tweede kind?

Hoi,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zeker 6 maanden niets meer geschreven heb, maar alleen de berichten heb gelezen.

Ik zoek een beetje bevestiging. Wij hebben een dochter van 2 en willen graag nog een kindje. Nu staat ons huis al 5 maanden te koop en hebben we pas 1 kijker gehad. Wij hebben maar 1 kinderkamer en deze is niet echt groot. 2 bedden 1 kledingkast en een klein kastje past maar dat is het dan wel. We willen onze kinderwens niet uitstellen omdat we niet van ons huis afkomen. En ik wil graag dat onze kleine meid haar broertje of zusje om zich heen heeft voordat ze naar school gaat. Nu mijn vraag. Zijn er hier meiden die ook hun kinderen op 1 kamer hebben? Onze meid heeft bijna 5 maanden op onze kamer gelegen maar ik weet niet of de tweede ook zo rustig is?

We zullen ook een opslag moeten huren omdat het anders allemaal niet gaat passen. Maar dat is geen probleem.

Bedankt voor het luisteren.

Groetjes Bizu

Hoi,

hier hebben mijn zoon en dochter bijna 2 jaar bij elkaar op de kamer geslapen, dit ging prima. Toen Bente bijna 2 jaar was, is Tijn naar zolder gegaan. Dit hebben we vooral gedaan zodat Tijn ook een eigen plekje kreeg om te spelen, hij was toen bijna 3,5 jaar.
Nu slapen ze apart, maar als we logees hebben slapen ze zonder problemen weer bij elkaar.

Liefs Danielle

Ik heb twee dochtertjes van 21 maanden en 7 maanden die al een tijdje op 1 kamer liggen.

Meestal gaat dit prima. Nu met het warme weer willen ze elkaar wel is wakker houden, maar over het algemeen blijft de oudste lekker slapen als we de kleine even uit bed halen voor de avondfles.....

Het is net waar ze aan wennen.......

Ennuh.... als je nu zwanger wordt duurt het nog 9 maanden voordat de tweede geboren wordt, en dan kan de baby nog de eerste periode bij jullie op de kamer. Grote kans dat je huis tegen die tijd al wel verkocht is....

Ik ben nu zwanger van nummer 3 en de baby zal bij Renske op de kamer gaan slapen. Waarom zou dat niet gaan. Het is natuurlijk fijn als ze allebei hun eigen kamer hebben, maar het is niet iets wat perse moet.
En jullie hebben het plan om te verhuizen, het zal dus niet voor altijd zijn. Ik zou er lekker voor gaan.

Hoi,
Lang niks van je gehoord idd, gaat het verder goed bij jullie?
Hier slapen de kinderen op een eigen kamer, ook d 4e die op komst is krijgt een eigen kamer, maar ik vind dat echt geen noodzaak, ik heb altijd met mn zus op de kamer geslapen en mijn broers ook.
Verder ´logeren´ mijn kinderen bijna elke week wel een x bij elkaar op de kamer, want dat is zo gezellig mam,,haha
Ik zou het daar niet voor laten, een eigen kamer is voornamelijk leuk voor een wat ouder kind, maar ook dan is het nog steeds luxe vind ik!
Succes ermee en hopelijk wordt jullie huis snel verkocht!!

Liefs MJ

Bedankt voor alle snelle reacties. Dit is precies wat ik wilde horen. Mijn man zei gister al "bel de huisarts maar laat je spiraal maar verwijderen"

Oh jee, nu krijg ik het toch weer een beetje op mijn heupen. Vond het zo heerlijk om zwanger te zijn en mijn man wil het graag bij 2 houden. Dus als het allemaal gaat lukken is het de laatste keer. Gek dat ik dat gevoel nu heb. HIHIHI.

Verder is hier trouwens alles goed. Onze kleine meid doet het erg goed en is nog even makkelijk als dat ze net geboren was. Ze heeft inmiddels wel een eigen willetje gekregen. Erg schattig allemaal.

Jullie horen snel weer van me.

Bedankt hoor!!

Liefs

Hoihoi,

Je bent al overtuigd, maar ik wil toch nog even reageren. Ik heb namelijk zelf een tijd met mijn broertje op de kamer geslapen, toen ons zusje geboren werd. Ik was toen 8 en mijn broer 6. En we vonden het echt geweldig! We hadden strikte afspraken over wie welk deel van de kamer opruimde en verder hadden we geen regels nodig. We maakten elkaar niet wakker en in het weekend gingen we 's ochtends samen op onze kamer spelen totdat onze ouders wakker werden. Nooit gedoe gehad, het was juist een erg leuke tijd.

Dus zelfs als je om wat voor reden dan ook besluit om in dit huis te blijven wonen (of als je naar een groter huis verhuisd en over een paar jaar je man alsnog zo gek krijgt om voor een 3e te gaan, haha): als kinderen ouder zijn, kan het ook nog prima!

Groetjes,
Jamie

Ik heb 4 kids, de jongste slaapt bij ons op de kamer, is dan ook een redelijk grote kamer.De 3e heeft haar eigen kamer en de oudste 2 delen een slaapkamer.Gaat allemaal prima.
Wij willen ook wel groter wonen, binnen nu en 1 jaar staat er hier ook een bordje in de voortuin, maar vind het tot nu toe best te doen.
Zelf ben ik geen vorostander van je baby bij een ander kind op de slaapkamer leggen, als je er 's anchts uit moet maak je misschien dat kindje wel wakker, ook is het wel prettig om je kleinste dictbij je te houden.En ten 3e weet je ook nooit zeker wat dat andere kindje kan doen bij ej babietje, hoe lief hij/zij ook is, bij de baby in bed gaan liggen klinkt aanlokkelijk!Ik vind het prima om de kleinste op m'n eigen kamer te hebben, hier is eht een tijdelijke situatie, totdat we verhuist zijn.
Nou, veel succes, hopelijk ben je snel in verwachting!!!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan