tweeling

hallo ik heb vorige week mijn eerste echo gehad.
was mooi om het hartje te zien kloppen, ineens zegt mijn vriend, wat is dat daar links..... en ojee er klopte nog een hartje.
ik ben dus in verwachting van een tweeling, ik ben zo onzeker, dit is mijn eerste zwangerschap.
de vraagtekens in mijn hoofd dwalen rond.
met vragen zoals.... red ik het allemaal met ineens 2 kleintjes.
en hoe zal het gaan met de bevalling?
ik vind het allemaal een beetjuh eng.
wie kan me een beetjuh vertellen hoe alles gaat verlopen.
groetjes nicole
 
Gefeliciteerd met 2 wondertjes????????
Ik zou je echt geen zorgen maken, het zal echt wel een stuk zwaarder zijn dan anders. Maar ook wel dubbel genieten. Ik heb mijn echo nog niet gehad en we hebben al een dochter maar stel dat het zo is zullen ook wij wel even slikken hoor, dus dat je eventjes in de stress schiet kan ik me goed indenken.

En de bevalling, die gaat vanzelf en dat vergeet je ontzettend snel (anders zou iedereen het bij 1 kind houden), zodra je die 2 in je armen hebt ben je de aller gelukkigste en dan heb je er ook nog 2!!!!! (ééntje voor je man en ééntje voor jou hihi)

Geniet lekker van je zwangerschap.

Gr.
 
Gefeliciteerd !!!!!
al moet ik toegeven dat jij mijn ergste nachtmerrie hebt beleeft. Het idee van een tweeling maakt mijn doodsbamng. Gelukkig heb ik er maar 1. Maar ik begrijp je angst en onzekerheid.
Maar met liefde kom je een heel end...dus zal het vast wel goedkomen.

Veel succes
 
Meid,

Het komt allemaal goed. Ja natuurlijk maak je je zorgen. Het is allemaal al zo nieuw en dan krijg je er ook nog eens twee. En kun je dat allemaal dan wel? Natuurlijk lukt het jou ook! En die bevalling? Nou je gaat naar de gynecoloog hoor en die weet precies wat goed voor jou is. Echt meid... er zijn al zoveel tweelingen ter wereld gekomen, wees blij dat je het nu al weet! Sommigen komen er veel later achter en moeten zich dan nog voorbereiden.
Ik snap het wel als je zegt dat je er niet om staat te springen... er zijn er maar weinigen die dat wel doen! Maar het lukt iedereen die gezond is! En jou dus ook!

Gelukkig heb je nog 7 maanden om er aan te wennen. Iedere moeder heeft haar twijfels of ze het wel kan! Echt waar, maar dat pak je zo snel op! Na een paar weken weet je niet beter. en wees maar blij dat je nog geen kinderen hebt, dan kun je je volledig op je twee ukkies richten. Enne... er is altijd wel iemand in de buurt die je helpen wil.

Meid.... laat de toekomst de toekomst nog even... die vragen worden vanzelf opgelost... het komt helemaal goed... je staat er niet alleen voor.

xx
 
hoi,

ik ben nu zwanger van de 2e en dit is er maar 1, net zoals de eerste.
gelukkig.
wel wil je zeggen dat ik een 1eiige tweeling ben. dit heeft zowel zijn voordelen als zijn nadelen.
het voordeel is dat je altijd iemand hebt om mee te praten/spelen/ een luisterd oor.
het nadeel is dat je altijd vergeleken wordt met je zus (nu nog en we wonen 125 km van elkaar).
maar ik zal haar niet meer kunnen missen.
dus het gaat vast helemaal goed komen.

 
Ik vind het altijd erg naar als mensen zeggen dat het er gelukkig maar 1 is.
Ik heb ook een tweeling en wat een genot is dat.
Dubbele liefde!!!!
Tuurlijk is het wel drukker en kunnen er tijdens de zwangerschap complicaties optreden, maar ik vind het echt super bijzonder.

Van harte gefeliciteerd!!!

Ik heb een hele goede tweelingzwangerschap gehad. Ben bevallen (geplande keizersnee) met bijna 39 weken en ze wogen 2660 en 3160 gram.

Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en straks twee gezonde kindertjes!!
 
Hoi nynke,

Ik ben ook in verwachting van een tweeling. Ik heb al een zoon die als de tweeling komt net twee is. Voor ons was het ook even schrikken maar nu zijn we heel blij en trots. Ik ben nu 18 weken en ik voel me goed. Ik vind het ook erg jammer als mensen het negatief zien. Vooral de eerste maanden zal het extra druk zijn. Maar omdat het je eerste zijn weet je niet beter. Wij hebben ons ingeschreven bij nvom vereniging voor ouders van meerlingen. Op hun website vind je veel info en een fijn forum met veel ervaringsdeskundige ook organiseren ze een infodag op 7 november. Ik hoop dat je over een tijdje lelkker kan genieten van deze extra bijzondere zwangerschap. groetjes Esther
 
dankjewel allemaal voor de reacties.
ik weet dat het iets bijzonders is vooral een tweeling, ik heb er veel met mijn ouders over gepraat en die zeggen het zelfde ik moet me gewoon niet zo druk maken, maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan.....
nu hoop ik ook echt dat ze alletwee goed groeien en dat ik ze over een paar maanden in mijn armen kan houden
groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan