Twijfels bij inleiden bij 40+6

Dat van die studie is incorrect. Bij die studie hebben ze juist gekeken wat er gebeurde als vrouwen ná 42 weken nog niet ingeleid werden. Daaruit bleek dat het dan gevaarlijk wordt. Voor de 42 weken waren er geen complicaties. Daarom adviseren verloskundigen om met 42 weken ingeleid te worden.
Ik zou met precies 42 worden ingeleid. Ik wilde dat echt niet want ik wilde dolgraag natuurlijk bevallen. Uiteindelijk is het na 2x strippen gelukt met 41+3. Als je er geen goed gevoel over hebt moet je het niet doen, uiteraard tenzij de artsen het echt adviseren om een medische reden. Het is wel belangrijk om positief je bevalling tegemoet te gaan.

Famkeh ja ook door horror verhalen over inleidingen ?  Als de weeen niet goed op gang komen of juist teveel ineens. Kindje zuurstofgebrek krijgt, spoedkeizersnede gedaan moet worden etc etc. Maarja dat kan natuurlijk ook allemaal bij een natuurlijke bevalling gebeuren.  Ik wil baby er ook niet geforceerd uit halen als ze zelf nog niet zover is. Misschien komt ze wel spontaan in de loop van de week. ? Ik heb een beetje een allergie gekregen van al die medicalisering en protocollen van de medische wereld om risico's te vermijden die misschien minder dan 1% bedragen. De natuur wordt haar gang niet meer laten gaan. Of is dat te zweverig en naïef gedacht..? Marieke dat dacht ik dus idd ook.  

Je krijgt ook nog (tenminste volgens mijn verloskundige is dit landelijk geregeld) met 41+3 een echo + CTG en nog eens met 41+5 een CTG. 
Toen onze zoon was geboren en ze bekeken mijn placenta waren er nul aanwijzingen dat ik al tegen de 42 weken aanliep (geen verkalking of verminderde werking). Waarschijnlijk klopte de uitgerekende datum niet helemaal. Ik ben persoonlijk blij dat ik heb gewacht en dat ik eerst strippen door de verloskundige heb geprobeerd. Ik was namelijk erg bang voor een spoedkeizersnede als gevolg van inleiden (in mijn omgeving aantal keer voorgekomen).

[quote quote=10290908]Dat van die studie is incorrect. Bij die studie hebben ze juist gekeken wat er gebeurde als vrouwen ná 42 weken nog niet ingeleid werden. Daaruit bleek dat het dan gevaarlijk wordt. Voor de 42 weken waren er geen complicaties. Daarom adviseren verloskundigen om met 42 weken ingeleid te worden. Ik zou met precies 42 worden ingeleid. Ik wilde dat echt niet want ik wilde dolgraag natuurlijk bevallen. Uiteindelijk is het na 2x strippen gelukt met 41+3. Als je er geen goed gevoel over hebt moet je het niet doen, uiteraard tenzij de artsen het echt adviseren om een medische reden. Het is wel belangrijk om positief je bevalling tegemoet te gaan.[/quote]
In de studie werd ingeleid aan het begin van week 42, wat dus 41+1 is, of aan het begin van week 43, wat dus 42+1 is.  The immediate consequences of the study “may be a change of the clinical guidelines to recommend induction of labour no later than at 41+0 gestational weeks”, its author concludes.

Ik zou zelf vragen om gestript te worden, desnoods meerdere keren, maar zou niet langer wachten dan 40+6. Maar het is heel persoonlijk, zoals mensen verder ook al zeggen. Als jij geen goed gevoel hebt bij ingeleid worden kun je het altijd vragen. Mochten zij nou zeggen dat ze het in jouw geval toch onverantwoord vinden kun je altijd nog besluiten het wel door te laten gaan.
Vrienden van mijn ouders hebben een dochter van mijn leeftijd bij wie ze ook wilden wachten tot de natuur het zelf deed. Uiteindelijk moest ze toch gehaald worden, want zat met 42 weken er nog niet aan te komen, en bij haar hebben die weken langer helaas geleid tot een gehandicapt kind. Maar ik weet niet, dit was volgens mij dus wel al met 42 weken en niet met 41. Niet om je bang te maken, maar dat is bij mij dus iets dat altijd door mijn hoofd gaat.

[quote quote=10290916]Je krijgt ook nog (tenminste volgens mijn verloskundige is dit landelijk geregeld) met 41+3 een echo + CTG en nog eens met 41+5 een CTG. Toen onze zoon was geboren en ze bekeken mijn placenta waren er nul aanwijzingen dat ik al tegen de 42 weken aanliep (geen verkalking of verminderde werking). Waarschijnlijk klopte de uitgerekende datum niet helemaal. Ik ben persoonlijk blij dat ik heb gewacht en dat ik eerst strippen door de verloskundige heb geprobeerd. Ik was namelijk erg bang voor een spoedkeizersnede als gevolg van inleiden (in mijn omgeving aantal keer voorgekomen).[/quote]
Op zo'n spoedkeizersnede zit ik dus ook niet te wachten. Heb het idee dat ze in zhuis te snel ingrijpen en als je eenmaal een interventie hebt gehad, de andere snel volgen. Dus ik zie het al gebeuren.  Weeënopwekkers, vacuümpomp om uiteindelijk nog met spoed te opereren ☹

[quote quote=10290923]Volgens mij vergeleken ze in de studie ook alleen ingeleide bevallingen met elkaar. Het zegt weinig over de situatie als de bevalling met ergens tussen 41 en 42 weken spontaan op gang komt. Die kans laat je sowieso schieten als je voor een inleiding gaat… Maar lijkt me sowieso lastig hoor, ik zou ook niet weten wat ik zou doen in jouw schoenen, want garantie dat de bevalling spontaan komt heb je natuurlijk niet. Maar misschien kan je afspreken om ergens later in de week in te leiden maar nog wel voor 42 weken als ze niet spontaan komt?[/quote]
Ja precies.. Ik slaap er nog een nachtje over denk ik en dan bel ik morgen de gynaecoloog wel om mijn twijfels voor te leggen en verder hard duimen dat ik spontaan weeën krijg binnen nu en drie dagen ?

Terug
Bovenaan