twijfel aan mijn kinderarts

A

Anoniem

Guest
Hiya momma's

Vandaag met Max naar de dokter geweest voor check up (er bestaat hier geen CB) en ik weet dat er een verschil bestaat in advies van de ene naar de andere dokter. Maar ik was wel heel verbaasd over het advies dat ik kreeg toen ik zei dat ik Max z'n pap vandaag voor het eerst met melk (koemelk) heb klaargemaakt. Ze (doc) zei dat dat absoluut te vroeg was, Max is bijna 10 maanden, en, hier komt de klap op de vuurpijl, niet vanwege allergie ofzo, maar omdat het volgens haar interne bloeding veroorzaakt. Daar schoten mijn wenkbrouwen toch wel ff van omhoog. nu lees ik op dit forum best vaak dat sommige kindjes al melk drinken, volgens mij is dat best in orde toch? Maar goed nu twijfel ik dus behoorlijk....ik HAAT het als advies over het zelfde onderwerp 10 totaal verschillende antwoorden oplevert.

Ajuus, ilja

hoi
ik geloof dat de CB's hier ook veel verschillende
adviezen geven
bij mijn CB zijn  de arts en verpleegkundige het niet eens
de arts zegt vanaf 10mnd mogen ze langzaam overgaan op gewone
melk
de verpleegkundige zegt uit opvolgmelk kunnen ze de voedingsstoffen
beter opnemen en hebben ze geen vitamine of minralen tekort
ik geef Lorenzo beide want hij is dol op karnemelk en gewone melk blieft
hij niet dus de pap wordt gemaakt van opvolgmelk
ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen an als hij er goed op reageert
zal het wel niet zo veel kwaad kunnen

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Hoi Ilja,
Het is inderdaad irritant dat er zoveel afwijkende adviezen over hetzelfde onderwerp bestaan. Ik kan alleen aangeven wat ik van mijn cb heb begrepen. In de groeigids van de ggd die ik van mijn cb heb gekregen staat het volgende advies "geef het kind tot een jaar geen pap met koemelk, koemelk bevat te veel eiwit, zout en te weinig ijzer". Grote hoeveelheden koemelk kunnen de nieren nog niet aan. Ik zou dus nog  niet alle melk/papvoedingen vervangen door koemelk, maar af en toe kan het volgens mij geen kwaad.
Groetjes mv Thom

Van schrik ben je zeker vergeten te vragen wat hij bedoelde met die bloedingen...?

Mijn zoon is ruim negen maanden en ik geef hem zeker nog geen gewone koemelk ivm de eiwitten. Het Cb adviseerde dat overigens ook.

Succes met Googlen naar de bloedingen veroorzaakt door koemelk

Hiya Ilja,

Koemelk zou bloedingen veroorzaken?? Bij de koe misschien?? Of is de kinderarts bang dat je kind je een bloedneus slaat als je koemelk geeft??

Zoiets vreemds heb ik nog nooit gehoord. Maar goed, ik ben geen expert. Julian is nu 10 maanden en ik ga tot hij 1 jaar is gewoon door met Nutrilon (nr. 3 als nr.2 leeg is). Vanaf zijn eerste verjaardag ga ik over (geleidelijk) op koemelk.
Toch een beetje het zekere voor het onzekere (idd met het oog op allergie, maar niet zozeer om bloedingen -waar dan ook- te verkomen).

Groetjes,
Ellen

ik heb toch even biij google gekeken of er iets
over te vinden zou zijn en het enige
dat ik kan vinden is dat in geval van koemelk
allergie er bloedingen kunnen ontstaan maar dan
zouden ze dat ook krijgen van poedermelk tenzij
je een hypoallergeen voeding gebruikt
er staat ook dat gewone melk voor kindjes onder
een jaar wat moeilijker afgebroken wordt en dan gaat
het met name om de eiwitten misschien heb je hier wat aan

groetjes
Bianca mv Lorenzo

interne bloedingen???  Raar verhaal.... ik merk wel dat per land hele andere adviezen wat betreft gezondheid en voeding wordt gegeven, dus wat is waarheid? Ik zou voor de zekerheid gewoon doorgaan met opvolgmelk tot Max 1 jaar is, wat heb je te verliezen.. je kan beter het zekere voor het onzekere nemen toch?
Oh by the way ik ben vergeten je email op te schrijven en ben bovendien niet erg actief met mailen, heb je misschien Hyves??

kheb net ns even gekeken, maar koemelk en interne bloedingen kan ik niets over vinden. Ik weet niet wat ze bij jullie in de melk stoppen.....

Hier is het zo, dat kunstvoeding (gemodificeerde koemelk) wordt geadviseerd voor kindjes onder een jaar. Gewone melk kan wel. Volle yoghurt wordt ook veel gedaan en dan vooral in het begin (vanaf 9 maanden) verdunnen met water.

Toen ik een baby was kreeg ik na 4 maand geen borstvoeding meer (niemand heeft mijn   mama ooit verteld van de 4maanden-dip, dus zij is gestopt) en ben ik overgegaan op gewone melk. Nu ben ik een grote gezonde meid van 32 jaar (pffff oud!). Maar de koeien van tegenwoordig krijgen veel meer vreemde dingen binnen.....in hun voer zitten echt ranzige dingen! (zowel natuurlijk als chemisch) die niet gezond zijn, voor hun of ons.

groetjes

mama van Rêve

Terug
Bovenaan