twijfel twijfel twijfel

Hoi!

Dit is en blijft altijd een moeilijk onderwerp! Ik zelf heb geen probleem met het kinderdagverblijf. Justin gaat sinds kort 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf en hij vind het super! Ik heb er zelf ook een goed gevoel bij. Het eerste jaar hebben oma en opa op hem gepast en sinds hij 1 jaar is, gaat justin dus naar  het kinderdagverblijf. Ik vind dat je je gevoel moet volgen. Als het voor jou niet goed voelt, dan moet je het gewoon niet doen!! Succes ermee! Laat je ons nog wel weten wat je besloten hebt?

Groetjes mirjam

Ik wilde ook reageren, wij hebben dus ook altijd oma's gehad die oppaste, maar toen er eentje zwaar depressief werd (en nog steeds is) zat er niets anders op dan naar een KDV te zoeken, na veel rondkijken kon hij snel terecht, toevallig vlak bij ons. In het begin had ik hetzelfde gevoel als jij....wat als...misschien vind hij er niets aan.

Ik heb de eerste dag een moeten slikken bij het weggaan, tranen rolde over z'n wangen hij vond het echt niet leuk....maar goed, als ik eenmaal uit zicht ben is het goed. Slapen is in het begin heel moeilijk geweest, erg wennen aan de andere kindjes, en hij is lange tijd de jongste geweest, dus sliep heel lang alleen....tot vandaag er zijn twee jongere kindjes bij, waarvan 1 baby en de andere jongeman en mijn zoontje waren dus heerlijk aan het keten vandaag...dus totaal niet geslapen...dat is hij nu aan het inhalen!

Ik heb maar één advies, ga daar langs, ga samen met je kindje kijken, vertel ook wat er gebeurd wat je er allemaal kan doen, want die kleintjes snappen meer dan je denkt....en leg je twijfels ook voor aan de juffen....heb ik ook gedaan....nou ze hebben me echt alles laten zien, ook hoe ze kinderen corrigeren en wat ze de hele dag doen....in het begin heb ik heel veel moeite gehad met 1 juf....ik kon geen hoogte krijgen van haar....vond het eigenlijk een zeur....maar nu na 3 maanden (het heb even geduurd) blijkt het gewoon een heel gezellig mens te zijn. Dus maak jezelf vertrouwd met de omgeving daar....zorg ervoor dat je kindje (weet echt niet meer of je nou een zoon of een dochter heb) een knuffel van thuis mee heb en een eigen slaapzakje, dan voelt het al vertrouwd!

In het begin zal het veel huilen zijn, maar wees sterk, het is goed voor de ontwikkeling, althans dat vind ik. En mijn zoontje huilt nog steeds bij het weggaan, maar ik weet dat als ik uit beeld ben en hij even afgeleid word het over is. En 's middags als ik hem kom halen of z'n vader, dan wil hij niet mee!!

Nou hou je sterk...het komt echt wel goed, maar geef ook aan bij het KDV dat je er moeite mee heb, ze zullen proberen je vertrouwen te winnen....en je heb nog even tot oktober!

Groetjes
Angel

Hoi Ta,

Moeilijk he!!! Logisch toch dat je het er moeilijk mee hebt. Hadden wij ook in het begin. Maar ons neefje en nichtje zaten ook op hetzelfde kdv en als wij af en toe de verhalen hoorde wisten we weer dat we een goede keuze hebben gemaakt.
Wij hebben Jennifer met 3,5 mnd al er heen gebracht en ook ik heb met tranen in mijn ogen gestaan.. Jennifer niet hoor!! Zij was op dat moment de jongste en kreeg uiteraard ook de meeste aandacht.

Hou er wel rekening mee dat je meisje het waarschijnlijk in het begin wel moeilijk heeft en dat jij als de mama haar moet laten geloven dat het goed is waar ze heen gaat..... Hoe moeilijk het ook voor jou is..... Dat is dan weer het nadeel als je je kind op latere leeftijd naar een kdv brengt!

Maar ik wilde ff laten weten dat Jennifer het geweldig vind hoor!!! Ze heeft daar al 2 vriendinnetjes waar ze alles mee doet, achter elkaar aan kruipen en met de schoenen spelen etc...hihi.

Dat is wel errug leuk want ze hebben daar schriftjes waar de leidster verhalen in schrijven of gewoon wat ze gedaan hebben, hoe ze geslapen hebben enz.
En soms schrijf ik er ook wat in als Jennifer d'r eetschema is veranderd of gewoon een leuk verhaal.

Weet je je kent die mensen niet dus het is niet zo gek dat je twijfelt!!!
Ik hoop dat ik je een beetje geholpen hebt!!

Groetjes Ilone
(Jennifer 13 mnd)

Hai Ta,
Hier ook een enthousiaste moeder wat betreft het kdv!
Ik werk 3 dagen in de week, beide oma's passen een dag op en 1 dag gaat Ruben naar het kdv. Hij heeft er heel erg aan moeten wennen... huilen bij het afscheid, moeilijk slapen, niet buiten willen spelen...

Toen heb ik even erg getwijfeld of ik er wel goed aan deed en heb ik er goed over nagedacht en erover gesproken met de leidsters daar. Zij adviseerden mij om hem tijdelijk wat extra ochtendjes te brengen. Dat heb ik gedaan en wonder boven wonder gaat het sindsdien hartstikke goed!

Ruben staat al rechtop in z'n kinderwagen als we daar aankomen, hij hoeft niet meer te huilen bij het afscheid nemen, slaapt als een roos (2 slaapjes per dag) en heeft veel lol.
De verhaaltjes in zijn schriftje zijn altijd heerlijk om te lezen...

Kortom, ik vind het een verrijking voor hem! Hij leert en doet daar veel (delen, zelf eten, wachten tot je aan de beurt bent, verjaardagen vieren, knutselen, zingen)  en is  al erg gewend om samen met andere kindjes te spelen.
Zo schattig om te zien als ze in een kringetje allemaal met de Duplo aan het bouwen zijn!

Maar het is wel erg belangrijk dat je een goed gevoel hebt bij het kdv en de leidsters van je kindje. Kan je niet een informeren bij andere ouders in de buurt?
Veel succes met je beslissing!

Groetjes,
Laura

Heb je geen goed gevoel over het uberhaupt wegbrengen, of heb je geen goed gevoel over specifiek DIT kdv?

Ik snap dat het heel moeilijk is om je kindje weg te brengen. Eline gaat 1 dag in de week naar het kdv, en ik vond het in het begin heel erg moeilijk. Maar ze heeft het daar reuze naar haar zin. Lekker met haar vingertje in de oren en neuzen van andere kinderen.... hahaha, nee hoor, maak maar een dolletje. Maar als je geen goed gevoel hebt over het kdv dan zou ik toch maar verder gaan kijken. Misschien een gastouders oid?

Terug
Bovenaan