twijfel

A

Anoniem

Guest
Wij twijfelen of we nu al voor een tweede zullen gaan. Aan de ene kant zit je nu in het ritme van veel thuis blijven en al zal je langer wachten duurt deze periode langer. Maar aan de andere kant genieten we zo van onze kleine dat ik ben bang van dat dan de babyperiode wel weer heel snel gaat.
Bij de eerste was het meteen raak en miscchien duurt een 2e wel langer !

Moeilijk.............

Weet je, er is voor alletwee iets te zeggen. Precies wat je al zegt, het is heerlijk om volledig van je kleintje te genieten. Dat wil je natuurlijk zo lang mogelijk blijven doen. Aan de andere kant is het zo makkelijk als een tweede gewoon mee zou kunnen draaien in het ritme van de oudste. Ik heb daar echt aan moeten wennen weer. Eva is al weer zindelijk, slaapt niet meer overdag en heeft geen ontzettend vast eetpatroon. Toen Bas kwam moest ik ineens weer van alles plannen. Maar ook dat is gelukt!
En ik vind het heel leuk dat Eva alles heel bewust heeft meegemaakt. Zij keek ontzettend uit naar de komst van haar broertje. Ze is een echte grote zus! Wat ik ook makkelijk vind is dat ik haar dingen uit kan leggen.

Geen duidelijk antwoord dus, maar nogmaals ik denk dat die er niet is......

Groetjes,
Karin

He hoi

Nou ik kan je zeggen, ik deel je gevoel!!!!!
Wij willen ook dit jaar voor een tweede gaan, als alles natuurlijk lukt. Wel wachten we tot Maud 1 jaar is geweest, al kriebelt het nu echt al.
Je hebt niks aan mijn mening, kan alleen maar zeggen volg je gevoel en samen eruit komen. Samen de beslissing nemen is het allerbelangrijkste toch!!

Succes met de beslissing.
Groetjes Naomi

Ik snap je twijfel. Op 27 augustus ben ik bevallen van een dochter. Inmiddels hebben wij besloten dat we nu toch willen beginnen aan een 2de. Omdat het ook maar de vraag is, of dit gaat lukken.
De reden dat we nu zo snel een tweede willen, is dat we nu nog in het ritme zitten. En wij het alle twee erg leuk vinden.
Ik denk dat je gewoon naar je gevoel moet luisteren

Succes

gr. Christa

Hoi,

Nou, ik ben dus iemand die er dan heel anders over denkt. Ik ben eind juli bevallen een zoontje en ik moet er echt nog niet aan denken om alweer zwanger te zijn.
Ik vond het zwanger zijn dan ook niet leuk (heb 12 weken met een blaasontsteking rondgelopen) en de bevalling vond ik een ramp ondanks dat ik niet te klagen heb gehad want het duurde maar 4 uur en 40 minuten.
Wij hebben ook een mannetje wat nog steeds niet goed slaapt dus we hebben beiden een chronisch slaaptekort.
Ik zou er niet aan moeten denken om nu alweer een kleintje te hebben die je om de 3 uur moet voeden en zo.
Ik heb ook tegen mijn man gezegd dat ik eerst Sven zijn eerste verjaardag wil afwachten voordat ik uberhaupt aan een tweede kindje wil gaan denken. Ik vind het ook fijner als Sven wat groter is zodat hij al wat dingetjes zelf kan doen.
Ik begin nu ook net mijn lichaam weer een beetje terug te krijgen en voel me nu ook weer meer dan alleen een mama (nu ik alles weer een beetje op de rit begin te krijgen en ik niet meer over alles zo hoef na te denken omtrent voedingen en zo). Dat wil ik graag nog even zo houden

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik heb hetzelfde als Maikje hoewel mijn zwangerschap van een leien dakje ging. Ik voel me qua lichaam ook weer mezelf worden en heb totaal geen behoefte aan nu al een tweede. Ik heb dan ook geen haast en ga eerst genieten van Vera en we kijken wel wanneer we aan een tweede toe zijn.  

Helemaal eens met Twiki en Maikje...ik vind het heerlijk dat we alledrie  nu echt helemaal onze draai gevonden hebben. Ik kan me nu nog niet indenken dat ik weer zwanger zou zijn. (Alhoewel het een geweldige tijd was)
Sowieso nog geen idee of er wel een tweede zal komen...dus wij gaan nog even door met genieten en wie weet wat er in de toekomst nog zal gebeuren!
Maar succes met het nemen van jullie beslissing!

Groetjes,
Laura

Ik herken het ook. Lotte (2-5-2007) en wij zitten net in een lekker ritme en het gaat op zich allemaal goed. Ik ben bezig met mijn eigen bedrijf en hoop daar in de toekomst nog veel meer mee bezig te kunnen zijn.

Het zou dus, in theorie, 'beter' zijn als de kinderen snel achter elkaar komen. Wij willen er graag nog een en hoe meer tijd er tussen zit, hoe langer ik de groei van mijn eigen bedrijf moet uitstellen. Maar dan is Lotte nog wel klein en het is misschien handiger als ze iets groter en zelfstandiger is.

Bovendien ben ik nu pas weer een beetje mezelf (fysiek) en gaat het voor me gevoel momenteel lekker.   Al met al ben je dan toch weer anderhalf jaar uit de running. Moeilijke beslissing...

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan