachts), oppas te regelen en naar het ziekenhuis te gaan in het midden van een weeenstorm!! Heb mijn man al voorbereid op dat hij de bevalling maar moet doen. Hi,hi, werd hij wel nerveus van.
Groetjes Ivy

Mijn eerste bevalling duurde ongeveer 18 uur. Een totale ramp!! En mijn tweede was minder pijnlijk maar duurde  wel langer namelijk 26 uur!!

Veel succes ermee!! Niks is zeker en je mag nergens van uitgaan want ieder bevalling is anders.

Groeten Nova

Ik hoorde idd ook dat de tweede sneller kan gaan.

Nu duurde mijn eerste bevalling 5 uurtjes, dus echt veel sneller hoeft het van mij niet. Ik had meteen om de 2-3 minuten weeen.
Het schijnt dat mijn oma dit ook had. Die had zelfs tot twee keer toe een bevalling van een uur. De langste duurde zeven uur.

Ik hou er maar rekening mee dat het lang zal gaan duren.

Groetjes,

Vicky
8w6d

Terug
Bovenaan