Tweede zwangerschap

Dit is mijn tweede zwangerschap, maar ik merk dat ik veel onzekerder ben dan bij de eerste. Bij de eerste merkte ik direct dat ik zwanger was. Meer afscheiding, steken in mijn lies tijdens de innesteling en pijnlijke borsten. Ik was er nu ook van overtuigd dat ik niet zwanger was. Had vijf dagen voor mijn ongesteld een test gedaan en die was ook negatief. Echter bleef mijn ongesteldheid uit, dus toch nog een test. Een heel heel heel licht kruisje, dus nog een test van een ander merk en weer een heel licht kruisje. Ondertussen zijn we zes testen verder en is het streepje donker geworden, maar toch blijf ik zo onzeker. Ik voel me zo anders dan bij de eerste. Ik kan het maar moeilijk loslaten. Mijn man wordt soms een beetje gek van me. Hoeveel testen moet jij positief zien om te geloven dat je zwanger bent vroeg hij een keer? En hij heeft gelijk. Ik probeer het nu los te laten en rustig af te wachten tot de termijnecho, want ik kom niet in aanmerking voor een vitaliteitsecho....Pas als ik een baby met alles erop en eraan heb gezien met een kloppend hartje ga ik het denk ik geloven. Zijn er meer moeders die een tweede krijgen die onzekerder zijn deze keer?

Ja hier ook een tweede zwangerschap en veel meer onzeker... Ik heb zelf maar 1 test gedaan om me nog meer onzekerheid te besparen. Had de eerste 4-7 weken veel klachten en daarna niets meer. Ik snapte het echt niet. En kon niet wachten op de eerste echo. Die was gelukkig goed en de tweede echo bij 12 weken ook. Ik zou je niet te druk maken! Mij hielp de gedachte dat ik er sowieso niéts aan zou kunnen veranderen... Maar wachten duurt ongelooflijk lang als je zo onzeker bent. Veel sterkte!

Dankje. Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Ik zou zo graag een vitaliteitsecho doen, maar mijn partner vindt het een beetje overdreven en vindt dat ik gewoon rustig moet wachten tot de termijnecho. Ik zie zoveel vrouwen die al eerder een echo hebben. Ik snap niet waarom dat niet gewoon standaard is. De kans op een miskraam neemt ook flink af als je het hartje hebt zien kloppen.. zo nog maar eens bespreken thuis denk ik.

Hi, het is net of ik mijn eigen verhaal terug lees. Ben net als jij steeds op zoek naar bewijs... en ondanks dat ik wel een vroegere echo (8weken) krijg, duren die 4 weken wachten nog heeeeel lang.

Toch is loslaten de enige optie. Met of zonder echo met lopend hartje kun je een mk niet tegenhouden en dus ook de kans op niet kleiner maken. Een mk is namelijk niet tegen te houden. Probeer wat te genieten en van het positieve uit te gaan.
Iemand anders gaf de tip om per week kleine/leuke dingen te plannen, zodat je in elk geval minder gefocust bent op de lange planning van een aantal weken.

Succes!

Ja hoor same. Nr 1 'zagen we wel hoe t ging', bij een tweede was de wens echt actief en kreeg ik eerst een miskraam. Dat maakte ook onzeker, want al met al duurde t zowat een jaar voor t echt goed raak was. Gelukkig een echo met een week of 7 en dat stelde wat gerust, ook al wees alles op n goeie zwangerschap. Maar maak jezelf niet gek en ga uit van t beste, de grootste kans is natuurlijk dat t allemaal goed zal gaan!

Ik heb me die eerste weken ook veel meer zorgen gemaakt dan bij de eerste. Bij de eerste heb ik 16 weken boven de wc gehangen, nu alleen wat misselijk in de ochtend, nauwelijks pijnlijke borsten of andere kwaaltjes. Dus ik dacht: dan is het in elk geval het andere geslacht, want het is zo’n andere zwangerschap, maar zelfs dat niet (ondertussen ben in 24 weken). Dus ga inderdaad op zoek naar andere afleiding en probeer toch wat te genieten, die weken gaan echt voorbij.

Herkenbaar! Voel me bij de tweede ook vee meer onzeker en eigenlijk, ondanks twee goede echo s blijft het soort van moeilijk inzinken ofso. Verloskundige zei dat ze dit veel hoort van vrouwen bij de tweede

Hoi Dames,
Ik herken dit heel erg. Deze gedachtes
en gevoelens had ik ook, soort van ongeloofwaardig dat ik nog zwangerschap mag mee maken en nog een kindje mag krijgen. Misschien een geruststelling voor jullie; ik ben inmiddels 34 weken zwanger. Het schijnt vaker voor te komen bij een tweede of derde zwangerschap. Ik wens jullie heel veel geluk!

Terug
Bovenaan