Tweeling tips?

<p>Hoi!</p><p>Ik ben net zwanger van ons tweede kindje. Ons eerste kindje zal ongeveer anderhalf zijn als het geboren wordt. </p><p>Misschien een stomme vraag, maar heb ik dan een tweeling kinderwagen nodig? Ik ga er vanuit dat ons eerste kind dan al wel een tijd loopt (nu al bijna namelijk) maar vast niet hele  lange stukken.</p><p>Wie heeft hier ervaring mee en heeft goede tips? Welke wagen is fijn? Naast elkaar, achter elkaar? Er zijn vast dingen wél en niet handig.</p><p>Alvast bedankt! :)</p>
 
Hier 21 maanden leeftijdsverschil tussen mn dochters en ik heb geen duowagen en ook nooit gemist! Ik had wel een plankje achter de wagen, niet ideaal maar prima voor korte stukjes. Maar zelfs die heb ik uiteindelijk amper gebruikt.
Mn dochter kon prima lopen en vanaf 2 jaar op de loopfiets mee. En met grote wandelingen was mijn man mee en hadden we gewoon 2 wagens, onze Joolz en een simpele buggy erbij voor de oudste.
Het is echt per persoon verschillend, sommige mensen kunnen echt niet zonder een duowagen en gebruiken 'm jaren. Logt er ook aan hoeveel je nu wandeld en hoe ver.
Ik loop nooit grote stukken, omdat ik landelijk in een buitenwijk woon. De supermarkt en de bakker is te ver om te lopen. Dus dat doe ik altijd met de auto of fiets.
Wij hebben daarom wel een bakfiets gekocht en daar zijn we dan wel weer heeeeel gelukkig mee. Die gebruik ik dagelijks, in weer en wind. De kinderen zitten altijd droog en warm. Ik fiets er elke dag mee naar de winkels en naar de opvang. Het is gelijk een leuk uitje voor de kids. Ik gebruik m meer dan de auto! 
Dus denk vooral goed na hoe vaak en hoe ver je nu loopt. En je kunt m altijd nog kopen zodra de baby geboren is he, je hebt zo'n wagen snel in huis en er zijn er ook genoeg tweedehands. Dus je kunt het ook prima even afwachten!
 
 
Onze peuter is 23 maanden als de baby komt. Wij hebben een fietskar (Thule Cab 2) die ook als wandelwagen gebruikt kan worden. Verder zal ik zelf veel met combi draagzak en buggy doen denk ik. Voor bij opa en oma kwam wel de wens voor een wagen, dus hebben tweedehands een Topmark 2 gekocht, een tandem wagen dus. Ons zoontje is namelijk niet verkeersveilig en loopt in principe altijd de andere kant op. Hij zou dus niet op zo'n plankje blijven staan en het plankje leek me onhandig met lopen achter de wagen. Maar dat ligt dus aan hoe braaf je kind is denk ik ;-). Er zijn ook stoeltjes voor op je kinderwagen, maar die leken mij maar eng, bang dat de hele wagen om zou klappen als m'n zoontje een beetje druk doet. 
 
Hier ook een Bugaboo donkey duo. Top wagen. Mijn tweede kindje is een flink exemplaar dus lange stukken met een draagzak is niet fijn. Mijn dochter was ook anderhalf toen hij werd geboren en liep prima, maar in de winkels enzo... Toch prettiger als ze ook kan zitten. Fijn ook dat je beide buggy zitjes zowel van je af als naar je toe kan zetten. Maxi Cosi en zitje gaat ook prima. Ik heb er ook een plankje bij, wel handig voor als je even met de auto weg bent ofzo (maxi Cosi, boodschappenmand, plankje). Wij hebben de wagen tweedehands gekocht via marktplaats voor 800€ (zeer compleet, met twee voetenzakken van Bugaboo en in goede staat). Inmiddels is mijn dochter twee en mijn zoon ruim 6 maanden en ik gebruik 'm nog steeds héél veel, ook in duo stand. De zitjes zijn wel wat smal en de reiswieg is ook niet zo groot. Ik heb mijn zoontje met 5 maanden in de buggy gezet (die kan ook in ligstand). Boodschappenmand kan veel in.

Als ik jou was zou ik 'm even proberen bij de Prénatal ofzo, als die weer open is.

Van Mountain Buggy is er ook een duo wagen geloof ik maar dan kan je het buggy gedeelte niet naar je toe zetten. Zijn wel fijne wagens, ik heb ook nog een Mountain Buggy Urban jungle die we veel gebruiken met wandelen door het bos.

Fijne zwangerschap nog een succes met de keuze!
 
Hier ook 18 maanden verschil. en wel gekozen voor een duowagen.  echt beste aankoop ever. ik kan in mijn omgeving ook alles lopend doen dus dat is wel lekker als je dan een goede wandelwagen hebt. 
mijn dochter liep pas net 3 weken toen ik beviel van de 2e.
je bent gewoon nog wendbaar en hoef niet voor elk stukje de auto te pakken.
Zo'n meerijplankje leek mij niets omdat ze dan toch niet lekker zitten. nu met een dagje weg oid konden ze allebei slapen in de kar. ideaal.
succes met je keuze
 
Terug
Bovenaan