Twijfelen tussen twee babynamen

Ik vind Vera een erg mooie betekenis hebben. Als tweede naam ook prachtig maar eigenlijk te mooi om niet dagelijks te gebruiken! Ook de klank heel goed! Dus die zou mijn voorkeur hebben.
Daarnaast associeer ik de naam Noa met de Bijbelse (jongens)naam Noah. Ook een hele mooie naam maar zou ik zelf om deze reden niet voor een dochter gebruiken.
Maar goed uiteindelijk gewoon naar jullie gevoel luisteren! Waar wil je haar de rest van je leven mee aanspreken :) 

We gaan er nog maar eens goed over nadenken. Gelukkig hebben we nog een paar weken en als het zover is kan het ook nog zo zijn dat de ene naam beter past dan de ander. Bedankt voor alle reacties allemaal, super fijn om anderen hun mening ook even te horen!

Lastig he! Ik ken het gevoel, wij blijven ook maar twijfelen tussen twee namen voor onze dochter.?
Persoonlijk zou ik voor Noa kiezen omdat dit jullie eerste keus was, en Vera bewaren voor een eventuele volgende dochter. Vind ze mooi klinken samen, maar minder als je ze achter elkaar zet. Succes met de keuze!

Allebei leuk, maar zelf kan ik Vera aanraden (ik heet zelf zo). Ik ben er wel blij mee, je hoort het niet dagelijks maar wel vaak genoeg dat je niet de vraag ‘hoe?!’ krijgt. Daarnaast zou ik bij de naam Noa eerder aan een jongetje denken dan een meisje, dat vind ik een ‘nadeel’ aan zo’n soort naam. Dat is een reden dat ik nu ik zwanger van een meisje ben echt een naam kies die bijna nooit aan een jongen gegeven wordt.
maar kies vooral waar zelf jullie hart bij ligt, dat is het belangrijkste!

Terug
Bovenaan