Tweede zware bloeding en toch alles goed

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen week een tweede en zeer zware bloeding gehad. Heb enorm veel vers en helder rood bloed (duidelijk geen 'spotting') verloren. Elf dagen ervoor had ik ook al een bloeding en bij die echo bleek alles nog goed. Dat wil zeggen, er waren tijdens de eerste echo, met 6 weken, 2 vruchtjes aanwezig, eentje lag mooi op schema, de tweede lag duidelijk achter en er zou een wonder moeten gebeuren zou deze het redden. Elf dagen voor deze bloeding had ik ook al een bloeding en toen bleek dat het met het ene kindje alles goed was en dat waarschijnlijk de te kleine ander werd afgestoten. Kindje lag mooi op schema en het hartje klopte met 135 bpm. Nu dus weer een bloeding, nog erger dan de eerste keer en erg bang dat het met het tweede kindje ook mis zou zijn. Wij zijn zwanger via IVF-ICSI, de enige optie voor ons, en het hele traject met injecties en hormonen schoot alweer door mijn hoofd, het zou toch niet mis zijn…
Een half uur nadat het begon te bloeden stond ik al op de afdeling (ik werk in hetzelfde gebouw), maar ze zeiden dat als dit een miskraam zou zijn, het beter zou zijn als ik de dag nadat de bloeding gestart zou zijn een echo zou krijgen. Zou ik het dezelfde dag doen, dat zou dat misschien vals-positief nieuws zijn en valse hoop wilden we niet. Nu dus weer een echo, dit keer bij 9 weken en bloeding was nog niet eens gestopt.
Lang verhaal kort, het kindje was goed gegroeid en je kon zelfs al de armpjes en beentjes zien, geweldig indrukwekkend! De vruchtzak van het tweede kindje was nog zichtbaar, en was kleiner dan de vorige keer. Dit is waarschijnlijk de oorzaak van de bloeding geweest.
Het heeft me erg gerust gesteld en ik begin er nu steeds meer vertrouwen in te krijgen dat het wel goed zit met deze kleine.
De volgende echo hebben we met 12 weken en we kijken er nu al naar uit!

Ben heel erg blij voor jullie dat het goed zit met de kleine! Wel schrikken steeds zeg!

Ik ben ook 9 weken en bij 12 weken heb ik ook weer een echo! Ik heb een hematoom=blauwe plek ofzo naast me baarmoeder. Dat houden ze even in de gaten!

Welke dag ben je uitgerekend?

Liefs,

Volgens de embryo transfer ben ik 22 augustus uitgerekend en volgens de laatste echo de 23e, en jij?
Een hematoom, kan dat schadelijk zijn voor je baby?
Groetjes

Ik ben 24 augustus uitgerekend! Wat grappig dat w even lang zwanger zijn! Bijna dan!

Nee wat ik er van begreep niet het is een blauwe plek dus maar 8 feb weer een echo en dan gaan ze even kijken of het weg is of niet!

Liefs

gelukkig gaat alles goed tot nu toe, is inderdaad wel schrikken,
heb in de 6 de en 8e weekbloeding gehad maar hartje klopt nog steeds al moet ik zeggen dat ik de termijn echo van aankomende vrijdag erg spannend vind

liefs

Ja idd zelfde schema!

Ik vind de volgende echo toch altijd wel weer spannend, je hoopt toch altijd te horen dat alles er weer perfect uit ziet!

Op de dag van de echo helemaal! Dan ben ik altijd wel senuwachtig!

Liefs,

Wat fijn!
Bij mij klopt het hartje helaas niet meer maar nog geen bloed gezien en heb nog alle symptomen. Kan het haast niet geloven, ook omdat het al de zoveelste miskraam is.
Jullie geniet van de zwangerschap!

Terug
Bovenaan