Tweede kind snel na de eerste

<p>Hoi, </p><p>Wij zouden van de ene kant graag een aan een tweede kindje willen beginnen, nu al. Onze zoon is nu 4,5 maand. Het lijkt ons bijzonder. </p><p>Ik studeer nog, tot juni 2020 dus ik twijfel om die reden. </p><p>Er zullen vast mama's zijn die ook korte tijd tussen twee kindjes hebben zitten. Ik zou graag ervaringen willen horen :) </p>

Heehee.
Ik heb in 1 jaar tijd 2 kinderen gehad en nee het is geen 2ling. Het scheelt 2 weken zegmaar. Eentje is met 1 dag toch nog net een maart kindje geworden.
Anyways. Ik vind het heerlijk. Het is druk maar ik ben zoveel relaxter als mama en maak me veeeeuuul minder zorgen. Met mijn zoontje, nu 17 maand had ik al een vast schema/ritme en de tweede nu 4.5 maand, die heb ik eigeijk gewoon meegenomen in dat ritme. Natuurlijk slaapt hij wel vaker, maar meestal lukt het me om hem ongeveer tegelijk met het middagdutje van de oudste mee te laten doen. Oudste werd eigenlijk 2 a 3 keer per nacht nog wakker toen broertje kwam, maar van de een op andere dag sliep hij toen door dur die extreme gebroken nachten waren na een week of 3 voorbij. Hij is wss te jong geweest om jaloers te zij. want vanaf dag 1 vind hij alles prachtig. Ze zijm echt al dikke maatjes. Er zijn dagem bik dat ik wil krijsen van vermoeidheid, maar dat heeft elke mama weleens denk ik. De jongste is ook een heel ander kind en huilt veel meer harder en langer dan nr 1, vooral als hij gefrustreerd is omdat hij al zoveel meer wilt dan hij kan. De draagdoek is mijm lifesaver geworden. Maar ik vind het echt het aller aller leukste wat er is, die 2 samen, zo dicht op elkaar... Mooiste wat er is..

Hoi, nog geen ervaring maar wel de wens :) Onze dochter is nu 7 maanden en ik was zwanger. Helaas is dat een miskraam geworden. Als die zwangerschap goed verlopen was dan had er 1 jaar en 2 maanden tussen gezeten. Nu de miskraam achter de rug is en het bloeden is gestopt gaan we gewoon weer verder proberen zonder enige druk erachter. We gaan het zien :) Maar tussen mij en mijn broertje zit 1 jaar en 5 maanden en we hebben altijd veel aan elkaar gehad. Bij een vriendin en haar zus zit ook ongeveer zoveel en als ik zie hoe leuk hun relatie is en hoeveel ze samen doen en gewoon hoe dat helemaal is, is voor mij de reden om ook snel voor een 2e te gaan.

Tja, snel of niet. Die keuze is aan jullie zelf. De een vind t geweldig. De ander vind t heel zwaar. Mijn vriendin kreeg de derde heel snel achter de 2e ingeplaned. Zij vond t zeker in t begin niet chill zegmaar. 
Maar zoals je al aangeeft ben je met n studie bezig. 
Als je nu snel zwanger raakt heb je straks dat je in je kraamperiode of rond je uitgerekende datum je studie moet afronden. 
Ik zou dan persoonlijk even een paar maanden wachten en dan gaan 'oefenen' als je voorbij juni uitkomt kwa uitgetekende datum. 

Tja, snel of niet. Die keuze is aan jullie zelf. De een vind t geweldig. De ander vind t heel zwaar. Mijn vriendin kreeg de derde heel snel achter de 2e ingeplaned. Zij vond t zeker in t begin niet chill zegmaar. 
Maar zoals je al aangeeft ben je met n studie bezig. 
Als je nu snel zwanger raakt heb je straks dat je in je kraamperiode of rond je uitgerekende datum je studie moet afronden. 
Ik zou dan persoonlijk even een paar maanden wachten en dan gaan 'oefenen' als je voorbij juni uitkomt kwa uitgetekende datum. 

Mijn dochter is nu 5 maanden en zou stiekem wel heel graag nu al een tweede willen, maar mijn lichaam wilt nog even wachten. Ik denk dat als ze een jaar is dat we weer gaan proberen.

Mijn dochter is nu 3 maanden en wil zeker een tweede, maar niet meteen.
We willen namelijk nog verbouwen en zo... 
Ik zou als ik jou was zorgen dat je je opleiding goed kan afronden, anders krijg je er misschien spijt van.. Maar als de mogelijkheid er is dat je het na de bevalling weer goed kan oppakken (je weet niet hoe je tweede baby is en hoe twee kindjes bevalt. Hier ervaring met huilbaby. Zou niet weten hoe ik een opleiding hier mee zou moeten combineren) dan zou ik het doen. Weinig leeftijdsverschil is ook leuk en handig, want je bent sneller uit de luiers. 
Ik wil het over anderhalf jaar opnieuw proberen, een tweede. Schelen ze alsnog niet zoveel en je bent wat meer ontzwangert waardoor het een minder grote belasting is voor je lichaam/hart/nieren.

Ik moet zeggen dat ik er ook wel is over denk. Maar dan ben ik bang dat ik mijn baan kwijt raak gezien je heel veel aanpassingen nodig hebt ivm veiligheid en ik een functie heb waarin je regie voert het lastig is als je op verlof bent. Maar zou t anders denk ik wel doen. Of je nou 1 of 2 kinderen hebt.. druk ben je toch en je moet je leven toch al aanpassen 

Terug
Bovenaan