Tweede miskraam - overmorgen vakantie. Help!

Hoi allemaal,

Sinds vanmiddag weet ik, na een echo, dat ik een miskraam krijg. Althans, voor 99.99% zeker. Nu heb ik sinds gisteren licht bloedverlies, maar dat zet amper door. Overmorgen (vrijdag) gaan we op vakantie, mijn vriend, onze peuterdochter en ikzelf.

Los van het feit dat die vakantie me volledig gestolen kan worden (ik heb nu werkelijk waar nergens zin in, en dat vind ik heel erg), vrees ik dat ik nu ook al niet kan zwemmen. Iemand van jullie ervaring met zwemmen tijdens een miskraam? Ik heb eigenlijk (pardon my language) de neiging om schijt te hebben aan adviezen, zo gaat de lol er wel helemaal vanaf.

Ervaringen van meiden die twee miskramen achter elkaar hebben gehad vind ik ook fijn. Ik voel me zo verloren.

Liefs en dank!

Ik heb 2020 een miskraam gehad. Dit was 1,5 week voor we op vakantie gingen. Ik heb daardoor met spoed een afspraak in het ziekenhuis gekregen voor pilletjes en de controle afspraak werd vervroegd naar de dag voor mijn vakantie.
Ze hebben toen het laatste restje handmatig verwijderd. Ik was schoon. Benoemd dat ik de dag erna naar Griekenland ging. ik kreeg geen adviezen mee alleen dat ik alles weer mocht doen. Dus in mijn optiek ook zwemmen heb dat gewoon gedaan met een tampon in.
En ik heb genoten van de vakantie, het was voor mij het beste medicijn, afleiding zoeken.

Veel sterkte!

Wat verdrietig dat je dit mee moet maken. Ik heb een missed abortion gehad, net voor wij op vakantie gingen. Bij mij kwam de miskraam tijdens de vakantie niet vanzelf op gang en had maar heel licht wat bloedverlies. Ben toen ook wel gaan zwemmen. Uiteindelijk is de miskraam 3 weken later opgewekt met medicatie.
Wanneer je miskraam wel op gang komt en doorzet wordt er echter geadviseerd om niet te gaan zwemmen, in bad te gaan en geen tampons te gebruiken. Je baarmoedermond gaat namelijk wat openstaan en hierdoor heb je meer kans op infecties.
Heel veel sterkte.

Zeker niet gaan zwemmen. Je mag geen tampons of menstruatie cups gebruiken bij een miskraam, alleen maandverbans helaas. Of je de adviezen meeneemt of links laat liggen is wel geheel aan jou. Ik zou mij geen zorgen maken om wel of niet mogen zwemmen of een lekkere vakantie hebben. Helaas voor de 1e en 2e zwangerschap ook meerdere miskramen gehad en zou echt adviseren om je aan de adviezen te houden

En als toevoeging nog op mijn reactie: elke miskraam is ook anders, de ene was qua bloeden en pijn een hel en de ander viel mee dus moet er niet aan denken om dan op vakantie te gaan

Hoi,

Geen ervaring met vakantie en miskramen.
Maar ik heb wel 3 miskramen achter elkaar gehad. In 2018 bevallen van een mooie dochter en in 2020 2x miskraam en 1x missed abortion. Uiteindelijk in december 2020 zwanger geworden van onze 2e dochter. De eerste 15 weken enorme stress gehad of het goed zou komen. De missed abortion was bij 12 weken. Bij ons was het ‘geluk’ dat we iedere keer snel zwanger raakten. Maar ik vond de miskramen een hel. Ik hoop voor jou dat je snel zwanger bent en dat het goed mag blijven gaan.
Je hebt als een mooi kindje dus houd je daaraan vast dat het wel kan ‘lukken’.

Geniet van je vakantie en heel veel sterkte!?

Ik heb niet op dezelfde manier ervaring met op vakantie en een miskraam (bij mij werd in 2017 kort vantevoren een buitenbaarmoederlijke zwangerschap geconstateerd waardoor we pas later mochten vertrekken op vakantie en we voor de zekerheid de contactgegevens van het ziekenhuis op bestemming alvast in de telefoon moesten zetten, zwemmen stond niet op mijn vakantie programma), maar wel ervaring met een miskraam waarna ik een infectie kreeg, zelfs zonder de adviezen daarover te negeren. Ik heb daardoor 4 dagen doodziek in het ziekenhuis gelegen en zou je echt adviseren om het advies om niet te gaan zwemmen ter harte te nemen. 
Natuurlijk is het ontzettend naar dat dit je overkomt, zo'n miskraam op zich is al niet niets en dat het dan ook nog eens je welverdiende vakantie in het roet gooit is natuurlijk al helemaal vervelend. Maar je vakantie wordt niet beter van een ziekenhuisopname oid. 

Heel veel sterkte met het verwerken van het nieuws. Hopelijk lukt het toch om een beetje te genieten van de vakantie. 

Hoi lieve allemaal, 
Dankjulliewel voor alle reacties, dat helpt al met het verloren gevoel. Ik heb veel steun van mijn vriend, familie en vrienden, maar toch voelt het soms alsof ik dit niet kan. de huisarts belt mij ieder moment terug om even te overleggen, vanavond gesprek met de verloskundige.
En ik moet misschien het zwemmen inderdaad maar laten, maar (hoe dom dit ook klinkt) ik kan dit nog even niet accepteren. Als ik dat óók al verlies... bovendien is dat een van de weinige dingen waar ik nu wel controle over heb.
Nogmaals dank allemaal, ik haal moed uit jullie reacties. Als jullie het kunnen, kan ik het vast ook ❤️

Terug
Bovenaan