Tweede opkomst, eerste ondanks corona naar opvang?

Ja ik bedoel idd wel bij besmetting bij de juffen, maar niet bij de kindjes!! Kindjes van 0-4 jaar met corona bestaan bijna niet! De kans dat een kind een ouder besmet is nihil.. daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Ik zou het wel doen! Je kindje is geheid een paar keer verkouden maar liever nu dan als baby er net is. Bovendien is het ook heerlijk als je tijdens je verlof even tijd voor jezelf hebt en 
je weet helemaal nog niet wat je oudste ervan vind!
Ik ben nu 38+1 weken zwanger en onze oudste gaat maandag niet naar de opvang. Pas aan het einde van de kraamweek weer, de uitgerekende datum komt toch echt wat te dichtbij!? Maar dat heeft er mee te maken dat hij al weken niet verkouden is geweest en ik graag mijn man bij de bevalling wil hebben.? 

Met 23 weken zou ik het echt nog wel aandurven. ??☺️

Bij ons is ze tot 37 weken gewoon gegaan. Daarna niet meer omdat ze een paar virusjes achter elkaar kreeg en wij ook liepen te snotteren (geen Corona). Toen vriendlief ook nog het norovirus opliep en ook zijn weerstand weg was, hebben we haar thuis gehouden omdat we idd mijn vriend bij de bevalling wilden hebben en ook graag kraamhulp wilden krijgen. Nu is onze jongste vier weken en vanaf komende week gaat de oudste lekker weer naar de opvang. Eerder mocht wel (cruciaal beroep), maar was het nog niet nodig omdat we allebei verlof hadden (ondanks dat mochten we haar dus wel brengen als we wilden).

Ik ben 38+2 dagen zwanger. Onze kleine gaat maandag weer naar de opvang (3 dagen).
Deze mamma wil nog wel wat metime voor de bevalling. (hopelijk zit het mee) 
Ze zit op een kleine locatie en 2 van de 5 leidsters hebben al Corona gehad.

Ik zou het niet doen. Als je je daar zorgen overmaakt zal ik ernaar luisteren. Vooral als het niet heel erg nodig is qua werk etc. Om contact met andere kindjes te krijgen zou je misschien wat vaker naar een speeltuin kunnen gaan? Wij doen het ook niet en ik ben nu net 24 weken zwanger?

Onze dochter gaat 3x per week naar de (nood)opvang en ze vindt het heerlijk! Wij hebben wel Corona gehad, maar dat komt waarschijnlijk door het medische contactberoep van mijn man. Gelukkig bleef het bij snotteren. Onze dochter van 1 hebben we overigens niet laten testen. Ik zou lekker je kind naar de opvang doen hoor!

Ik heb zelf bij 26 weken corona gehad en mijn dochtertje van toen 1 jaar waarschijnlijk ook. Gezien haar klachten. Ikzelf hadnagenoeg niks. Ik heb mijn dochter tot aan mijn verlof, 4 weken geleden naar de opvang gebracht.

Nu zojuist bevallen en breng haar nu de 1ste weken nog niet. Toch bang om eventueel de baby te besmetten, maar geen idee hoelang. Vind voor.mn dochter ook zo sneu dat ze er niet naartoe mag. Weetniet wat daar verstandig in is nu?

Terug
Bovenaan