Tweeling???

Hoi meiden,

Ik ben vanaf week 6 behoorlijk ziek.
De gehele dag misselijk en doodmoe.
Ik hou wel eten binnen maar dat komt puur omdat ik niet durf te spugen.
Ik vind het verschrikkelijk.
Ik heb nog niet van mijn (eerste) zwangerschap kunnen genieten.
Mijn spijkerbroeken kan ik al niet meer dicht doen(ben nu bijna 11 weken).

Ik wordt een beetje bang van de verhalen die ik lees op het forum over tweelingen.
Iedereen waarvan ik lees dat die zwanger is van een tweeling is zo ziek als mij.
Ik krijg volgende weer maandagavond mijn eerste echo.
Zou ik ook zwanger zijn van een tweeling?

Wie kan mij gerust stellen?

Groetjes

Hoi hoi,

Je hoeft niet zwanger van een tweeling te zijn omdat je misselijk bent en je broeken niet meer past hoor! De ene is nu eenmaal misselijk de andere (ik) niet en ik moest ook vrij vroeg aan de positiemode! Het valt me op dat er idd veel vrouwen zwanger zijn van een tweeling! Zitten er tweelingen bij jou of je man in de familie? Zo niet is de kans al veel kleiner dat je een tweeling krijgt! Wacht maar af tot de echo volgende week en hopenlijk wordt de misselijkheid snel minder!

liefs Danielle (19wk+1dg)

quote: daan_tjuh reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-07-2008 12:03:40'));

Hoi hoi,

Je hoeft niet zwanger van een tweeling te zijn omdat je misselijk bent en je broeken niet meer past hoor! De ene is nu eenmaal misselijk de andere (ik) niet en ik moest ook vrij vroeg aan de positiemode! Het valt me op dat er idd veel vrouwen zwanger zijn van een tweeling! Zitten er tweelingen bij jou of je man in de familie? Zo niet is de kans al veel kleiner dat je een tweeling krijgt! Wacht maar af tot de echo volgende week en hopenlijk wordt de misselijkheid snel minder!

liefs Danielle (19wk+1dg)

Mijn schoonzusje(de zus van mijn vriend) is eind mei bevallen van een dochter.
bij de eerste echo zagen ze dat het in eerste instantie ook een tweeling was maar het 2de vruchtje heeft het niet gered.Nooit levensvatbaar geweest.Het schijn tbij mijn vriend wel wat verder in de familie te zitten.
Ik probeer mezelf ook wel gerust te stellen maar omdat voor mij alles nieuw is wordt ik overal onzeker van.
Groetjes

hoi draakje..

ik pas ook een groot deel van mijn broekend niet meer hoor..
en het is er toch echt maar eentje!

dat je al een dikkere buik krijgt, komt nog niet door het kindje, maar door je darmen.
je hele lichaam is ontregeld en moet plaats maken voor de groeiende baarmoeder.
bij de een speelt dat wat meer op dan bij de ander.

groetjes!

Hai, ik was bij mijn eerste zwangerschap ook al met een week of 10 aan zwangerschapskleding toe en nu voor de tweede al veel eerder met een week of 7 en de eerste keer was ik absoluut niet misselijk en nu...pffff. Dus alle zwangeren en zelfs de zwangerschappen zijn weer anders. En het komt echt niet door het kindje (of 2 haha)dat je al dik wordt, die is  maar een cm of 1 a 2 maar er moet wel plaats worden gemaakt, sterkte ik hoop dat de misselijkheid snel overgaat.

Hallo Draakje,

Voor zover ik weet, zijn tweelingzwangerschappen alleen via de moeder erfelijk overdraagbaar. Mijn moeder is een van een twee-eiige tweeling (dat is erfelijk), maar ben nu zwanger van eentje.
Mag ik vragen wat je angst is? Een tweelingzwangerschap zal ongetwijfeld fysiek wat zwaarder zijn, maar je zal goed begeleid worden. De kans dat het zo is, is erg klein. Wanneer heb je een echo?

Groetjes Jolie

Hoi   !!

Ik ben zwanger van de tweede en weer ontzettend misselijk. Bij mij heeft het helemaal niks te maken met een tweelingzwangerschap (zit ook helemaal niet in de familie). Ik ben gewoon van mezelf ontzettend misselijk. Dat kan bij jou ook zijn.

Groetjes Birgit

quote: Jolie80 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-07-2008 16:43:59'));

Hallo Draakje,

Voor zover ik weet, zijn tweelingzwangerschappen alleen via de moeder erfelijk overdraagbaar. Mijn moeder is een van een twee-eiige tweeling (dat is erfelijk), maar ben nu zwanger van eentje.
Mag ik vragen wat je angst is? Een tweelingzwangerschap zal ongetwijfeld fysiek wat zwaarder zijn, maar je zal goed begeleid worden. De kans dat het zo is, is erg klein. Wanneer heb je een echo?

Groetjes Jolie

Hoi,

Ik ben voornamelijk bang voor het prijskaartje wat er aan twee kindjes te gelijk hangt.
Iedereen waarschuwd dat kinderen heel duur zijn en zo en dat weet ik ook wel maar dan in eens twee?
Of ik het lichamelijk wel aan kan?Geen idee maar daar is altijd wel wat op te vinden.
Het gebeurd vaak genoeg in Nederland.
Ik heb maandagavond de eerste echo.
Als het er toch twee zijn dan zijn ze beide van harte welkom maar twee tegelijk plan je nou eenmaal niet.
Ik heb over de eerste al zo veel vragen laat staan twee.
Denk dat het gewoon een soort plankenkoorts is.
Ben gewoon zo onzeker, zullen de hormomen wel zijn.

Bedankt voor je reactie

Groetjes

Terug
Bovenaan