Tweelingzwangerschap

Dat rust kunnen pakken is wel erg prettig inderdaad. :) Mijn verlof nu ziet er wel anders uit dan bij mijn eerste kindje :)

Ik ben nu 29 weken en ben net een week gestopt met werken op advies van de gynaecoloog. Vanaf week 18 werkte ik halve dagen in verband met eerst extreme vermoeidheid en later heel veel harde buiken. Ik kon op een gegeven moment ook niet langer dan 45 minuten achter elkaar zitten dus dat werd erg lastig met werk (ik heb een kantoorbaan). Ik werk normaal gesproken 4 dagen, mijn man ook, dus voor de twee oudsten is er wel opvang voor drie dagen. En mijn oudste gaat naar school. Op de dagen dat we opvang hebben probeer ik bijna niks te doen zodat ik op de dagen waarop ze wel thuis zijn iets meer met ze kan doen, maar door de harde buiken zit ik wel aan huis gekluisterd. Gelukkig is het mooi weer :)

Spannend hoor, voor de eerste keer zwanger en dan direct twee. Zijn jullie al een beetje aan het oriënteren op de uitzet en hoe je straks alles wilt doen? Ik vind het wel jammer dat daar vanuit het ziekenhuis nul aandacht aan besteed wordt. Alles staat in het teken van de medische kant van zwanger zijn.

Ik werk in de zorg, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. Heb wel al het advies van het ziekenhuis opgevolgd en doorgegeven vanaf 20 weken 4 uur per dag te gaan werken. Dus geen slaapdiensten en geen lange avonddiensten. Ben benieuwd hoe het dan gaat, kan me dat nu nog niet echt voorstellen maar als ik nu soms mijn buik voel heb ik wel t idee dat het nu ineens zo gaat groeien. Al heb ik helaas zelf ook nog een buik haha..
Maar slim, de rust pakken die je kan pakken. Zal steeds zwaarder worden.
Nee nog niet echt. Ik ben er wel aan uit dat ik de buggaboo kinderwagen wil, maar verder hebben we nog niets gekocht. Heb me we wel aangemeld bij fb zn marktplaats voor tweelingen. Geen idee ook waar ik moet beginnen of waneer dingen in huis moeten zijn. Nu kan je alles nog maar ik vindt het wel nog vroeg aangezien ik ook eerder bij mijn zus heb gezien dat het altijd spannend blijft, bij haar 20 weken echo was het niet goed en ze is met 23 weken bevallen van een sterrekindje.  Maar daar moeten we niet vanuit gaan, maar merk wel dat ik daarom misschien nog voorzichtig ben?
Hebben jullie alles al in huis? En waar zijn jullie mee begonnen qua inkopen. Hier sowieso de eerste keer weet ook gewoon niet hoe wie wat..
Misschien toch langzaam is wat gaan kijken.
Is het weer een beetje vol te houden voor je?

Ik kon het wat eerder in de zwangerschap ook niet geloven dat het echt zo zwaar zou worden. Nu kan ik mezelf bijna niet meer omdraaien in bed, dit in verband met bekken klachten (hiervoor nog nooit gehad) en toch een grote zware buik.

Wat betreft dingen aanschaffen, wij hebben natuurlijk van alles al tenminste 1. En wij hebben het geluk dat de jongste van mijn beste vriendin net zo oud is als onze nu jongste (3 jaar) en dus echt uit alle babydingen is gegroeid. Dus we hebben hun maxicosi gekregen, babybedje en een wiegje. Een isofix base voor in de auto hadden we zelf nog in verband met de opvolgstoel. Na de 20 weken echo heb ik wat extra kleertjes gekocht. Het enige wat we wel vroeg hebben gekocht is een wandelwagen. Tweedehands via marktplaats, je gebruikt het niet super lang met de kinderwagen bakken erop, maar wel veel die eerste maanden. Omdat we echt zeker weten dat dit de laatste kindjes zijn hebben we via marktplaats gekocht. Wij hebben een Mountain buggy duet. We wilden er niet zoveel aan uitgeven en wel de kindjes naast elkaar hebben. Waar we wat langer mee gewacht hebben is een andere auto kopen, dat hebben we gedaan toen ik rond de 25 weken was. Je kan er nooit van uitgaan dat het allemaal goed gaat, soms gebeuren er nare dingen. Maar wij wilden er ons leven niet op inrichten voor het geval er iets niet goed zou gaan. Geeft veel rust om de grote dingen geregeld te hebben. Nu nog voor beide baby’s een Stokke stoel met een babyschaal erbij en we zijn helemaal klaar! En als we iets zijn vergeten is het ook snel genoeg opgehaald.

Ik vind het weer trouwens heerlijk, ik kan goed tegen de warmte. Ik merkte alleen gister dat m’n slippers opeens strakker gingen zitten :) ik ga dus nu wel wat vocht vasthouden. Ben benieuwd hoe dat gaat deze zomer. We verwachten de kinderen eind juli.

Terug
Bovenaan