tweeling!!!

dag dames
nou wij hebben dus gisteren mega nieuws gehad. eerste bezoek aan de vk, alles beetje testen, echo.... wij kijken naar dat schermpje, en begonnen te denken: he, we zien iets dubbel!

zijn er dus twee vruchtzakjes, met twee kindjes, die allebei bewogen, goed gegroeid waren, spartelden, armen en benen hebben etc
we krijgen dus een tweeling!

gisteren dacht ik alleen maar: bijzonder, dat we er gewoon twee krijgen, en t zag er allemaal goed uit.. maar als je t binnen laat komen dan denk je.. wow, wat een drukte, alles dubbel, meer kans op complicaties, en dat ze vroeger komen etc.....
maarja er zitten op dit moment dus gewoon twee kindjes in mn buik, en dat bij de eerste zwangerschap!!!
kennen jullie mensen die dit ook hebben/meegemaakt?? of kunnen jullie me ff een hart onder riem steken... pf ik vind het best heftig!! maar wel heel bijzonder.

groetjes! susanne, 10wk en 4 dg

Hoi hoi,

Wat een verrassing zeg!!! Ik heb hier geen ervaring mee en ken ook geen mensen met een tweeling. Wat heftig idd. Ik snap dat je eventjes moet bijkomen van dit nieuws.

Is er geen meerlingen forum hier? Ik heb daar weleens iets over gehoord. Nou tis wel dubbel genieten he haha.

Groetjes Petra

Hoi!

Sorry ook ik heb geen ervaring. Wil je wel een hart onder de riem steken hoor: geef het even de tijd (heb je toch) je went er wel aan. Gelukkig zijn het jullie eerste kinderen, haha anders heb je misschien ongewild een nog groter gezin! Stiekem hadden wij zomaar gehoopt op een tweeling (niet dat dat in de familie zit) haha maar die ene maakt ons ook al errug blij!
Nou ja dubbel genieten dan maar!
Sterkte maar vooral veel plezier

D

Van harte gefeliciteerd met dit geweldige nieuws! ik ben de trotse mama van een tweeeige meisjes tweeling! en kan mij de echo nog heel goed herrineren waarbij mijn vriend meteen zei huh ik zie er 2!!

Ik ben met 31 weken bevallen...gelukkig waren de meiden kerngezond, was alleen een kwestie van groeien....stel je in op een vroegeboorte want eerder komen ze zowieso..meestal zo rond de 36 weken.

Verder vond ik het alleen maar top! had ook een goede zwangerschap met om de week een echo dat was heerlijk!

Voelde mij zo speciaal! en ook het hebben van een tweeling valt zeker niet tegen! Af en toe lekker hectisch maar goed je krijgt er zoveeeeel voor terug! en het voordeel is dat ze altijd een speelkameraadje in de buurt hebben.

Geniet er lekker van en heb je nog vragen ...dan hoor ik het graag!

O wat leuk zeg, dat het er twee zijn, iedergeval mij lijkt me dat erg leuk. Maar kan me voorstellen dat je even moet bij komen van het nieuws.

Wel vreemd idee zeker dat je 2 kindjes ipv 1 kindje in je buik heb.

Nou succes ermee, en alles zal vast in orde komen.

Gr. Ingrid

Gefeliciteerd met dit dubbele wonder!
Lijkt me idd even heel 'apart' het moment dat je het te horen krijgt en er helemaal geen rekening mee had gehouden.
Zelf geen tweeling, maar wel 3x in mijn omgeving, allemaal 2 eiig.
1 werd een medisch verhaal waarbij de kindjes met 32 weken gehaald zijn (zijn nu gezonde meiden van 3), andere was tegelijk met mij zwanger en zij heeft op 5 dagen na de 40 weken vol gemaakt, 'gewoon' bevallen van beide kindjes (jongen van bijna 8 pond en meisje net 7..... ja in totaal dus 15 pond baby in haar buik!!!!)  en de volgende dag zaten ze lekker thuis. Heerlijke peuters van 2. En de 3e heeft tot 39 weken doorgelopen en zette toen ook op 'gewone' wijze 2 gezonde meiden op de wereld en die zijn nu ook net 2.

Merkte wel bij alledrie dat de koek eerder op was qua energie, dus eerder stoppen met werken (ziektewet) en kwaaltjes die bij eenlingmama's vaak echt in de laatste weken ontstaan zag je eerder bij hun.... maar verder zijn er uit die 3 zw.schappen 6 heel gezonde kindjes gekomen!

Geniet ervan.

groetjes,
Marije

Super leuk zeg!!
Het komt vast allemaal goed!! Mijn man is een 2-ling en heeft nog steeds een super band mijn zijn 2-ling broer. En een tante van mijn kwam een week voor haar bevalling er achter dat ze zwanger was van een 2-ling!! (wel al weer 19 jaar geleden hoor) Maar die had nog al paniek om toen allemaal spullen dubbel te krijgen......

Het zal straks even druk zijn in het begin, maar ook super leuk!!
Er is hier trouwens ook een forum voor meerlingmama's, misschien dat ze daar tips voor je hebben!

ten eerste van harte gefeliciteerd
ik  ben zelf vorig jaar bevallen van een tweeling ook de eerste en ja nu al weer zwanger van de derde en ja dit keer is het er maar één haha

ik heb weinig last gehad alleen dat mijn buik in de weg zat kon niet meer bukken en niet meer rechtop op een stoel zitten ben met 27 weken gestopt met werken omdat dit gewoon niet meer ging
verder vond ik het geweldig en je moet er idd rekening mee houden dat je met ongeveer 36 a 37 weken gaat bevallen
en dat je voor alle controles naar het zkh moet wel krijg je lekker veel echoos

zelf ben ik met 36 weken op de natuurlijke manier bevallen dus geen keizersnee ik vond dit allemaal meevallen maar bij iedereen is dit natuurlijk weer anders ook met ééntje

laat je goed over alles informeren en vooral geniet van je zwangerschap
nog een tip er is een meerlingenforum.nl waar je al je vragen kunt afvuren is erg gezellig daar

groetjes Elena
moeder Jasmijn en  Martin 18 maart 2007 en nu 13 weken zwanger

Terug
Bovenaan