tweeling?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Ik zit eigenlijk met een vraagje en weet niet of dit hier thuis hoort maar weet anders ook niet bij wat voor forumgedeelte ik hem moet neer zetten, Weten jullie misschien, hoe groot de kans is op een tweede tweeling als je er al een heb gehad, ik zie opvallend veel tweelingen om mij heen ineens ook in entertainment land, iedereen is zwanger van een tweeling daar in hollywood, haha maar vraag het mezelf af en dacht misschien weten jullie het antwoord of een site waar ik dit eventueel kan terug vinden of zo.

gr bianca

Volgens mij maakt het niet uit of je eerste kids tweeling zijn. elke zwangerschap staat op zich, Dus volgens mij is de kans bij een tweede zwangerschap net zo groot als bij een eerste zwangerschap. het enige wat volgens mij van invloed kan zijn is wat er 'in de genen'zit bij je man en bij jezelf. er wordt gezegd dat twee-ei-ige tweelingen erfelijk zijn. zitten die in je familie, dan is de kans op een tweeling groter. (ik ben zelf een een-ei-ige tweeling, en zoals hierboven staat is mij ooi uitgelegd)

Volgens mij maakt het niet uit of je eerste kids tweeling zijn. elke zwangerschap staat op zich, Dus volgens mij is de kans bij een tweede zwangerschap net zo groot als bij een eerste zwangerschap. het enige wat volgens mij van invloed kan zijn is wat er 'in de genen'zit bij je man en bij jezelf. er wordt gezegd dat twee-ei-ige tweelingen erfelijk zijn. zitten die in je familie, dan is de kans op een tweeling groter. (ik ben zelf een een-ei-ige tweeling, en zoals hierboven staat is mij ooi uitgelegd)

Dit is wat ik begrepen heb.

De kans op een tweeling is gentisch.
Vooral een 1-eiige is heel erfelijk en dan van moederskant.
Zaadjes zwemmen toch wel.Met of zonder reden zwemmen ze zich helemaal uit de naad.Leeftijd speelt ook een rol.Hoe ouder de moeder hoe groter de kans op een tweeling.
Bij elke zwangerschap is de kans op een tweeling even groot.
Dus als je een keer zwanger bent geweest van een tweeling wil dat niet zeggen dat bij de tweede zwangerschap de kans groter is.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes Jessica

weet je wat ik denk dat het het..

weet even de naam niet meer maar als ze in het ziekenhuis de zaadjes bij  de vrouw inbrengen (he hoe noem je dat nou)  

maar dan is het algemeen bekend dat je dan vaak een 2ling krijg

en dat doen ze vaak bij wat rijpere vrouven of als het niet wil lukken.

trouwens respect voor de vrouwen die dat op die manier gedaan hebben want lijk me geen pretje

quote: mv_Djesslyn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2008 09:36:09'));

weet je wat ik denk dat het het..

weet even de naam niet meer maar als ze in het ziekenhuis de zaadjes bij  de vrouw inbrengen (he hoe noem je dat nou)  

maar dan is het algemeen bekend dat je dan vaak een 2ling krijg

en dat doen ze vaak bij wat rijpere vrouven of als het niet wil lukken.

trouwens respect voor de vrouwen die dat op die manier gedaan hebben want lijk me geen pretje

Hoi,

Ik denk dat je IUI bedoeld. Met IVF en IVF ICSI mag je tegenwoordig zelf aangeven hoeveel embroyootjes je wilt laten terugplaatsen en als je dan voor een kiest is de kans op een tweeling erg klein. Kan dan namelijk alleen nog maar om een een eiige tweeling gaan en dat gebeurd niet zovaak..

Verder weet ik ook niet precies zit behalve de erfelijkheidsfactor die hierboven al genoemd is.

Groetjes
Inge

Terug
Bovenaan