Twijfel

Winterjas mag inderdaad niet in de maxi cosi of autostoeltje. Doen wij dus ook echt niet, zoek maar eens filmpjes op hierover..
Ik snap je gevoel maar in de in de winter doe je niet heel veel anders aan. Eventueel een dikke trui met borgvest in de winter en nu een longsleeve met borgvest.
Wij hadden de eerste maanden nog geen dikke truien en vesten, gewoon katoenen boxpakjes omdat ze toch altijd in een dekentje gewikkeld liggen. 
Maar het is inderdaad koud nu, een pasgeboren baby houdt zichzelf nog niet warm en komt voor het eerst buiten in misschien maar 5-10 graden, dat is echt heel koud als je lichaam 37 graden moet zijn..
Als het nog een beetje kouder wordt doe ik ons kindje van ruim een jaar met wandelen ook weer in de voetenzak. En borgvest kan vanaf gisteren ook weer uit de kast. 

Wij hadden een voetenzak in de winter met een berenvest. Eigenlijk helemaal geen jas gehad de eerste maanden. Eventueel kun je een extra wol/fleece dekentje meenemen voor buiten. Dan haal je die in de auto er weer af.

Die berenpakjes gebruikten wij vooral in de draagzak maar als het écht koud wordt is dat ook niet meer genoeg voor die benen en voetjes. In de wagen eigenlijk toch altijd de voetenzak en dan een berenvestje/ borgvestje of als het kouder is een winterjas met wandelen. In de maxi cosi zou zo'n berenpakje wel kunnen maar ook daar vond ik de voetenzak al snel fijner.

Terug
Bovenaan