Tweede keer minder kwaaltjes?

Hoi!

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben van mijn tweede. De eerste keer was ik al ruim voor de vier weken supermisselijk en moe. En nu? Behalve dat ik natuurlijk niet ongesteld werd, merk ik eigenlijk niks. Voel me prima... Gelijk onzeker natuurlijk ...

Zijn er meer mama's die de tweede keer minder kwaaltjes hadden? Meestal hoor ik het juist andersom!

Liefs!
Winnie

Hoi Winnie,

ik ben nu 15 wk en 4 dg zwanger van de tweede en heb ook veel minder klachten dan bij de eerste. De eerste paar weken had ik zere borsten maar daar heb ik nu ook al een poosje geen last meer van. En misselijk ben ik nog geen minut geweest. Ik begin nu pas echt te voelen dat ik zwanger ben. Mijn buik begint nu echt te groeien, ik heb wat last van bandenpijn en ik voel het kindje nu bewegen. Heerlijk, nu voel ik me pas echt zwanger.
Misschien komt het ook wel omdat je al een kindje hebt en dat je er toch iets minder op gefocust bent dan bij de eerste.
Ik zou me echt geen zorgen maken als ik jouw was. De ongemakken komen ssnel genoeg   .

Groetjes sas.

Hier nog zo een hoor.
Eigenlijk zou je er van moeten genieten: totaal geen kwaaltjes,maar toch ga je je zorgen zitten maken. Stom he!!!

Ben inmiddels dik 20 weken en begin me nu eindelijk pas een beetje zwanger te voelen. Het buikje begint te komen en ik voel het kind zo af en toe. Echt overtuigend is het allemaal nog niet dus ik ben elke keer weer superblij om het hartje te horen en morgen de tweede echo.......spannend.

Verder dus net misselijk geweest, niet moe, geen rare stemmingen en buien, geen groeiende buik, maar dus wel een positieve test!!!! En ondertussen begint het steeds mer tot me me door te dringen hoor met de bijbehorende symptonen. (nesteldrang!!!)
Overigens had ik bij mijn eerste mijn portie misselijkheid en vermoeidheid wel gehad vind ik, want toe ben ik onderhand een half jaar uit de roelatie geweest vanwege de algehele malaise.

Hier nog zo een hoor.
Eigenlijk zou je er van moeten genieten: totaal geen kwaaltjes,maar toch ga je je zorgen zitten maken. Stom he!!!

Ben inmiddels dik 20 weken en begin me nu eindelijk pas een beetje zwanger te voelen. Het buikje begint te komen en ik voel het kind zo af en toe. Echt overtuigend is het allemaal nog niet dus ik ben elke keer weer superblij om het hartje te horen en morgen de tweede echo.......spannend.

Verder dus net misselijk geweest, niet moe, geen rare stemmingen en buien, geen groeiende buik, maar dus wel een positieve test!!!! En ondertussen begint het steeds mer tot me me door te dringen hoor met de bijbehorende symptonen. (nesteldrang!!!)
Overigens had ik bij mijn eerste mijn portie misselijkheid en vermoeidheid wel gehad vind ik, want toe ben ik onderhand een half jaar uit de roelatie geweest vanwege de algehele malaise.

Hier nog zo een hoor.

Ik ben nu 24 weken zwanger van de tweede en tot de 4 maanden had ik totaal ook geen kwaaltjes (af en toe wat gespannen borsten). Bij mijn eerste zwangerschap was ik ruim 4 maanden misselijk, maar daar had ik gelukkig nu totaal geen last van. Maar nu mijn buik begint te groeien, komen er helaas ook wat kwaaltjes bij (bekkenklachten, zeurderig en gespannen  litteken (opgelopen tijdens de eerste bevalling) en kortademigheid).    

hoi!
Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik ook best veel kwaaltjes. Nu ben ik zwanger van een jongetje (misschien verschilt dat ook wel? geen idee..) en heb ik tot 35 weken een prachtige zwangerschap gehad. Ik heb geen dag geklaagd! Toen kwam wel alle elende tegelijk en vanaf toen heb ik elke dag zoveel harde buiken gehad die overgingen in weeen, maar niet doorzetten. Ik ben nu echt kapot en ga toevallig morgen de vk bellen om te vragen of ze me wil strippen. Ik ben nu 39+1.
groetjes Stephanie

Hoi hoi!
Hier iemand met het tegendeel: ik ben nu 28 weken zwanger van nr. 2 en heb alle kwaaltjes van de 1e keer weer, maar dan eerder, langer en heftiger! Ik werd eerder misselijk en dit hield ook langer aan; ben veel en veel vermoeider en heb nu al weer last van mijn bekken, banden en buik. Ben ook een stuk dikker dan vorige keer. Ach, dit is onze laatste, dus even doorbikkelen.......
Elke zwangerschap is anders zeggen ze, dus geniet ervan als het deze keer prettiger verloopt dan de 1e keer!
Succes, Patricia

Terug
Bovenaan