Tweelingzwangerschap

<p>Hallo allemaal,</p><p>Wij zijn na een medische traject zwanger geworden en we verwachten niet 1 maar 2 wondertjes. 13 december is officieel de uitgerekende datum, al zullen we december niet gaan halen. Zijn nu 12 weken.</p><p>Het lijkt me leuk om met andere twee of meerling moeders in contact te komen via dit forum. Om verhalen, ideeën en weet ik wat uit te wisselen. </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gefeliciteerd!

Ik verwacht ook een tweeling in augustus, maar inderdaad zullen we augustus niet redden :)

Ik ben in verwachting van een tweeling met beiden een eigen placenta en vrachtzak, jij?

Spannend he? Het blijft erg bijzonder en spannend, in mijn buik is het al behoorlijk vol en druk.

Twee eiige tweeling verwachten wij.
Jij ook gefeliciteerd al ben je al een hele tijd op weg. Hoe gaat het? Is het een beetje vol te houden en kan je nog veel doen? Eerste kindjes?

Ik ben er zelf 1 van een tweeling en als ik jullie een tip mag geven. Geef de kinderen niet dezelfde voorletters. Dat is namelijk heel verwarrend bij een dokter/apotheek/ziekenhuis. Als ze hetzelfde geslacht hebben. Ik heb dit namelijk wel en wij hebben altijd goed moeten kijken of afspraken en informatie goed stonden omdat ze dit snel fout doen. Je hebt namelijk hetzelfde adres, zelfde geboortedatum, zelfde achternaam en dan ook nog dezelfde voorletter.
Het is maar een tip.

[quote quote=10455702]Ik ben er zelf 1 van een tweeling en als ik jullie een tip mag geven. Geef de kinderen niet dezelfde voorletters. Dat is namelijk heel verwarrend bij een dokter/apotheek/ziekenhuis. Als ze hetzelfde geslacht hebben. Ik heb dit namelijk wel en wij hebben altijd goed moeten kijken of afspraken en informatie goed stonden omdat ze dit snel fout doen. Je hebt namelijk hetzelfde adres, zelfde geboortedatum, zelfde achternaam en dan ook nog dezelfde voorletter.
Het is maar een tip.[/quote]Haha bedankt voor de tip mama van Loesje. Wij hebben al twee kinderen en hebben hen ook express een andere voorletters gegeven, onze tweeling krijgt ook beiden een andere voorletter :) Alle zes hebben we straks een andere voorletter.

[quote quote=10455658]Twee eiige tweeling verwachten wij.
Jij ook gefeliciteerd al ben je al een hele tijd op weg. Hoe gaat het? Is het een beetje vol te houden en kan je nog veel doen? Eerste kindjes?[/quote]Het is redelijk vol te houden, klachten die ik bij andere zwangerschappen ook had komen nu veeeel eerder. Ook dingen die ik nog nooit had ervaren heb ik nu wel, zoals bekkenklachten. Dat in combinatie met heel veel harde buiken maken het erg pittig. Maar de laatste tijd was eigenlijk weer goed te doen, maar gister had ik helaas een hele slechte dag. Ik hoop dat vandaag beter wordt.

Voor ons zijn dit nummer drie en vier, dus dat was nogal een schok :) De kindjes doen het heel goed en zijn best groot, dus dat maakt het waarschijnlijk nog wat extra zwaar, maar goed, ik ben al begonnen met aftellen, nog ongeveer 8 weken tot de inleiding :)

Zijn het jullie eerste kindjes? willen jullie weten wat de geslachten zijn?

Hier krijgen ze ook 2 verschillende voorletters, is altijd makkelijker en vooral als ze dan ook nog is de zelfde geboortedatum hebben.
Het zijn onze eerste twee kindjes, dus totaal geen idee wat ik kan verwachten. Elke zwangerschap is sowieso anders. Maar voordeel is wel dat ik straks mijn rust kan pakken waar nodig. Met nog 2 in huis zal dat bij jouw een stuk lastiger en zwaarder zijn. Kan me voorstellen dat het even slikken was toen het er 2 bleken te zijn.
Ik wil graag weten wat het gaat worden, mijn vriend niet. Dus dat wordt nog even de discussie winnen, misschien moet ik gebruik gaan maken van m'n hormonen haha. 
Ben je nog aan het werk? 

Terug
Bovenaan