Tweede zwangerschap zwaarder?

Hier ook wel hoor..24 weken zwanger en een dochter van 16 maanden. Ik til haar wel al minder hoor. Merk dat het te zwaar wordt nu. Dus als het niet nodig is doe ik het niet.  
En savonds vaak ook echt moe. Kan ook zo van half 10 tot 7 slapen. Het is nu uitzonderlijk dat ik om middernacht nog wakker ben haha.. 
Maar ook al herken ik je verhaal, kan ik niet zeggen dat ik deze zwangerschap als zwaarder ervaar. Alles gaat me tot nu toe erg goed af. Minder kwaaltjes dan ik bij de eerste had. En dat viel gelukkig ook al mee?

Heel herkenbaar. Momenteel ben ik 25 weken met een dochter van 1 jaar en 9 maanden. Moet zeggen dat mijn hele zwangerschap wel hetzelfde verloopt, alleen nu al zo veel last van me rug... Waarschijnlijk van de kleine optillen ect. 

Herkenbaar ook. Ben nu ook 36 weken met een dochter van 23 maanden. Ze is best gemakkelijk en doet het goed (slapen, eten, spelen, etc). Maar alles samen en niet meer zelf kunnen bepalen wanneer je rust neemt of wat je doet is zwaar. Heb ook meer lichamelijke klachten maar nog niet heel erg. Toch vind ik het fysiek en mentaal zwaarder. 
Vandaag was mijn dochter bij de oppas en dan merk ik ook dat het fijner is. Gelukkig kan ik langzaam gaan aftellen. 
Geef er vooral aan toe en veroordeel jezelf er niet om. Het is gewoon zwaarder. Maar we zijn met iets ontzettend moois bezig. 

Mijn tweede zwangerschap was minder zwaar dan de eerste, mijn dandere dochter werd 2 weken voor de bevalling 2. Maar ik had veel minder klachten 

Jep, niet gek ook, hier een enorme vlegel van bijna 3 jaar rondlopen. Die kan natuurlijk gelukkig al heel veel zelf (misschien iets minder dan hij zelf denkt) maar moet ook 20 driftbuien per dag doorstaan en elke driftbui levert sowieso meteen harde buiken op. En hij slaapt smiddags niet meer ?. 
Hij gaat wel naar opvang en oma's en opa's kem geregeld dus ik ben eigenlijk maar 2 dagen alleen met hem. Maar zelfs dan is het zwaar. Ook voor mijn mam die nu veel meer moet doen. 
Ik heb echt prioriteiten moeten stellen en neem nu elk aanbod voor hulp (in het huishouden) aan. En de tv gaat nu 2 x per dag aan. 
Voor mij is het nog maar 3 weekjes ongeveer. 
Ik wens je in ieder geval heel veel.sterkte ermee. 

Terug
Bovenaan