Tweede kind snel na de eerste

Ik heb in 1 jaar tijd 2 kinderen gekregen. Mijn zoon was 3 maanden toen ik erachter kwam dat ik weer zwanger was.. 
Helaas is onze dochter veel te vroeg geboren en daarom zit tussen onze kinderen maar 10 maanden. 
Het is pittig echt waar maar wel heel erg leuk! Ze hebben straks ontzettend veel aan elkaar! 
Het is iedereen zijn eigen keus. En echt ik heb ook veel reacties van mensen gehad van wat snel en zou je dat nou wel doen en noem maar op. Maar jij bent degene die beslist wat je wilt! 
Als je het echt graag wilt moet je er gewoon voor gaan meid! 
Die van mij zijn nu 13 maanden en 15 weken oud! Heeel erg druk... soms denk ik hoe moet ik het allemaal doen maar het gaat allemaal echt vanzelf. En het is o zo gezellig! 

Mijn dochters schelen 15 maanden. Ze zijn nu 7 en 8 jaar en ik vind deze leeftijd wel erg pittig. Toen ze kleiner waren vond ik het een stuk makkelijker. Nu hebben ze meer ruzie e.d. ? hoort er natuurlijk bij maar vind het best zwaar.

Onze wens voor een tweede is er. Helaas ben ik fysiek niet in orde. Omdat een re-intergratie traject op werkgebied door andere omstandigheden niet kan starten, zit ik nu noodgedwongen de hele week thuis. Ik vind het heerlijk om mama te zijn. Echt, alleen voel ik ook dat ik mijzelf aan het verliezen ben. Doordat ik niet met werk kan beginnen of het traject binnen twee jaar weer zou moeten stoppen vanwege een nieuwe zwangerschap, gaan we volgend jaar toch bekijken of die tweede mogelijk is. Ik voel wel dat ik er onbewust veel mee bezig ben. Ik wil heel graag. Maar mijn lijf ook? Leeftijd speelt ook mee. Wordt 37 dit jaar.

Wij hebben, toen onze zoon 9 maanden was, besloten om voor een tweede te gaan. Ook met het risico dat het wat langer zou kunnen duren, omdat ik erg onregelmatig ongesteld ben en een lange cyclus heb. Heb eerst BV af moeten bouwen voordat ik überhaupt weer ongesteld werd. Uiteindelijk na ongeveer 3 maanden toch weer zwanger geworden. Onze kinderen gaan straks ongeveer 22/23 maanden schelen, onze eerste wordt 2 in oktober en ik ben eind augustus uitgerekend. Ik moet zeggen dat ik de zwangerschap nu bij een tweede wel pittig vind, vooral omdat onze zoon pas sinds een paar weken trap loopt en ik hem daarvoor elke keer naar boven moest tillen. En ik merk ook dat mijn lichaam er gewoon eerder klaar mee is, juist omdat ik al een keer zwanger ben geweest. Ik ben bij beide zwangerschappen ook heel erg ziek geweest, deze zwangerschap zelfs opgenomen in het ZKH wegens uitdroging. Dat is wel heftig als je een peuter rond hebt lopen! Scheelt wel dat ik jong ben (28 jaar), dus mijn lichaam herstelt gelukkig snel. Ook begint onze eerste steeds meer echt peutergedrag te vertonen, driftbuien etc, dus ik ben wel heel benieuwd hoe het is als zijn broertje of zusje er straks is. Maar aan de andere kant lijkt het me straks ook wel weer gezellig als ze wat ouder zijn en dus samen kunnen spelen ;)
Ik moet wel zeggen dat ik ook wel heel erg blij ben met mijn baan, ik ben heel bewust 2,5 dag blijven werken. Ik heb wel echt nog mijn eigen ding nodig, zou niet alleen maar mama kunnen zijn, maar wil wel genoeg thuis zijn om onze kinderen zelf op te kunnen voeden (ipv dat ze 4 dagen in de week naar de opvang zouden moeten of zo). Gelukkig hebben wij ook de ruimte om die keuze te maken. 

