Tweede opkomst, eerste ondanks corona naar opvang?

<p>Dag allemaal,</p><p>Ik ben 23 weken zwanger van de tweede en de eerste is helemaal klaar voor de opvang. Die wil spelen met andere kinderen, meer ontdekken, meer doen. En eindelijk zijn we door de wachtlijst van onze opvang heen, hij mag ernaar toe. Het gaat om 2 dagdelen per week. </p><p>Maarja. Ik twijfel. Ik maak me er zorgen over dat hij door deelname aan de opvang straks corona mee naar huis brengt. Naast dat ik zelf geen corona wil tijdens het derde trimester heb ik ook 4 mensen om me heen die ook zwanger zijn of net bevallen zijn. </p><p>Aan de andere kant is het voor de tweede ook wel enorm wennen om straks EN een broertje of zusje te krijgen EN voor het eerst naar de opvang te gaan. </p><p>Ik kom er niet uit en zou graag jullie mening horen. </p>

Ik denk dat het voor je eerste alleen maar goed is om vast veel met andere kinderen te spelen. Nieuwe regels te leren kennen. Leren delen en een dagritme.

Voor dat de tweede komt. Dan kan hij zich misschien wat beter aanpassen.

En wie weet hoe lang dit hele corona gebeuren nog duurt?

Ik ben zelf nu bijna 19 weken zwanger en werk in de kinderopvang...

Lekker naar de opvang brengen. Erg goed voor zijn sociaal-emotionele ontwikkeling en ze leren er zoveel per dag! Bovendien spelen die hele kleintjes een minimale rol in de overdracht van Corona en is het voor jou ook goed om rust te pakken. Niet twijfelen! Mijn oudste geniet enorm van de peuterspeelzaal bijvoorbeeld. Dat zou ik hem nooit willen ontzeggen. Succes!

Ik zou ook gewoon kiezen voor de opvang. Ik ben nu 26 weken en mn dochter staat te springen om weer te mogen gaan. Het is zo leuk en goed voor ze. Met de strenge coronaregels zou ik me daarover niet zo druk maken. Maar doe vooral wat goed voelt.

Gewoon brengen hoor. Er is (zover ik weet) in heel Nederland nog geen kinderdagverblijf gesloten geweest ivm corona-besmettingen.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en er zijn strenge regels voor ouders. Corona komt op een kinderdagverblijf bijna niet voor, ik ben er totaal niet bang voor.

Eind november heb ik zelf Corona gehad. Km heb 2 dochters van 3 jaar en 1.5 jaar. Zij waren in die periode verkouden, ik heb ze niet laten testen. Hoogstwaarschijnlijk hebben ze ook corona gehad toen, maar kleine kinderen worden er echt niet ziek van. Zelf was ik trouwens ook amper ziek. Als je gezond bent en fit, stelt corona in de meeste gevallen echt niet zoveel voor. Het was bij mij serieus alleen een verkoudheidje en ik vind het belachelijk dat het hele land op slot zit voor een virus waar alleen ouderen en meestal dikkere 50+-ers een grotere kans hebben om ziek van te worden.

Alleen de laatste 4 weken van je zwangerschap zou ik extra opletten. Want als je corona hebt tijdens de bevalling, krijg je volgens mij amper kraamhulp en een hele rare bevalling, dat wil je echt niet...

De opvang van mijn dochter is wel dicht geweest vanwege besmettingen onder de leidsters hoor, maar er waren verder geen kinderen besmet.
Het komt echt zeer weinig voor dat ouders worden besmet door hun kinderen, het is echt 99% van de gevallen andersom en dan nog hoor je veel vaker dat ouders corona krijgen maar hun kinderen het niet krijgen. Ik las laatst dat er van alle corona besmettingen 0.5% maar besmettingen zijn van kinderen tussen 0 en 4 jaar oud dus echt niet bang zijn daarvoor!
Ik werk zelf ook op een KDV. Bij ons zijn er wel leidsters besmet geweest en ouders maar nog geen kinderen. Komt echt goed :)
Het is ook goed voor je oudste dat hij op het KDV wat één op één aandacht krijgt van anderen. Dat wordt dan iets dat van hem is en wat hij niet met de baby hoeft te delen :)

@zeeuwsmeisje
Dat is niet helemaal waar.
Er zijn wel verschillende kdv  gesloten ivm te veel besmettingen bij de juffen.
Onder andere het kdv van mijn zoontje moest ook op advies van de ggd 10 dagen dicht .
En zo zijn er wel meerdere kdv  die hiermee te maken krijgen of hebben gekregen.

Ik ben in de 1e lockdown bevallen. 
Ik heb mijn zoontje toen het kdv weer open ging en daarvoor gewoon gebracht. Het is alleen maar goed voor ze . En voor jezelf olk wel even lekker wat extra rust ? 

Oke, wat ik duidelijk heb door jullie berichtjes (dankjewel!) is dat de kans klein is dat de kleintjes er echt last van hebben, mochten ze ziek worden. Maar dat de kans ook klein is dat ik via de dagopvang via mijn zoontje besmet raak. 
Met corona bevallen is inderdaad precies wat ik wil voorkomen. Hetzelfde geldt mbt doorgeven aan de (aanstaande) mama's van pasgeborene om me heen. 
Ik heb namelijk, tot zover er steeds getest is, nog geen corona gehad en los van dat ik er niet bang voor ben wil ik het gewoon niet in mijn laatste trimester krijgen.
Maar alle voors gericht op mijn zoontje deel ik heel sterk. Ik neig nu zeker meer naar Doen.

Terug
Bovenaan