Heyyy 
Wij zijn bezig  voor een 2e en mijn zoontje is nu 10 maanden. 
We zitten nu in ronde 2
Super leuk een niet te groot leeftijdverschil vind ik dan.
Toen mijn zoontje 3 maanden was begon het al te kriebelen voor een 2e alleen mijn man moest er nog niet aan denken ?

Persoonlijk hebben wij ervoor gekozen om wat tijd te laten tussen ons eerste en tweede kindje. Wij vonden dat beter omdat we eerste met ons eerste een vaste routine wilden vinden. Ik vond dat toen en vind dat nu nog altijd een goed idee. Zo voel je je als ouder al wat meer relaxed voor er een tweede kindje komt en kun je de zaken beter organiseren. Maar iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf uitmaken. 

Hoi!
Tussen mijn twee oudste kinderen zit anderhalf jaar. Ik was na 9 maanden dus weer (bewust) zwanger van de tweede. Zou het zo weer doen! Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik moest ontzwangeren. Na de bevalling meteen weer op de been, fit etc. Precies een maand na stoppen met de bv werd ik weer ongesteld. Scheelt dat ik ontzettend makkelijke en flexibele kids heb en ze allebei al doorsliepen met 6 en 4 weken. Het zijn meiden en hebben heel veel aan elkaar. Natuurlijk konden we niet weten hoe de tweede zou zijn, maar omdat de eerste zo relaxed was durfden we het bij 8 maanden wel weer aan om te proberen. 
Het hangt er dus ook helemaal van af hoe je de tijd met je eerste kind tot nu toe beleeft en hoe flexibel je ook zelf bent samen met je partner.
Ze zijn nu 9 en 10 en ja, ze maken ook wel ruzie. Maar dat maakte ik ook met mijn eigen zus, die 2,5 jaar ouder is. Dus het leeftijdsverschil zegt daarin niet alles. Ze gaan verder heerlijk met elkaar om. Ik kreeg ze toen ik 28 en 30 was. Nu ben ik 39 en zwanger van de derde! Ook een meisje. Dus weer hele andere situatie.. en juist een heleboel tijd ertussen.. haha. Ik weet in elk geval dat ze twee hele lieve grote zussen krijgt!
Succes met je keuze! 

Hoi!
Tussen mijn twee oudste kinderen zit anderhalf jaar. Ik was na 9 maanden dus weer (bewust) zwanger van de tweede. Zou het zo weer doen! Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik moest ontzwangeren. Na de bevalling meteen weer op de been, fit etc. Precies een maand na stoppen met de bv werd ik weer ongesteld. Scheelt dat ik ontzettend makkelijke en flexibele kids heb en ze allebei al doorsliepen met 6 en 4 weken. Het zijn meiden en hebben heel veel aan elkaar. Natuurlijk konden we niet weten hoe de tweede zou zijn, maar omdat de eerste zo relaxed was durfden we het bij 8 maanden wel weer aan om te proberen. 
Het hangt er dus ook helemaal van af hoe je de tijd met je eerste kind tot nu toe beleeft en hoe flexibel je ook zelf bent samen met je partner.
Ze zijn nu 9 en 10 en ja, ze maken ook wel ruzie. Maar dat maakte ik ook met mijn eigen zus, die 2,5 jaar ouder is. Dus het leeftijdsverschil zegt daarin niet alles. Ze gaan verder heerlijk met elkaar om. Ik kreeg ze toen ik 28 en 30 was. Nu ben ik 39 en zwanger van de derde! Ook een meisje. Dus weer hele andere situatie.. en juist een heleboel tijd ertussen.. haha. Ik weet in elk geval dat ze twee hele lieve grote zussen krijgt!
Succes met je keuze! 

Terug
Bovenaan